avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1232 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES PREMIUM

În curând, ANAF va face un registru cu toate conturile bancare ale firmelor și persoanelor fizice din România

Departamentul trebuie să înțeleagă ce date despre conturile bancare și beneficiarii reali ai firmei vor fi stocate centralizat de ANAF, pentru a fi la curent cu obligațiile fiscale și financiare.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
17 Iulie 2020 | 2 | 15764 | Timp de citire: 3 min.

Informațiile despre conturile bancare și de plăți ale tuturor persoanelor (fie că vorbim de persoane juridice, fie că vorbim de persoane fizice) vor fi disponibile, în curând, într-un registru al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Registrul nu este, deocamdată, operațional. Însă, odată ce va fi, vor avea acces la el și la informațiile din el toate autoritățile care au competență pe prevenirea spălării banilor și prevenirea finanțării terorismului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Datoriile acumulate în timpul insolvenței nu se mai execută silit. Măsura încurca datornicii și ducea la apariția litigiilor

Monitorizează datoriile companiei, gestionează relațiile cu creditorii (inclusiv cei fiscali) și înțelege cum procedurile de insolvență și schimbările legislative pot afecta situația financiară și contabilitatea firmei.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Iulie 2020 | 2351 | Timp de citire: 2 min.

O modificare majoră recentă la legislația insolvențelor este eliminarea posibilității de a executa silit datoriile acumulate în timpul procedurii de insolvență, care sunt mai vechi de 60 de zile. Măsura, care a fost criticată încă de la introducerea ei în anul 2018, n-a făcut decât să creeze probleme în activitatea datornicilor și să dea naște unor litigii în instanțele judecătorești, explică specialiștii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Mai nou, firmele pot depune declarația privind beneficiarii reali fără să mai bată drumul până la Registrul Comerțului

Acest departament este adesea implicat în gestionarea documentelor oficiale ale firmei și în conformitatea cu diverse reglementări. Simplificarea modului de depunere a declarației despre beneficiarii reali poate eficientiza procesele administrative și reduce birocrația pentru ei.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Iulie 2020 | 4720 | Timp de citire: 1 min.

Declarația privind beneficiarii reali poate fi depusă, de către firme, în mai multe feluri, așa cum reiese dintr-o recentă ordonanță de urgență dată de Guvern. Concret, declarația se poate depune și fără a mai face o deplasare specială la un oficiu al Registrului Comerțului. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Liderii UE se întâlnesc la Bruxelles pentru a decide cum se împart banii europeni. Care sunt mizele și unde s-ar putea bloca discuțiile

Informațiile despre banii europeni (granturi, împrumuturi), datoria publică a României și declarațiile Ministrului Finanțelor sunt esențiale pentru planificarea bugetară a companiei, analiza situației financiare și înțelegerea contextului economic general.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
17 Iulie 2020 | 707 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Când se face poprire pe salariu, se iau în calcul tichetele de masă? Ce spune un specialist

Departamentul Fiscal-Financiar-Contabil trebuie să înregistreze corect tichetele de masă în contabilitate și în calculul salarial, înțelegând natura lor specială, mai ales în situații de poprire, pentru a evita erorile și a fi în conformitate cu normele financiare.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
16 Iulie 2020 | 1 | 10747 | Timp de citire: 3 min.

Este o nelămurire frecventă a salariaților care primesc tichete de masă - în ce măsură pot intra și ele sub incidența unei popriri pe care angajatorul trebuie să o pună în aplicare, la solicitarea executorului, pe veniturile angajatului? Pentru aceia dintre salariați unde venitul este oricum destul de mic, învârtindu-se undeva în jurul minimului pe economie, faptul că tichetele respective sunt "intangibile" poate fi o veste foarte bună. Pentru că legea nu ne răspunde chiar negru pe alb la această chestiune, am întrebat un specialist. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De-acum se poate cere, prin aici.gov.ro, și decontarea a 50% din salariile pe iunie ale anumitor șomeri angajați

Acest departament gestionează banii firmei, înregistrează toate plățile și încasările și se ocupă de relația cu instituțiile fiscale. Articolul detaliază cum se decontează sume de bani de la stat, cum se fac plățile, cum se înregistrează aceste ajutoare și ce documente financiare (state de plată, pontaje) sunt necesare.

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
16 Iulie 2020 | 5384 | Timp de citire: 2 min.

După o întârziere de câteva zile bune, pe platforma aici.gov.ro a apărut și procedura ce permite solicitarea decontării parțiale a salariilor din luna iunie 2020 pentru anumiți șomeri angajați de companii. În mod normal, procedura trebuia să fie accesibilă din prima zi a lunii curente, însă actualizarea platformei aici.gov.ro a întârziat destul de mult. Astfel, angajatorii pot transmite documentația începând de astăzi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reglementări fiscale noi pentru casele de marcat electronice – avantaje și neclarități

Acest departament se ocupă direct de impozitele și banii companiei. Articolul este crucial pentru ei deoarece prezintă o nouă modalitate de a reduce impozitele pe care compania le plătește (impozitul pe profit sau impozitul pe venit pentru microîntreprinderi) prin recuperarea costurilor pentru casele de marcat. Este important să știe cum să aplice aceste reguli noi pentru a economisi bani și a respecta legea.

Deloitte România în Contabil și fiscal
16 Iulie 2020 | 1341 | Timp de citire: 3 min.

Conectarea caselor de marcat electronice la sistemul informatic al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) pare a intra în linie dreaptă, după adoptarea celui mai recent ordin care prevede procedura și termenele până la care contribuabilii sunt obligați să se conecteze. În același timp, se dorește și schimbarea tratamentului fiscal pentru costurile cu casele de marcat electronice, pe care contribuabilii au fost obligați să le achiziționeze încă din 2018 - costul cu casele de marcat urmează să fie recuperat direct din impozitul pe profit datorat. Măsura este una benefică pentru cele mai multe companii, dar în mod deosebit pentru cele care sunt obligate, prin natura activității, să dețină multe case de marcat: marii comercianți, benzinării, farmacii etc. Este neclar, însă, cum se va corela noua prevedere cu cele deja existente, atât din punct de vedere contabil cât și fiscal. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Studiu: Afacerile care au avut cele mai mari vânzări după perioada de izolare

Deoarece vânzările mari în anumite sectoare influențează direct veniturile firmelor din acele domenii, acest departament este interesat de aceste date pentru a estima încasările, a face bugetele și a analiza performanța financiară.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
16 Iulie 2020 | 629 | Timp de citire: 1 min.

Măcelarii, comercianţii de fructe, legume şi brânzeturi, printre cei care au înregistrat cele mai mari vânzări după perioada de izolare, acestea fiind printre afacerile locale care estimează creşteri şi în continuare, arată un studiu Mastercard. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Amânarea primelor raportări, bună pentru aprofundarea cercetărilor interne

Ești sigur că n-ai aranjamente fiscale de raportat? Exemple de tranzacții ce nu par, dar sunt raportabile

Acest departament este direct responsabil de raportarea corectă a tuturor tranzacțiilor fiscale internaționale, de gestionarea taxelor și de evitarea situațiilor considerate evaziune fiscală.

EY Romania în Contabil și fiscal
16 Iulie 2020 | 2560 | Timp de citire: 5 min.

Comisia Europeană a agreat, în cele din urmă, ca statele membre să amâne cu până la șase luni termenele de raportare pentru DAC6. Decizia finală aparține însă statelor membre, amânarea fiind opțională. Până în acest moment, 21 de state membre au ales să amâne raportarea, majoritatea pentru șase luni, inclusiv România. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Starea de alertă, prelungită oficial: Ce măsuri restrictive se aplică în continuare

Măsurile stipulate pot afecta aspecte fiscale sau financiare indirect, de exemplu, prin limitări de activitate sau necesitatea unor investiții în materiale de protecție. Totuși, interesul direct este mai mic decât pentru alte departamente. Nu voi include acest departament, deoarece articolul nu conține aspecte direct relevante pentru fiscalitate, finanțe sau contabilitate.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
16 Iulie 2020 | 1 | 4543 | Timp de citire: 3 min.

Din cauza faptului că situația epidemiologică nu se îmbunătățește, iar numărul celor depistați cu COVID-19 nu scade, Guvernul stabilit, prin intermediul unei hotărâri apărute azi, prelungirea, începând de mâine, cu încă 30 de zile a stării de alertă. Nu se introduc alte noi restricții, dar vor rămâne valabile cele existente deja. În acest context, prezentăm care sunt principalele măsuri restrictive și reguli ce se aplică în următoarea perioadă. Citește articolul