Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Această echipă este responsabilă cu implementarea și securitatea soluțiilor de semnătură electronică pentru fișele de instruire. De asemenea, trebuie să se asigure că fișele electronice sunt stocate și arhivate în siguranță, respectând cerințele tehnice și de protecție a datelor.
Acum că s-a stabilit expres că fișele de instruire individuale pot fi semnate și electronic, cei care se ocupă de ele ar trebui doar să aibă în vedere anumite aspecte practice, dat fiind că, esențialmente, ele nu au fost modificate în cerințele de conținut. De exemplu, că nu le vor putea prezenta inspectorilor imprimate și nu are sens să fie arhivate în format material sau că modul acesta de semnare ar trebui convenit de dinainte și cunoscut pentru toată lumea. Citește articolul
Acest departament se ocupă de partea tehnică, asigurându-se că sistemele informatice ale firmei pot genera și transmite facturi prin e-Factura și că datele sunt securizate.
În situația în care un produs riscant este vândut de mai multe ori, în relația B2B, până ajunge la clientul final, cine este considerat furnizorul care va avea obligația de a transmite factura electronică prin sistemul e-Factura? Răspunsul este simplu: toți cei care vând produsul respectiv. Citește articolul
Abordează aspecte legate de accesul la sistemul SPV, securitatea informațiilor fiscale și necesitatea unor soluții tehnice pentru a permite mai multor utilizatori acces restricționat la sistemul e-Factura.
Unii comercianți ar putea avea probleme mari din cauza volumului considerabil de facturi pe care-l emit în mod curent, pentru că în prezent e imposibilă transmiterea deodată a mai multor facturi electronice în e-Factura, avertizează specialiștii. Operaționalizarea e-Factura în relația B2B va avea loc luna viitoare, însă abia din iulie se va trece la obligativitatea folosirii sistemului pentru produsele cu risc fiscal ridicat. Citește articolul
Această echipă se ocupă de tehnologia firmei. Implementarea și funcționarea sistemului e-Factura necesită suport tehnic, integrare cu alte sisteme și asigurarea securității datelor care trec prin acest sistem nou.
În condițiile în care operaționalizarea e-Factura în relația B2B se apropie cu repeziciune, o clarificare importantă este că sistemul va fi folosit de către firme, pentru produsele cu risc fiscal ridicat, indiferent dacă sunt sau nu plătitoare de TVA. Citește articolul
Deoarece raportarea SAF-T este un proces tehnic, care implică extragerea și structurarea datelor din sistemele informatice ale companiei, acest departament trebuie să se asigure că infrastructura și sistemele sunt pregătite și funcționează corect pentru a transmite datele către ANAF.
Iată înregistrarea primei ediții de curs dedicat SAF-T, organizat în perioada 15 și 28 martie 2022. Atenție, pentru participanții la curs! Pentru a putea vizualiza înregistrarea, trebuie urmați pașii de mai jos: vă logați în contul dumneavoastră premium (dacă nu aveți un cont, vă rugăm să contactați colegii noștri de la suport pentru emiterea unui cont demo); accesați prezentul articol și introduceți parola primită prin email. Pentru orice probleme, vă rugăm să vă adresați colegilor noștri de la suport. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe exact cum sunt colectate, gestionate, securizate și apoi șterse sau făcute anonime datele personale, mai ales cele sensibile, respectând GDPR. Articolul oferă detalii despre procese și restricții care sunt relevante pentru securitatea și confidențialitatea datelor.
În acest an, la mai mult de zece ani de la anteriorul, se desfășoară un nou recensământ al populației și locuințelor, ce are ca scop stabilirea numărului de locuitori ai țării noastre și a structurii populației. Prelucrarea datelor personale trebuie făcută, și în cazul recensământului din acest an, cu respectarea regulilor și drepturilor stabilite de Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR). Totuși, din cauza caracterului special al prelucrărilor, nu toate drepturile stabilite de GDPR vor putea fi respectate la prelucrarea datelor personale înregistrate în cadrul recensământului. Detaliem mai jos. Citește articolul
Pentru a se asigura că datele companiei și cele personale ale angajaților sunt protejate atunci când se lucrează de la distanță și că angajații respectă regulile de securitate cibernetică și confidențialitate a informațiilor.
Terminarea stării de alertă înseamnă și întoarcerea la munca de birou pentru cei care au fost obligați să lucreze de acasă în contextul regulilor impuse temporar de pandemie. Desigur, continuarea muncii de acasă e posibilă, dar angajații ar trebui să fie atenți că de acum lucrurile trebuie să fie mai aproape de reglementarea telemuncii și mai puțin „de avarie”. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu protejarea sistemelor informatice ale companiei de atacuri cibernetice și cu securitatea datelor, aspecte esențiale în contextul riscurilor menționate în articol.
Contabilii și auditorii din toate țările europene ar trebui să urmărească îndeaproape posibilele efecte pe care războiul dus de Rusia în Ucraina (cu ajutorul celor din Belarus) le poate avea asupra afacerilor în cadrul cărora activează sau asupra clienților lor. În mare, este vorba de aspecte ce țin de prevenirea spălării banilor, securitatea cibernetică și implicațiile asupra contabilității și raportărilor. Citește articolul
Această echipă se ocupă de sistemele informatice ale firmei și de securitatea datelor. Implementarea e-Factura necesită modificări în sistemele IT pentru a putea trimite și primi facturi în format electronic.
În situația în care în cadrul aceleiași tranzacții sunt vândute atât produse riscante, cât și produse obișnuite, se poate emite o singură factură electronică. Cu alte cuvinte, nu este nevoie să se emită două facturi, pentru a avea o factură separată strict cu produsele riscante, spun specialiștii. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de implementarea regulilor de protecție a datelor (GDPR) în sistemele firmei. Articolul prezintă un caz concret de nerespectare și consecințele sale, fiind esențial pentru a înțelege riscurile și cum să le evite.
Dacă, în urma unei cereri de acces legată de informarea privind prelucrarea datelor personale, un operator oferă solicitantului informații trunchiate sau incomplete legate de această prelucrare, riscă să primească o amendă din partea Autorității de supraveghere a aplicării GDPR, la fel ca în cazul în care nu îl informează deloc. Așa s-a întâmplat în cazul unei companii care a primit o amendă de 2.000 de euro din partea Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). Citește articolul