Rezultatele bune în informatică la nivel de juniori pot sugera o sursă viitoare de specialiști bine pregătiți în domeniul IT, de interes pentru nevoile de personal ale departamentului.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Este responsabil de implementarea și buna funcționare a soluțiilor tehnice necesare pentru gestionarea, transmiterea și primirea facturilor electronice, inclusiv integrarea cu sistemele interne ale companiei și securitatea datelor.
Deoarece, de la 1 ianuarie 2024, transmiterea în e-Factura a tuturor facturilor din relația B2B devine obligatorie, este important de reținut că facturile electronice pot fi încărcate și manual. Totuși, specialiștii avertizează că gestionarea manuală este o variantă bună doar pentru contribuabilii cu activitate redusă. Citește articolul
Pentru că explică aspectele tehnice de integrare a programelor de facturare, folosirea semnăturii electronice și securitatea accesului în sistemele ANAF.
Un subiect foarte controversat și încă neclar pentru foarte multă lume, fie ei administratori ai unei societăți comerciale sau contabili, este autorizarea programului de facturare de către contabil, folosind semnătura acestuia, pentru trimiterea facturilor emise prin SPV, în sistemul e-Factura. Deși conștienți de faptul că foarte probabil am deschis „Cutia Pandorei”, dorim să oferim explicații legate de acest subiect.
Citește articolulArticolul subliniază importanța protecției datelor cu caracter personal (GDPR) în procesul de divizare, mai ales la transferul de informații sensibile, cum ar fi cele despre angajați.
Până recent, opțiunile de reorganizare din România nu includeau divizările transfrontaliere. Societățile erau nevoite să treacă prin tranzacții care aveau ca obiect vânzarea unei părți din afaceri („business transfers”) sau a unor active („asset transfers”), ceea ce punea presiune suplimentară pe cash-flow, existența unui preț fiind esențială în aceste cazuri. Mai mult decât atât, societățile implicate suportau și eventualul impact fiscal care decurgea din astfel de operațiuni, deloc de neglijat în cele mai multe cazuri. Faptul că de cele mai multe ori aceste operațiuni erau între societăți din cadrul aceluiași grup necesita o atenție deosebită din perspectiva prețurilor de transfer. Citește articolul
Discuția despre criptomonede și potențialul euro digital este relevantă pentru inovațiile tehnologice în finanțe și pentru aspectele de securitate cibernetică asociate cu noile monede digitale și cu utilizarea lor în activități ilegale.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Implementarea e-Factura implică aspecte tehnice, cum ar fi descărcarea facturilor în format XML din Spațiul Privat Virtual (SPV) și potențiala integrare cu sistemele interne, sarcini care cad în responsabilitatea departamentului IT.
În contextul obligativității, de la 1 ianuarie 2024, de a transmite în e-Factura toate facturile din relația B2B, companiile ar trebui să-și actualizeze procedurile interne privind deplasările salariaților. Cu alte cuvinte, trebuie făcut în așa fel încât facturile din deplasări să fie emise direct pe firmă, pentru a putea fi încărcate în e-Factura. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece articolul menționează necesitatea utilizării unui sistem informatic online pentru raportarea ambalajelor și a garanțiilor, ceea ce implică suport IT pentru acces, funcționare și securitatea datelor.
Odată cu introducerea, începând cu 30 noiembrie, a Sistemului de garantare-returnare (SGR) în România, comercianții vor avea o serie de obligații referitoare la implementarea sa, printre care cele referitoare la primirea ambalajelor SGR. Pentru aceasta, ei trebuie fie să organizeze puncte de returnare, fie să se asocieze cu alți comercianți și să încheie parteneriate cu unitățile administrativ-teritoriale (UAT) pe raza cărora funcționează. Singurele firme care nu au această obligație sunt cele din domeniul HORECA, cele care vând prin intermediul automatelor și cele care vând produse exclusiv online. Citește articolul
Se ocupă de cum sunt folosite datele și informațiile angajaților și cum se protejează acestea, inclusiv înregistrările convorbirilor și obținerea acordului pentru ele.
„Munca la comandă sau pe bază de comandă nu este prevăzută încă în legislația națională și, chiar dacă a existat o astfel de propunere, piața muncii din România nu este pregătită pentru o astfel de abordare”. În episodul 3 din podcastul „Realități de pe piața muncii” pornim de la o scurtă istorisire a unui angajat ce lucrează la distanță, fără un contract adecvat telemuncii și într-un program flexibil spre imprevizibil, care ilustrează perfect o inițiativă legislativă ce-și făcuse loc în Parlament anul acesta, dar care n-a mai ajuns să fie discutată.
Citește articolulArticolul menționează cum au apărut probleme cu notificările într-o aplicație digitală complexă, ceea ce este relevant pentru felul în care sistemele informatice funcționează, comunică și gestionează informațiile în siguranță.
Programul Casa Verde Fotovoltaice a fost suspendat începând din 26 septembrie, după ce Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a pierdut, în primă fază procesuală, o acțiune în justiție intentată de una dintre firmele de instalare de panouri solare, care nu fusese înscrisă în lista celor 500 de instalatori validați de către AFM. Programul intrase în antepenultima fază de derulare, în care solicitanții ar fi urmat să își aleagă unul dintre instalatorii validați, care să le analizeze și să le aprobe documentele depuse pentru înscrierea în program. Conform Ministerului Mediului, firma ce a contestat neînscrierea în program a renunțat la proces, iar programul se va relua în curând. Citește articolul
Chiar dacă articolul vorbește despre secrete fiscale, principiile de confidențialitate și cine are voie să acceseze anumite informații sunt foarte importante pentru acest departament, care se ocupă cu protejarea tuturor datelor companiei.
Detaliem astăzi principalele categorii de informații fiscale ce pot fi furnizate de Fisc unor terțe persoane. De principiu, autoritățile trebuie să păstreze secretul informațiilor pe care le află despre contribuabili, însă există și unele excepții de la această regulă. Citește articolul