Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Asigură că sistemele informatice ale firmei pot genera și transmite corect acest fișier cu date fiscale și că informațiile sunt securizate.
Atunci când vine vorba despre bunurile primite în custodie și bunurile trimise în custodie, este important de precizat că acestea trebuie incluse întotdeauna în declarația SAF-T privind stocurile. Formularul 406 cu partea de stocuri se transmite, în termen de minimum 30 de zile calendaristice, numai la cererea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Departamentul IT este interesat de modul în care noile reglementări abordează materialele generate prin tehnologii precum deepfake sau inteligență artificială, și trebuie să se asigure că pot fi create și menținute canale online sigure pentru raportarea evenimentelor, conform cerințelor legale.
La nivelul Uniunii Europene (UE) se lucrează la o actualizare a normelor de drept penal privind abuzul sexual asupra copiilor și exploatarea sexuală a copiilor. Reglementările propuse extind definițiile infracțiunilor pentru a include forme de abuz facilitate de tehnologiile online, stabilesc pedepse mai severe și prevăd măsuri suplimentare pentru protecția victimelor și eficientizarea urmăririi penale. Citește articolul
Articolul vorbește despre 'ingineria socială' și protejarea datelor personale sensibile. Acest departament este direct responsabil cu securitatea cibernetică și protejarea informațiilor companiei și ale utilizatorilor de atacuri online.
În ultima vreme, din ce în ce mai mulți români, atât din țară cât și din diaspora, au început să primească apeluri suspecte de la persoane care pretind că sunt reprezentanți ai departamentelor de resurse umane ale unor companii. Aceste apeluri, cunoscute sub denumirea de 'robo-call', utilizează un sistem automatizat pentru a transmite un mesaj pre-înregistrat, care promit locuri de muncă online cu salarii atractive. Câteva sfaturi de la Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC): Citește articolul
Discuția despre impactul viral al reacțiilor negative pe social media, gestionarea prezenței online (eliminarea fotografiilor managerilor) și potențialele implicații ale reglementării conținutului digital.
Transformarea unor infractori / interlopi / anarhiști în mega-starurile societății are, ca efect popularizarea fără precedent a unei atitudini în care regulile, morala și interacțiunea de bun simț sunt înlocuite de altceva, mult mai nociv. Pentru că, dacă îți petreci vremea urmărind oameni care-ți explică mereu ce proști sunt cei care nu fură, vei vedea furtul ca pe o perspectivă de luat în seamă. Oare libertatea de expresie, în zilele noastre, mai e același lucru cu libertatea de expresie de acum 100 de ani? Am avut discuția asta pe Linkedin și mi se pare atât de interesantă, încât merită să o avem și aici. Citește articolul
Acest departament se asigură că sistemele informatice ale firmei pot genera corect și în timp util fișierele necesare pentru raportarea stocurilor către ANAF (fișierul SAF-T) și că datele sunt transmise în siguranță, conform cerințelor tehnice.
Raportarea SAF-T privind stocurile poate fi cerută de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) numai pentru perioade în care contribuabilul avea obligația depunerii lunare sau trimestriale a fișierului SAF-T. Citește articolul
Problema a apărut din cauza unor lipsuri în securitatea sistemelor informatice și a accesului la date. Acest departament este direct responsabil să prevină astfel de incidente prin măsuri tehnice.
Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a aplicat o amendă în valoare de 110.000 de euro unei societăți comerciale după ce un angajat a utilizat datele clienților pentru a solicita credite de la instituții financiare nebancare, fără consimțământul persoanelor vizate. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu implementarea și administrarea sistemelor IT care colectează și stochează date, inclusiv cele din camerele de supraveghere, și se asigură că sunt respectate regulile de protecție a datelor personale (GDPR).
Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a amendat Compania de Transport Public Cluj-Napoca cu 4.000 de euro pentru încălcarea legislației referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal. Transportatorul clujean supraveghea video și audio șoferii mijloacelor sale de transport. Citește articolul
Departamentul IT trebuie să fie la curent cu aceste modificări pentru că ele privesc un sistem electronic (e-Factura). Este important să știe dacă sistemele interne de facturare sau cele de gestionare a datelor trebuie adaptate pentru a trimite corect facturile conform noilor cerințe, în special de la 1 ianuarie 2025.
Deși urmează să fie abrogată obligația expresă de transmitere în e-Factura a facturilor pentru voucherele de vacanță, firmele de turism trebuie să facă acest lucru în continuare. Practic, la 1 ianuarie 2025 se trece la o obligativitate generalizată de a transmite facturile business to consumer (B2C) în e-Factura, astfel că prevederile speciale pentru firmele de turism nu mai sunt necesare. Citește articolul
Este responsabil cu menținerea în funcțiune a site-ului web sau a magazinului online, dacă acestea au fost create cu banii de la stat, asigurând că serviciile de găzduire și domeniul sunt active.
Cea de-a treia ediție a programului Start-up Nation s-a încheiat în data de 15 noiembrie 2024, data-limită până la care antreprenorii și-au încărcat cererile de decont pentru cheltuielile efectuate în perioada de implementare proiectelor de investiții. Începând cu data plății cererii de rambursare, antreprenorii intră în etapa de monitorizare a investiției pentru o perioadă de trei ani, în care vor trebui să îndeplinească obligațiile asumate prin intermediul acordului de finanțare. Principalele obligații asumate se referă la menținerea noilor locuri de muncă ce au fost create în perioda de implementare, dar și continuarea activității finanțate în condițiile în care a fost acordat ajutorul financiar nerambursabil. Citește articolul
Acest departament ar putea fi implicat în dezvoltarea și implementarea de noi sisteme sau tehnologii, cum ar fi blockchain, pentru a urmări produsele și a verifica sursele, asigurându-se că nu provin din muncă forțată.
Un regulament european recent publicat interzice comercializarea pe piața Uniunii a produselor realizate prin muncă forțată, începând din 2027, impunând statelor membre să desemneze autorități pentru investigarea încălcărilor și să implementeze mecanisme de monitorizare. Companiile din UE vor trebui să asigure transparența lanțurilor de aprovizionare, ceea ce poate genera costuri suplimentare, dar oferă și oportunități de diferențiere pe piață. Exportatorii din țări terțe vor trebui să demonstreze respectarea standardelor etice, iar consumatorii ar putea observa o creștere a prețurilor din cauza acestor măsuri de conformare. Citește articolul