Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament se ocupă de banii firmei, înregistrează corect ajutoarele primite din partea statului, calculează și plătește taxele salariale aferente și se asigură că toate aspectele financiare sunt conforme.
De la începutul crizei coronavirusului și până acum, Guvernul a pregătit șase mari ajutoare pentru angajatori, pentru ca aceștia să poată duce mai ușor povara costurilor salariale. Banii dați de Guvern la cererea angajatorilor sunt, în esență, pentru a combate concedierile și a încuraja angajările. Iată care sunt aceste ajutoare, pentru ce se pot cere și cât timp se pot cere. Citește articolul
Articolul explică în detaliu cum să analizezi sănătatea financiară a firmei, cum să gestionezi bugetele și să măsori profitabilitatea, informații esențiale pentru acest departament.
Firmele sunt întotdeauna în căutarea unor soluții prin care să poată sa-și optimizeze rezultatele. Dar, de multe ori, se iau niște decizii în pripă, fără o analiză prealabilă și apoi se constată căci rezultatele se lasă așteptate. Unul dintre motivele pentru care întâlnim aceste situații îl reprezintă lipsa unui proces de monitorizare și analiză a performanțelor firmei și luarea deciziilor in baza acestor analize. Cum pot firmele să controleze performanțele și să identifice cele mai bune idei de optimizare? Un instrument din Managementul Financiar foarte valoros îl reprezintă analiza performanței firmei, deoarece “Ceea ce nu măsori, nu poți îmbunătăți”. De aceea, în acest articol vă propun cinci tipuri de analiză prin care fiecare firmă poate sa-și analizeze performanța și apoi să identifice cele mai bune soluții de optimizare. Citește articolul
Administrează finanțele firmei, asigurându-se că are resursele necesare și respectă toate obligațiile fiscale.
Firmele active în domeniul transportului rutier de marfă și de persoane trebuie să îndeplinească anumite condiții, pentru a-și desfășura activitatea legal. În esență, firmele trebuie să se asigure că au un sediu stabil și real pe teritoriul unui stat al Uniunii Europene, că au o bună reputație, că au o capacitate financiară adecvată și că sunt conduse de (și angajează persoane) cu competență profesională specifică domeniului. Din 2022, anumite chestiuni de detaliu, de aici, se vor schimba, după ce Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1055/2020 va produce efecte. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru pregătirea și depunerea declarațiilor fiscale, cum ar fi Declarația 394, și trebuie să cunoască toate modificările legislative care afectează aceste procese, în special obligația de a semnala tranzacțiile cu persoane afiliate.
În octombrie, firmele vor trebui să bifeze în declarația fiscală 394 dacă în luna anterioară au derulat tranzacții cu persoane afiliate, conform unei recente modificări legislative. Pentru că în unele cazuri noțiunea de persoană afiliată, așa cum e definită în Codul fiscal, poate pune probleme contribuabililor în sensul că își dau seama prea târziu că se derulaseră astfel de tranzacții, am întrebat un specialist care ar fi riscul unei neglijențe în semnalizarea acestor tranzacții prin formular. Un risc este aplicarea de către inspectori a unei amenzi de peste 12.000 de lei. Citește articolul
Este departamentul direct responsabil de toate declarațiile, plățile, verificarea situației fiscale și obținerea documentelor de la ANAF, iar SPV este un instrument principal utilizat în aceste activități.
Pentru majoritatea românilor interacțiunea cu autoritățile fiscale a reprezentat cel puțin o dată în viață un stres asociat cu timp îndelungat petrecut la cozi fără garanția rezolvării problemei. Pandemia a revoluționat forțat munca la distanță și în acest context și interacțiunea cu ANAF, care a îmbunătățit în câteva luni platforma Spațiul Virtual Privat (SPV) cât nu a reușit să o facă în toți cei șase ani de la lansare. Îmbunătățirile aduse facilitează și relaxează de ambele părți interacțiunile între autorități și contribuabili, reprezentând cu siguranță un pas important în digitalizarea ANAF. Citește articolul
Articolul vorbește despre cum firma poate economisi sau recupera bani din impozitele plătite pentru clădiri, aspecte gestionate direct de acest departament.
Proprietarii de clădiri incluse în circuitul economic pot beneficia de o reducere a impozitului pe proprietate în anumite condiții, în baza unui act normativ adoptat în contextul pandemiei de COVID-19 care, însă, a lăsat la latitudinea autorităților locale să decidă dacă acordă sau nu această facilitate, în ce cuantum și pentru ce perioadă. Termenul pentru depunerea cererii de accesare a facilității este 15 septembrie 2020. În ce măsură au răspuns autoritățile locale la această provocare și ce condiții trebuie îndeplinite pentru a obține reducerea de impozit? Citește articolul
Articolul menționează cum pot fi sprijiniți financiar angajații pentru cheltuielile de telemuncă (internet, echipamente), ceea ce are implicații legate de banii companiei și de înregistrările financiare.
În această perioadă, marcată de epidemia de coronavirus, multe firme de gândesc sau chiar au făcut trecerea de la munca de birou la telemuncă. În cazul unei astfel de schimbări, angajatorii trebuie să ia în calcul o serie de aspecte legate de digitalizare, care pot face modificarea tipului muncii mai facilă sau chiar posibilă. Citește articolul
Articolul vorbește despre salarii, șomaj, situația financiară a companiilor aeriene și evoluția cursului valutar, informații esențiale pentru bugetare, previziuni financiare și analiza riscurilor economice.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul discută despre gestionarea banului public, identificarea surselor bugetare și atragerea de investiții private, aspecte esențiale pentru persoanele care se ocupă de finanțele și contabilitatea unei companii.
Titlul e un fragment dintr-un articol interbelic ce descrie minunățiile campaniilor electorale de atunci. Mi s-a părut interesant și astăzi, mulți ani mai târziu, când ni se promit proiecte extraordinare, dar continuă să ne lipsească multe dintre lucrurile de bază. În continuarea seriei de dialoguri editoriale pe care am pornit-o în urmă cu câteva luni, împreună cu și la propunerea colegei mele Simona Voiculescu, astăzi discutăm despre un subiect la fel de complicat precum fizica cuantică: ”ce așteptări avem, cu adevărat, de la primarul nostru?” Să vedem, mai întâi, cum continuă articolul interbelic. Sunt curios dacă vi se pare cunoscută ideea.
Citește articolulSe oferă informații despre cum școlile și instituțiile publice pot accesa fonduri europene și bani de la stat pentru diverse achiziții, ceea ce este important pentru gestionarea bugetului și a finanțărilor.
Ministerul Educației și Cercetării a lansat două linii telefonice gratuite, destinate unei mai bune informări legate de începerea anului școlar sau a celui universitar, în contextul epidemiei de coronavirus, apare într-un comunicat de azi al instituției. Citește articolul