Departament: Managementul Calității (QA/QC)
Revista presei
Primul tren electric cumpărat de România în ultimii 40 de ani a finalizat testele și va fi livrat în România
Faptul că trenurile trec prin teste riguroase și trebuie autorizate înainte de a transporta călători este esențial pentru asigurarea calității și siguranței.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
TVA: Taxarea cu 19% a alimentelor cu mult zahăr și excepția pentru cozonaci și biscuiți se pot dovedi problematice în practică
Acest departament va fi implicat în verificarea conținutului de zahăr al produselor, posibil prin analize de laborator, pentru a asigura conformitatea cu normele fiscale și a sprijini calculul corect al TVA-ului.
Decizia autorităților de a aplica TVA-ul standard de 19% pentru alimentele cu mult zahăr adăugat poate aduce destul de multe probleme în practică atât pentru operatorii economici, cât și pentru inspectorii Fiscului, sunt de părere specialiștii. Inclusiv excepția pentru anumite alimente, care rămân la TVA-ul de 9%, nu este tocmai clară. Citește articolul
SGR, în linie dreaptă
Sistemul Garanție-Returnare în România: ce fel de ambalaje sunt vizate
Trebuie să se asigure că ambalajele produselor fabricate sau comercializate îndeplinesc standardele și cerințele SGR, inclusiv cele legate de material, formă, marcaj și integritate, înainte de a fi puse pe piață.
Sistemul de garanție-returnare (SGR) devine obligatoriu pentru toți comercianții din România începând cu data de 30 noiembrie 2023. Sistemul se aplică tuturor produselor ambalate în ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l și 3 l inclusiv, indiferent de originea produselor. Citește articolul
Cum să te asiguri că ai o campanie de Black Friday conformă: Care este cadrul legal al soldărilor în România
Acest departament se asigură că produsele vândute respectă standardele de calitate, descrierile și specificațiile tehnice declarate, precum și cerințele de siguranță, așa cum este cerut de legislația privind protecția consumatorilor.
Legislația națională stabilește reguli stricte pentru ca informațiile privind produsele și serviciile, inclusiv prețurile, să fie afișate clar și corect, pentru a permite consumatorilor să facă alegeri informate. Sunt definite diverse tipuri de vânzări la preț redus, cum ar fi vânzările de lichidare, promoționale și altele, fiecare având reguli specifice pentru protejarea consumatorilor și asigurarea corectitudinii tranzacțiilor. De exemplu, vânzările de lichidare sunt permise de două ori pe an pentru stocurile sezoniere și trebuie să respecte anumite condiții, în timp ce vânzările promoționale pot avea loc oricând și necesită transparență în ceea ce privește prețurile reduse comparativ cu cele anterioare. Citește articolul
Operațiunea „Nargile”: ANAF a început o campanie națională de controale la comercianții de tutun de narghilea
Pentru că se asigură că produsele respectă standardele de calitate și toate cerințele legale privind etichetarea și ambalarea, astfel încât să nu existe nereguli detectate la controale.
Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a demarat recent operațiunea „Nargile”, care vizează companiile ce comercializează tutun pentru narghilea, conform unui comunicat publicat vineri. Această operațiune are ca scop principal combaterea evaziunii fiscale și a comerțului ilicit în acest domeniu. Citește articolul
Sondaj: Tendințe și modele de lucru în administrarea resurselor de personal și salarizare ale companiilor din România
Articolul subliniază că 'calitatea serviciilor oferite' este cel mai important aspect în selectarea unui furnizor extern de servicii de salarizare și administrare personal, un element cheie pentru asigurarea unui standard ridicat al proceselor.
În contextul apariției soluțiilor de externalizare a serviciilor de administrare personal (HR), dar și de calculul al salariilor angajaților, o concluzie ar fi că o mare parte din firmele românești preferă, în continuare, să deruleze intern ambele servicii. Citește articolul
UPDATE Sistemul informatic care va ușura procesul de adopție a fost lansat și va fi complet funcțional în curând
Pentru că sistemul este conceput să facă procesele de adopție mai rapide și mai bune, asigurând potriviri mai reușite și monitorizare, ceea ce este esențial pentru îmbunătățirea calității serviciilor.
Adoptatorii vor putea să folosească un sistem informatic (SINA) în curând, în vederea obținerii informațiilor despre procesul de adopție sau pentru încărcarea documentelor relevante și trimiterea acestora autorităților competente. Acest lucru va fi posibil după implementarea sistemului, Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse (MFTES) anunțând recent că a fost lansat deja și că în curând va fi complet funcțional. Citește articolul
Digitalizare
CNAIR a lansat aplicația eAST pentru emiterea electronică a autorizațiilor speciale de transport
Îmbunătățirea și simplificarea modului în care se obțin autorizațiile contribuie la creșterea calității proceselor administrative din companie și la reducerea birocrației și a erorilor.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat aplicația eAST pentru obținerea online a autorizațiilor speciale de transport. Aplicația este disponibilă pe site-ul Companiei și permite operatorilor de transport să completeze cereri și să plătească tarifele pentru autorizații speciale de transport. Autorizațiile astfel obținute vor fi în format electronic și vor putea fi descărcate și tipărite la nevoie. Citește articolul
UPDATE Strategia națională de sănătate 2023-2030, oficializată: Ce măsuri vor fi implementate pentru creșterea calității și eficienței serviciilor medicale
Strategia vizează creșterea calității și eficacității serviciilor de sănătate. Departamentul de calitate ar fi interesat de aceste standarde pentru a le aplica intern sau pentru a le compara cu serviciile medicale pe care compania le facilitează pentru angajați.
25 Octombrie 2023 | 1 | 6928 | Timp de citire: 2 min.
Cu scopul îmbunătățirii serviciilor medicale oferite în cadrul sistemului public de sănătate, Ministerul Sănătății a stabilit, prin Strategia națională de sănătate 2023-2030, apărută marți în Monitorul Oficial, cadrul pentru planificarea și reorganizarea serviciilor de sănătate. Printre altele, potrivit strategiei, este stabilită introducerea unui proiect-pilot pentru furnizarea de servicii medicale cu plată, în afara programului de lucru al medicilor. Citește articolul
UPDATE Proiect retras: Cetățenii să poată preda gratuit la centre specializate deșeurile provenite din renovările pentru care nu este necesară o autorizație
Este interesat de standardele de calitate pentru materialele reciclate care ar putea fi folosite în construcții și de impactul acestora asupra calității produselor sau serviciilor.
25 Octombrie 2023 | 1 | 3606 | Timp de citire: 3 min.
Un metru cub din deșeurile provenite din lucrări de renovare pentru care nu este necesară o autorizație de construire sau demolare ar fi putut fi dus lunar, fără costuri, la centre de colectare pe care autoritățile locale ar fi fost obligate să le organizeze în cel mult trei ani, dar proiectul de lege ce conține această măsură a fost retras de inițiatorii săi, ceea ce înseamnă că documentul nu mai poate fi dezbătut, adoptat și aplicat. Citește articolul










