Când cotele de TVA se schimbă peste noapte... cum supraviețuim fără să greșim? Sesiune aplicată alături de Delia Cataramă. Vezi agenda și participă →
Acest departament este interesat de drepturile și procedurile legale pe care companiile trebuie să le respecte sau de care pot beneficia în relația cu autoritățile fiscale, pentru a se asigura că funcționează conform legii și pentru a gestiona eventualele contestații.
Expunem astăzi principalele chestiuni procedural-fiscale de știut în privința respectării dreptului contribuabilului de a fi ascultat de către Fisc. Citește articolul
Acest departament este interesat pentru a înțelege cadrul legal al programului, condițiile de eligibilitate și termenii contractelor de creditare, asigurându-se că firma respectă toate reglementările legale pentru a accesa și utiliza fondurile.
Întreprinderile mici și mijlocii, inclusiv microîntreprinderile, vor putea accesa în curând un program de accelerare a dezvoltării, conform unui ordin oficializat miercuri de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT). Citește articolul
Acest departament trebuie să se asigure că firma respectă toate legile și regulile privind sistemul de garanție-returnare (SGR), inclusiv noile obligații și excepții.
Comercianții online care vând produse cu ambalaje conforme Sistemului de returnare-garanție (SGR) au mai puține obligații comparativ cu ceilalți. Acestea se rezumă la anunțarea pe site a produselor care sunt supuse SGR și a faptului că prețul este majorat cu 50 de bani, contravaloarea garanției. Ei nu trebuie să organizeze puncte de colectare și nici să răscumpere ambalaje SGR de la consumatorii finali. Citește articolul
Construcția unui port implică o multitudine de aspecte legale, de la autorizații și permise, la respectarea normelor de construcție și a legislației privind finanțările europene.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Această echipă trebuie să știe despre noile legi și reguli privind facturarea electronică (e-Factura) pentru a se asigura că firma respectă toate cerințele legale și pentru a evita amenzi.
Atunci când vine vorba de gestionarea facturilor electronice începând din 1 ianuarie 2024, este important de precizat că nu vorbim de o muncă ce trebuie alocată neapărat contabililor. Potrivit specialiștilor, gestionarea documentelor trebuie alocată în funcție de volumul activității unei companii, iar automatizările pot reduce destul de mult munca respectivă. Citește articolul
Acest departament va trebui să înțeleagă și să aplice noile reguli despre cum interacționăm cu instituțiile statului, cum se fac contestațiile și cum ne asigurăm că respectăm toate cerințele legale noi din administrație.
Proiectul de lege privind Codul de procedură administrativă a fost pus în dezbatere și urmează să reunească prevederile mai multor legi existente în domeniul administrativ. Codul va stabili reguli unitare privind procedura administrativă, cu accent pe digitalizare și simplificarea relației cu cetățenii și mediul de afaceri. Va fi structurat în 13 titluri, acoperind aspecte precum procedurile specifice, simplificarea procedurilor, contractele administrative, căile de atac administrative și jurisdicția administrativă, guvernanța publică și răspunderea administrativă. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe despre noile reguli sau ghiduri care influențează modul în care compania trebuie să facă anumite raportări și să se asigure că totul este în conformitate cu legea.
O metodologie pentru raportarea durabilității, denumită și Codul Român al Sustenabilității, este inclusă într-o hotărâre oficializată marți de Guvern. Acesta este un instrument practic opțional prin care se urmărește îmbunătățirea și standardizarea modului în care companiile raportează informațiile nefinanciare privind sustenabilitatea. Citește articolul
Acest departament monitorizează schimbările legislative pentru a se asigura că firma respectă toate normele și evită orice risc legal, mai ales în privința drepturilor angajaților.
În cazul în care au un copil născut prematur, părinții vor putea cere prelungirea concediului pentru creșterea copilului (CCC) cu cel mult 12 luni, respectiv până ce micuțul împlinește trei ani, după cum apare într-un proiect de lege ce recent a primit raport favorabil la Camera Deputaților, care va da, probabil curând, votul decisiv în acest caz. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru asigurarea că firma respectă toate legile și reglementările privind prevenirea spălării banilor și finanțării terorismului, inclusiv noile modele de rapoarte și termenele de transmitere către Oficiu.
Vechile modele ale rapoartelor de tranzacții suspecte, tranzacții cu numerar de cel puțin 10.000 euro, transferuri externe de cel puțin 10.000 euro și transferuri de fonduri pentru activitatea de remitere de bani de cel puțin 2.000 euro au fost înlocuite, așa cum a stabilit în vară Oficiul Național de Prevenire și Combatere a Spălării Banilor (ONPCSB). Deși măsura trebuia să se aplice din 7 noiembrie, aceasta a fost amânată pentru 22 noiembrie. Citește articolul
Discuția despre limitele de numerar și practicile comerciale de încurajare a plăților cash, chiar dacă reglementările s-au schimbat, poate ridica întrebări legate de legalitatea anumitor strategii de preț și conformitatea cu normele în vigoare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul