Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Pentru a se asigura că toate activitățile firmei, de la contracte de muncă (telemuncă, zilieri) și relațiile cu angajații (CCM, pensionare) până la plata taxelor și siguranța la locul de muncă (SSM), respectă legile în vigoare și evită problemele legale sau amenzile, inclusiv în pregătirea pentru controale.
Primele patru luni din 2022 au venit cu o serie de schimbări importante în relația angajator-salariat. De la încetarea stării de alertă, cu toate efectele sale, până la schimbarea modalității de acordare a tichetelor de valoare, dar și noutăți în privința concediilor medicale ce pot fi luate de salariați, le prezentăm pe toate în această sinteză: Citește articolul
Pentru a înțelege și aplica corect noile legi legate de scutirile de taxe de drum pentru transporturile umanitare și de protecție civilă, asigurându-se că organizația respectă toate regulile.
Având în vedere numărul mare al refugiaților din Ucraina și al acțiunilor pentru ajutorarea acestora, autoritățile au stabilit, la începutul lunii, ca pentru mașinile cu care se face transportul ajutoarelor umanitare sau cele care fac parte dintr-o misiune de protecție civilă să nu se mai plătească rovinieta și nici taxa de pod din zona Fetești - Cernavodă. Acum, printr-un ordin oficializat joi, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI) a stabilit procedura de urmat pentru emiterea, în regim de urgență, a rovinietelor gratuite pentru mașinile ce transportă ajutoare umanitare. Citește articolul
Acest departament este interesat de respectarea legilor și reglementărilor. Articolul explică cerințele legale pentru înregistrarea și funcționarea ca persoană fizică ce oferă servicii, inclusiv prevederile legislative privind înființarea PFA și alte obligații de conformitate.
Un ghid cu instrucțiuni pentru persoanele fizice care obțin venituri din meditații a fost publicat azi de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Acesta prevede, în esență, că profesorii care câștigă bani în acest fel trebuie să se organizeze ca PFA, să se înregistreze la Registrul Comerțului, să folosească aparate de marcat, să depună declarația unică și să plătească taxe la stat. Citește articolul
Departamentul juridic trebuie să fie la curent cu toate modificările legislative, chiar și cele legate de acte de stare civilă, pentru a asigura conformitatea și a oferi sfaturi corecte în legătură cu documentele angajaților sau ale altor părți interesate.
De luni, atunci când înregistrează nașterea unui copil la oficiul stării civile, părintele care face acest demers nu va putea da mai mult de trei prenume copilului, fără a fi luat în considerare numele de familie, potrivit unei legi ce a apărut azi în Monitorul oficial și care modifică cadrul legislativ al actelor de stare civilă. Citește articolul
Acest departament este interesat de felul în care se soluționează disputele fiscale și de respectarea drepturilor companiei în relația cu autoritățile de stat, pentru a se asigura că procesul este corect și legal.
Deși Ministerul Finanțelor (MF) preia activitatea de soluționare a contestațiilor fiscale, unitățile Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) care au emis actele contestate vor fi în continuare cele care vor propune soluțiile. Specialiștii consultați de redacția noastră spun că aceasta era una dintre problemele pentru care s-a cerut mutarea soluționării contestațiilor la MF. Totuși, există speranța că această chestiune ar putea fi rezolvată în urma dezbaterilor publice. Citește articolul
Acest departament se asigură că firma respectă toate legile și regulamentele, inclusiv cele legate de protecția datelor personale (GDPR), mai ales când sunt folosite tehnologii noi și complexe. Articolul explică exact cum noile tehnologii influențează GDPR și oferă soluții.
Evoluția tehnologiei a adus la lumină noi tehnici de prelucrare, partajare și stocare a datelor cu caracter personal, dar și noi amenințări sau dificultăți pentru utilizatorul final, inclusiv asupra abilității acestuia de a înțelege și controla felul în care datele sale sunt prelucrate. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de analiza și interpretarea legilor noi, mai ales când acestea prezintă neclarități sau contradicții, pentru a asigura că toate activitățile companiei respectă legislația în vigoare și pentru a preveni riscurile legale.
Sistemul gândit de autorități pentru taxarea activității prestatorilor casnici conține unele neclarități în momentul de față. Acestea vizează contribuția la pensii și contribuția la sănătate. Cert este că, în anumite condiții, prestatorii vor deveni asigurați în sistemele de pensii și sănătate, însă lipsesc unele piese ale puzzle-ului și Guvernul ar trebui să vină cu detalieri. Indiferent de situație, obligația declarării și plății taxelor va reveni autorităților, nu prestatorilor sau beneficiarilor. Citește articolul
Pentru a înțelege și asigura respectarea noilor reguli privind comunicarea obligatorie pe cale electronică cu instituțiile statului, inclusiv folosirea semnăturii digitale.
Prin inovație - semnul distinctiv al companiei de peste 60 de ani – Visa privește către viitorul comerțului electronic și oferă acces la rețeaua sa globală sigură, oricui și oriunde. Citește articolul
Pentru a înțelege regulile și condițiile legale ale programelor de finanțare la care compania ar putea accesa, asigurând conformitatea cu legislația în vigoare.
Firmele și PFA-urile care activează în domeniul construcțiilor vor putea cere garanții de stat pentru credite de investiții și pentru capital de lucru, conform schemei pentru implementarea programului Garant Construct. Programul va fi operaționalizat în perioada următoare. Citește articolul
Pentru a se asigura că firma respectă toate legile și regulile noi legate de sprijinul financiar pentru angajații trimiși în șomaj tehnic din cauza conflictului din Ucraina.
Începând cu luna mai, angajatorii afectați în mod direct sau indirect de război vor putea cere decontarea șomajului tehnic acordat salariaților cu contractul de muncă suspendat. Documentele necesare acestor firme au fost oficializate miercuri, ele putând fi depuse începând cu 1 mai pentru plata indemnizației din luna aprilie. Citește articolul