Articolul subliniază nevoia de integrare a e-facturilor în sistemele interne, migrarea datelor și alegerea platformelor IT potrivite. Departamentul IT este direct responsabil de implementarea și buna funcționare a acestor soluții tehnologice.
Proiectul e-Invoicing, la nivel european, reprezintă un pas semnificativ în direcția îmbunătățirii colectării taxei pe valoarea adăugată. Gap-ul de colectare a TVA la nivelul Uniunii Europene, care se ridică la aproximativ 100 miliarde de euro, reprezintă o problemă majoră care necesită soluții eficiente. Citește articolul
Acest departament este responsabil de implementarea soluțiilor tehnice necesare pentru a folosi sistemul e-Factura (cum ar fi integrarea cu sistemele interne ale companiei) și de a asigura securitatea datelor transmise electronic.
E-Factura a devenit un subiect major pentru mediul de afaceri din România, mai ales în contextul noilor reglementări care vor intra în vigoare începând cu 1 ianuarie 2024. În acest context, avocații, ca și alte categorii de persoane impozabile, vor trebui să să transmită facturile către persoane juridice prin sistemul național RO e-Factura.
Citește articolulSistemul e-Factura necesită soluții tehnice (programe, acces la platforme online) și gestionarea sigură a datelor și semnăturilor electronice, domenii de care se ocupă echipa IT.
Atunci când vine vorba de gestionarea facturilor electronice începând din 1 ianuarie 2024, este important de precizat că nu vorbim de o muncă ce trebuie alocată neapărat contabililor. Potrivit specialiștilor, gestionarea documentelor trebuie alocată în funcție de volumul activității unei companii, iar automatizările pot reduce destul de mult munca respectivă. Citește articolul
Digitalizarea proceselor administrative, folosirea semnăturii electronice, a identității digitale și a registrelor electronice necesită adaptări tehnologice și de securitate cibernetică, precum și respectarea regulilor de protecție a datelor.
Proiectul de lege privind Codul de procedură administrativă a fost pus în dezbatere și urmează să reunească prevederile mai multor legi existente în domeniul administrativ. Codul va stabili reguli unitare privind procedura administrativă, cu accent pe digitalizare și simplificarea relației cu cetățenii și mediul de afaceri. Va fi structurat în 13 titluri, acoperind aspecte precum procedurile specifice, simplificarea procedurilor, contractele administrative, căile de atac administrative și jurisdicția administrativă, guvernanța publică și răspunderea administrativă. Citește articolul
Articolul menționează că raportările se fac printr-un nou sistem informatic online, ceea ce implică departamentul IT pentru asigurarea funcționalității, securității datelor transmise și a compatibilității sistemelor interne cu cerințele Oficiului.
Vechile modele ale rapoartelor de tranzacții suspecte, tranzacții cu numerar de cel puțin 10.000 euro, transferuri externe de cel puțin 10.000 euro și transferuri de fonduri pentru activitatea de remitere de bani de cel puțin 2.000 euro au fost înlocuite, așa cum a stabilit în vară Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB). Deși măsura trebuia să se aplice din 7 noiembrie, aceasta a fost amânată pentru 22 noiembrie. Citește articolul
Implementarea unui sistem complex de monitorizare prin satelit, utilizarea de baze de date și dotarea cu echipamente IT avansate sunt aspecte cheie pentru departamentul de IT.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Articolul abordează subiecte legate de inteligența artificială (OpenAI, ChatGPT), dezvoltarea tehnologică și impactul acesteia, aspecte de interes strategic pentru departamentul IT.
Săptămâna asta vorbim despre Banca Transilvania, noi recorduri, despre demiterea lui Sam Altman, CEO-ul de la OpenAI, care este învăluită în mister, respectiv despre „Aterizarea lină” pentru economia SUA. Acestea și multe alte analize interesante, în sinteza bursieră a săptămânii, oferită de partenerii noștri de la Investimental. Citește articolul
Persoanele din IT și Protecția Datelor sunt direct responsabile de securitatea informațiilor companiei și de conformitatea cu regulile de protecție a datelor personale. Articolul le oferă informații esențiale despre cum funcționează criptarea pentru a proteja comunicarea și datele, precum și despre riscurile la care pot fi expuse sistemele și datele dacă nu sunt folosite metode de criptare sigure.
Împărtășim zeci, sute sau mii de mesaje pe zi cu prietenii (și cu străinii, câteodată) care conțin de la “bună dimineața”, lista de cumpărături sau “unde ești” până la, gânduri aleatorii, mesaje dornice, obscene, amuzante sau secrete, dar și poze jenante. Prezumția de la care plecăm e că aceste mesaje sunt doar ale noastre - ale mele și ale celui cu care vorbesc - și că nimeni altcineva, fără acces direct la dispozitivele mele, nu le poate vedea. Dar lucrurile pot fi altfel, în realitate. Citește articolul
Se ocupă de implementarea sistemelor informatice necesare (e-Factura, SAF-T), de asigurarea conexiunii cu autoritățile și de securitatea datelor companiei în aceste procese noi.
Digitalizarea relației dintre contribuabili și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va continua în 2024 cu trei etape majore, conform legislației în vigoare în momentul de față. Dincolo de extinderea obligativității de a folosi e-Factura, ne mai referim la noul sistem e-Sigiliu și la raportările SAF-T. Citește articolul
Ajută la înțelegerea limitelor în colectarea datelor personale ale angajaților, asigurând că se solicită doar informațiile necesare și conform legii, pentru a proteja confidențialitatea datelor.
Culegerea unor informații, dintre care unele irelevante pentru angajator și intruzive în privința drepturilor lucrătorilor, sub forma unor declarații pe propria răspundere, date la angajare, este criticabilă chiar și acolo unde angajatorul este mânat de bună-credință. Citește articolul