Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Acest departament este responsabil cu implementarea și menținerea sistemelor IT necesare pentru a pregăti și trimite facturile în format electronic (XML) către platforma e-Factura, asigurând și siguranța accesului.
Extinderea aplicabilității e-Factura, de la 1 aprilie 2022, vine cu numeroase neclarități pentru firmele și PFA-urile vizate de sistemul care, în primă fază, este opțional pentru bunurile cu risc fiscal ridicat vândute în relația B2B. În acest context, avocatnet.ro a încercat să acopere cât mai multe nedumeriri cu ajutorul fiscaliștilor. Citește articolul
Articolul vorbește despre modul în care site-urile online sunt construite pentru a obține acceptul clienților. Departamentul trebuie să se asigure că platformele online ale firmei sunt sigure, permit colectarea corectă a datelor de plată și prezintă informațiile într-un mod transparent, pentru a nu induce în eroare clienții.
În ultima perioadă, Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) a primit mai multe solicitări din partea unor consumatori români care au întâmpinat probleme atunci când au folosit unele site-uri deținute de comercianți cu sediul în alte state Uniunii Europene (UE), speciale pentru crearea de CV-uri sau pentru generarea unui cod QR. Citește articolul
Este responsabil de implementarea și funcționalitatea sistemelor informatice necesare pentru transmiterea și primirea facturilor electronice, precum și de securitatea datelor.
Sistemul e-Factura, care a fost operaționalizat astă-toamnă, fiind opțional în relația B2G, va fi extins începând cu data de 1 aprilie 2022. Astfel, în e-Factura se transmit opțional facturile pentru produsele riscante vândute în relația B2B, însă folosirea sistemului este obligatorie pentru firmele din turism care acceptă vouchere de vacanță. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă cum funcționează noile sisteme electronice (portalul refăcut, aplicația mobilă, SPV-ul modernizat), cum sunt gestionate datele, cum este organizat accesul utilizatorilor pe roluri și cum este asigurată securitatea informațiilor personale și fiscale.
Ministerul Finanțelor (MF) a început marți demersurile pentru modernizarea serviciilor electronice pe care le pune la dispoziție contribuabililor Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). A fost inițiată o consultare a pieței pentru conturarea unei achiziții publice de produse și servicii pentru a extinde serviciile disponibile în Spațiul Privat Virtual (SPV), a lansa o aplicație mobilă ANAF (inclusiv cu acces la SPV) și a redesena site-ul Fiscului. Citește articolul
PNRR are o componentă importantă de digitalizare, iar acest departament urmărește progresul pentru a înțelege reformele și investițiile în IT și securitatea cibernetică, care pot afecta infrastructura companiei.
Vizita de 2 zile în România a Comisarului european pentru Economie, Paolo Gentiloni, privește oficial chestiuni importante aflate pe agenda europeană: impactul pe care le produc cele două crize ale momentului generate de război – prețurile la energie și migrația. Citește articolul
Acest departament trebuie să pregătească și să adapteze sistemele informatice ale firmei pentru a gestiona noul sistem de facturare electronică (e-Factura) și pentru a actualiza software-ul necesar pentru declarațiile fiscale noi.
Finalul lunii martie aduce mult-așteptata mutare a activității de soluționare a contestațiilor fiscale, dar și un termen-limită petru schimbarea regimului de impozitare sau plata impozitelor locale. Iar începutul lunii aprilie vine cu extinderea sistemului e-Factura, o nouă versiune pentru declarația 394 și posibilitatea de a începe demersurile pentru împărțirea profitului aferent primului trimestru al anului 2022. Citește articolul
Acest departament se ocupă de partea tehnică. Ei trebuie să se asigure că sistemele informatice ale firmei pot trimite și primi facturi prin platforma e-Factura și că totul funcționează corect și în siguranță.
Contribuabilii care vând în România, în relația B2B, produse cu risc fiscal ridicat vor transmite în sistemul e-Factura facturile electronice emise. Automat, regula aceasta nu se va aplica atunci când vine vorba de livrări către clienți din străinătate, pentru că acele tranzacții sunt monitorizate prin alte metode, spun specialiștii. Citește articolul
Abordează aspecte precum utilizarea semnăturii electronice, protecția datelor personale în contextul transferului de informații prin mijloace electronice și utilizarea echipamentelor IT, fie ale angajatorului, fie proprii.
Încheierea stării de alertă presupune, în mod automat, revenirea la cadrul legal general în toate domeniile, iar în cazul relațiilor de muncă, cadrul general presupune acordul părților în privința modificării elementelor esențiale, singurele excepții fiind prevăzute expres și limitativ de Codul muncii. E de așteptat ca, de acum, inspectorii de muncă să înceapă să facă verificări privind telemunca și respectarea condițiilor legale ale acesteia. De ce anume ar putea fi interesați inspectorii? De modul cum s-a formalizat telemunca, de evidența timpului de muncă, de munca suplimentară, de aspectele ce țin de zona SSM ș.a.m.d. Iată la ce ar trebui să fie atente firmele care au oameni în telemuncă înainte de vizita inspectorilor: Citește articolul
Acest departament este interesat de modalitățile de semnare electronică a documentelor de instruire SSM, asigurarea legalității acestora și de gestionarea echipamentelor informatice necesare pentru angajații de la distanță, conform cerințelor de securitate și funcționalitate.
Unul dintre aspectele pe care inspectorii de muncă le vor verifica în cazul angajaților ce lucrează la distanță pe termen lung este cel legat de rigorile SSM (sănătate și securitate în muncă). Desfășurarea instructajelor propriu-zise la distanță nu ar trebui să pună probleme firmelor, la fel și semnarea documentelor la distanță de către telesalariați, fără a fi nevoie de deplasarea lor la locul de muncă/sediul angajatorului. Citește articolul
Departamentul IT & Protecția Datelor este interesat de modul în care aceste consultații la distanță se realizează din punct de vedere tehnic și al securității datelor personale și medicale, pentru a se asigura că orice interacțiune digitală legată de sănătate respectă normele de siguranță și confidențialitate.
Unele consultații medicale acordate la distanță, adică fără ca pacientul să se prezinte fizic la cabinet, vor putea fi oferite fără a fi necesară validarea cardului de sănătate, chiar dacă starea de alertă a încetat, potrivit unui proiect de OUG, inițiat recent de Ministerul Sănătății. Citește articolul