Departament: Logistică și Supply Chain
Parteneriat media
Grupul Fildas-Catena: două trofee Superbrands, un drum construit cu grijă, încredere și respect pentru sănătate
Articolul menționează rolul unui lanț logistic solid și eficient în distribuția produselor, informație esențială pentru departamentul de Logistică și Supply Chain.
Într-o perioadă în care încrederea este poate cea mai mare reușită, Grupul Fildas-Catena primește o dublă recunoaștere de prestigiu: trofeele Business & Consumer Superbrands România acordate Catena și Fildas Trading. Mai mult decât simple distincții onorifice, aceste trofee vorbesc despre consecvență, seriozitate, performanță susținută și un tip de leadership care nu își pierde implicarea pe parcurs. Citește articolul
Comerț online: ANAF depistează deja, prin formularele D395 și F7000, mii de contribuabili care nu-și îndeplinesc obligațiile fiscale, conform datelor pe 2023 și 2024
Firmele de curierat și servicii poștale sunt direct vizate de obligația de a depune declarația 395, prin care ANAF obține date despre vânzările online cu ramburs. Departamentul de Logistică și Supply Chain, care supervizează aceste servicii, trebuie să fie la curent cu aceste cerințe de raportare.
Formularele prin care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) află date despre evazioniștii din comerțul online produc deja efectele scontate, conform datelor furnizate recent redacției noastre. Astfel, în baza informațiilor din formularele D395 și F7000, care sunt depuse de intermediari, ANAF a identificat și notificat, în 2023 și 2024, mii de persoane care nu se conformaseră. Citește articolul
UPDATE Ghidul oficial privind sistemul e-Transport, actualizat de autoritățile fiscale
Acest departament gestionează transportul mărfurilor și este direct afectat de cerințele sistemului e-Transport, având nevoie să știe cum să declare corect transporturile și să respecte regulile.
Un ghid referitor la obligația de utilizare a sistemului e-Transport, ce a fost publicat acum un an de Ministerul Finanțelor și de Agenția Națională de Administrare Fiscală, a fost actualizat recent. Acesta vizează transporturile rutiere naționale de bunuri riscante și transporturile rutiere internaționale de bunuri. Citește articolul
Sinteză legislativă: Cele mai importante acte normative publicate în perioada 26 mai - 1 iunie 2025
Pentru că este direct afectat de regulile privind imobilizarea vehiculelor de transport și de timpii de conducere ai șoferilor, având impact asupra programului de livrări și a operațiunilor de gestionare a flotei și a mărfurilor.
În perioada 26 mai - 1 iunie 2025, în Monitorul Oficial au fost publicate mai multe acte normative cu impact atât asupra mediului de afaceri, cât și asupra vieții personale. Avocatnet.ro vă prezintă o sinteză a acestor noutăți legislative, incluzând principalele prevederi și datele de intrare în vigoare. Pentru detalii suplimentare și interpretări detaliate, sunt disponibile link-uri către articolele elaborate de redacția noastră. Citește articolul
Analiză Cine și cât pierde din războiul tarifelor dintre SUA și UE
Tarifele și schimbările în relațiile comerciale pot perturba lanțurile de aprovizionare, afectând costurile de transport și logistica. Acest departament are nevoie de informații pentru a planifica rute alternative și a optimiza operațiunile.
Cele două continente sunt despărțite de un Atlantic ce oferă multe provocări, iar, de câteva luni, și de aprige dispute tarifare, care par a avea și mai multe necunoscute. Europa, mai exact, țările membre ale Uniunii Europene, și Statele Unite ale Americii, după instalarea noii administrații la Casa Albă sub președinția Trump, se înfruntă, de aproape o jumătate de an, într-un conflict comercial: cu „arma” numită taxe vamale (ultima salvă a fost trasă acum câteva zile - un salt tarifar de la 10% la 50% în direcția UE). Citește articolul
Raportările Intrastat 2025: Ce praguri se aplică anul acesta și cum se fac raportările
Declarația Intrastat necesită detalii despre tipul de transport, cantitatea și valoarea bunurilor, precum și data tranzacției, informații esențiale generate și gestionate de acest departament.
29 Mai 2025 | 1820 | Timp de citire: 4 min.
Ca o regulă generală, important de precizat este faptul că, în anul 2025, toate companiile care efectuează schimburi de bunuri intracomunitare cu alți membri ai Uniunii Europene trebuie să completeze o declarație Intrastat. Totuși, anumite companii sunt exceptate, dacă volumul lor de schimburi intracomunitare nu depășește un prag specific stabilit de fiecare stat membru al UE pentru fiecare an. Citește articolul
S-a stabilit o procedură pentru aplicarea măsurii de imobilizare în cazul nerespectării perioadelor de conducere, pauzelor și perioadelor de odihnă ale șoferilor profesioniști
Imobilizarea vehiculelor afectează direct transportul mărfurilor, termenele de livrare și eficiența lanțului de aprovizionare, fiind de maxim interes pentru planificarea și execuția operațiunilor logistice.
Printr-un ordin apărut joi, Ministerul Transporturilor a stabilit o procedură pentru imobilizarea vehiculelor de transport în cazul în care șoferii acestora nu respectă perioadele legale de conducere, pauzele și perioadele de odihnă. În plus, ordinul recent conține și modelul procesului-verbal utilizat în situațiile de ridicare a plăcuțelor cu numărul de înmatriculare. Citește articolul
Câte radare au polițiștii în prezent și cum decid unde le amplasează
Acest departament gestionează transportul și livrările, având adesea flote mari de vehicule. Informațiile despre locul unde sunt amplasate radarele și datele despre scăderea accidentelor rutiere sunt foarte importante pentru siguranța șoferilor, planificarea rutelor și reducerea riscurilor legate de transportul mărfurilor.
Conform Poliției Române, peste 1200 de radare (808 portabile și 402 mobile) sunt utilizate la nivel național pentru creșterea siguranței rutiere. Amplasarea celor fixe se face conform prevederilor legislației privind măsurile de eficientizare a monitorizării traficului rutier, iar cele mobile vizează zonele cu accidente Citește articolul
Raportul Avocatului Poporului privind siguranța rutieră: Cauzele accidentelor grave din ultimii cinci ani și soluțiile propuse
Acest departament este direct afectat de siguranța rutieră, deoarece dependența de transportul pe șosele face ca problemele de infrastructură sau accidente să influențeze timpii de livrare, costurile și siguranța mărfurilor și a șoferilor, fiind esențial pentru optimizarea lanțului de aprovizionare.
Un raport publicat de Avocatul Poporului arată că accidentele rutiere grave din ultimii cinci ani sunt rezultatul unui cumul de factori care se repetă constant: de la comportamente riscante în trafic, la deficiențe de infrastructură și lipsa unei coordonări eficiente între autorități. Printre cauzele cel mai des întâlnite se regăsesc viteza excesivă, traversările neregulamentare, depășirile periculoase, utilizarea improprie a acostamentului, precum și starea precară a unor drumuri naționale și autostrăzi. Constatările instituției sunt confirmate în mare parte și de datele statistice recente ale Poliției Române, care arată că, doar în 2023, au fost înregistrate peste 4.500 de accidente rutiere grave, soldate cu peste 1.500 de decese. Citește articolul
Siguranța traficului rutier
Administratorii drumurilor vor putea tăia sau toaleta copacii care pun în pericol traficul
Siguranța și buna administrare a drumurilor sunt cruciale pentru transportul mărfurilor și planificarea rutelor, iar aceste modificări pot afecta modul în care se desfășoară livrările și logistica.
O lege recent oficializată completează legislația referitoare la regimul drumurilor și permite administratorilor drumurilor să îndepărteze copacii căzuți sau care prezintă pericol pentru siguranța rutieră. O altă schimbare include posibilitatea reclasificării temporare a anumitor sectoare de drum atunci când administrarea lor este delegată autorităților locale. Citește articolul










