avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 948 soluții astăzi
Acasă Departament: IT & Protecția Datelor (GDPR / Cybersecurity)

Departament: IT & Protecția Datelor (GDPR / Cybersecurity)

ACCES PREMIUM

Cum exploatăm implementarea e-Factura în beneficiul companiilor și economiștilor lor, nu doar al statului?

Articolul subliniază nevoia de integrare a e-facturilor în sistemele interne, migrarea datelor și alegerea platformelor IT potrivite. Departamentul IT este direct responsabil de implementarea și buna funcționare a acestor soluții tehnologice.

Profluo în Contabil și fiscal
24 Noiembrie 2023 | 976 | Timp de citire: 2 min.

Proiectul e-Invoicing, la nivel european, reprezintă un pas semnificativ în direcția îmbunătățirii colectării taxei pe valoarea adăugată. Gap-ul de colectare a TVA la nivelul Uniunii Europene, care se ridică la aproximativ 100 miliarde de euro, reprezintă o problemă majoră care necesită soluții eficiente.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

UNBR: Din 2024, și avocații vor fi obligați să transmită facturile prin sistemul RO e-Factura

Acest departament este responsabil de implementarea soluțiilor tehnice necesare pentru a folosi sistemul e-Factura (cum ar fi integrarea cu sistemele interne ale companiei) și de a asigura securitatea datelor transmise electronic.

Cristian Stanescu în Mediul juridic
Redactor, avocatnet.ro
23 Noiembrie 2023 | 1 | 7118 | Timp de citire: 3 min.

E-Factura a devenit un subiect major pentru mediul de afaceri din România, mai ales în contextul noilor reglementări care vor intra în vigoare începând cu 1 ianuarie 2024. În acest context, avocații, ca și alte categorii de persoane impozabile, vor trebui să să transmită facturile către persoane juridice prin sistemul național RO e-Factura.

Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura: Nu neapărat contabilii vor gestiona facturile electronice, spun specialiștii. Depinde de volumul activității firmei

Sistemul e-Factura necesită soluții tehnice (programe, acces la platforme online) și gestionarea sigură a datelor și semnăturilor electronice, domenii de care se ocupă echipa IT.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Noiembrie 2023 | 3 | 18171 | Timp de citire: 3 min.

Atunci când vine vorba de gestionarea facturilor electronice începând din 1 ianuarie 2024, este important de precizat că nu vorbim de o muncă ce trebuie alocată neapărat contabililor. Potrivit specialiștilor, gestionarea documentelor trebuie alocată în funcție de volumul activității unei companii, iar automatizările pot reduce destul de mult munca respectivă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Proiectul Codului de procedură administrativă a fost pus în dezbatere

Digitalizarea proceselor administrative, folosirea semnăturii electronice, a identității digitale și a registrelor electronice necesită adaptări tehnologice și de securitate cibernetică, precum și respectarea regulilor de protecție a datelor.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
22 Noiembrie 2023 | 3769 | Timp de citire: 4 min.

Proiectul de lege privind Codul de procedură administrativă a fost pus în dezbatere și urmează să reunească prevederile mai multor legi existente în domeniul administrativ. Codul va stabili reguli unitare privind procedura administrativă, cu accent pe digitalizare și simplificarea relației cu cetățenii și mediul de afaceri. Va fi structurat în 13 titluri, acoperind aspecte precum procedurile specifice, simplificarea procedurilor, contractele administrative, căile de atac administrative și jurisdicția administrativă, guvernanța publică și răspunderea administrativă. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Prevenirea spălării banilor

Reminder Noile modele pentru rapoartele de tranzacții suspecte și tranzacții în numerar se folosesc din 22 noiembrie

Articolul menționează că raportările se fac printr-un nou sistem informatic online, ceea ce implică departamentul IT pentru asigurarea funcționalității, securității datelor transmise și a compatibilității sistemelor interne cu cerințele Oficiului.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
22 Noiembrie 2023 | 1 | 9601 | Timp de citire: 2 min.

Vechile modele ale rapoartelor de tranzacții suspecte, tranzacții cu numerar de cel puțin 10.000 euro, transferuri externe de cel puțin 10.000 euro și transferuri de fonduri pentru activitatea de remitere de bani de cel puțin 2.000 euro au fost înlocuite, așa cum a stabilit în vară Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB). Deși măsura trebuia să se aplice din 7 noiembrie, aceasta a fost amânată pentru 22 noiembrie. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Comercianții continuă să facă reduceri pentru plata cu cash, chiar dacă Guvernul a renunțat la limita de numerar

Implementarea unui sistem complex de monitorizare prin satelit, utilizarea de baze de date și dotarea cu echipamente IT avansate sunt aspecte cheie pentru departamentul de IT.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
22 Noiembrie 2023 | 791 | Timp de citire: 4 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Bursa pe Bune

Săptămâna bursieră, pe scurt: Despre recordurile bursiere ale BT, surprinzătoarea demitere a lui Sam Altman și „aterizarea lină” a economiei SUA

Articolul abordează subiecte legate de inteligența artificială (OpenAI, ChatGPT), dezvoltarea tehnologică și impactul acesteia, aspecte de interes strategic pentru departamentul IT.

Investimental.ro în Știri & Revista presei
22 Noiembrie 2023 | 892 | Timp de citire: 5 min.

Săptămâna asta vorbim despre Banca Transilvania, noi recorduri, despre demiterea lui Sam Altman, CEO-ul de la OpenAI, care este învăluită în mister, respectiv despre „Aterizarea lină” pentru economia SUA. Acestea și multe alte analize interesante, în sinteza bursieră a săptămânii, oferită de partenerii noștri de la Investimental. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Resurse Educaționale Deschise 2023

Criptarea end-to-end, paznicul confidențialității noastre online

Persoanele din IT și Protecția Datelor sunt direct responsabile de securitatea informațiilor companiei și de conformitatea cu regulile de protecție a datelor personale. Articolul le oferă informații esențiale despre cum funcționează criptarea pentru a proteja comunicarea și datele, precum și despre riscurile la care pot fi expuse sistemele și datele dacă nu sunt folosite metode de criptare sigure.

Împărtășim zeci, sute sau mii de mesaje pe zi  cu prietenii (și cu străinii, câteodată) care conțin de la “bună dimineața”, lista de cumpărături sau “unde ești” până la,  gânduri aleatorii, mesaje dornice, obscene, amuzante sau secrete, dar și poze jenante. Prezumția de la care plecăm e că aceste mesaje sunt doar ale noastre -  ale mele și ale celui cu care vorbesc - și că nimeni altcineva, fără acces direct la dispozitivele mele, nu le poate vedea. Dar lucrurile pot fi altfel, în realitate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Digitalizarea ANAF: Ce etape majore urmează în 2024 și ce contribuabili sunt vizați

Se ocupă de implementarea sistemelor informatice necesare (e-Factura, SAF-T), de asigurarea conexiunii cu autoritățile și de securitatea datelor companiei în aceste procese noi.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Noiembrie 2023 | 2 | 12858 | Timp de citire: 2 min.

Digitalizarea relației dintre contribuabili și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va continua în 2024 cu trei etape majore, conform legislației în vigoare în momentul de față. Dincolo de extinderea obligativității de a folosi e-Factura, ne mai referim la noul sistem e-Sigiliu și la raportările SAF-T. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Informare prealabilă sau interogatoriu? Despre declarațiile pe propria răspundere la angajare

Ajută la înțelegerea limitelor în colectarea datelor personale ale angajaților, asigurând că se solicită doar informațiile necesare și conform legii, pentru a proteja confidențialitatea datelor.

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
21 Noiembrie 2023 | 4975 | Timp de citire: 4 min.

Culegerea unor informații, dintre care unele irelevante pentru angajator și intruzive în privința drepturilor lucrătorilor, sub forma unor declarații pe propria răspundere, date la angajare, este criticabilă chiar și acolo unde angajatorul este mânat de bună-credință. Citește articolul