avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 685 soluții astăzi

Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES PREMIUM

Sinteză legislativă: Cele mai importante acte normative publicate în perioada 27 iunie - 3 iulie 2022

Modificările privind amânarea ratelor la credite și amânarea amenzilor pentru e-Transport, precum și riscurile fiscale ridicate menționate, sunt importante pentru evaluarea și gestionarea riscurilor financiare și operaționale ale companiei.

Manuela Rasina în Mediul juridic
Redactor, avocatnet.ro
4 Iulie 2022 | 2474 | Timp de citire: 6 min.

Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 27 iunie - 3 iulie 2022. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică. Explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile - ele trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Agenții și dezvoltatorii imobiliari trebuie să anunțe ONPCSB când desfășoară activitate și când nu. Notificările se fac în 15 zile printr-o platformă specială

Rolul acestui departament este să identifice și să gestioneze riscurile la care este expusă compania. Nerespectarea regulilor de prevenire a spălării banilor este un risc major, iar ei trebuie să se asigure că există proceduri interne pentru a respecta aceste obligații și a evita sancțiunile.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
4 Iulie 2022 | 14018 | Timp de citire: 2 min.

Din 2 iunie 2022, agenții și dezvoltatorii imobiliari trebuie să anunțe online, într-un termen valabil permanent de 15 zile, dacă desfășoară sau nu activitate, modelul raportării folosite în acest sens fiind oficializat recent de Oficiul Național pentru Prevenirea și Combaterea Spălării Banilor (ONPCSB). În același timp, cei deja activi au trebuit să anunțe că desfășoară activitate până pe 1 iulie 2022. Platforma specială pentru notificări este activă pe site-ul ONPCSB. Neîndeplinirea obligației poate atrage amenzi între 5.000 și 10.000 de lei. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Piaţa criptomonedelor va fi reglementată în UE. Regulamentul „va pune capăt acestui Vest Sălbatic al criptoactivelor”

Acest departament trebuie să evalueze și să gestioneze riscurile noi asociate cu tranzacțiile sau deținerea de criptomonede, asigurându-se că există controale interne adecvate pentru a respecta noile reguli.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
4 Iulie 2022 | 747 | Timp de citire: 2 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Pentru participanții la cursul dedicat SAF-T

Curs practic de implementare SAF-T: Ce date raportăm și cum în noile declarații cerute de ANAF. Înregistrare curs - Ediția Iulie 2022

Acest departament se ocupă de identificarea și gestionarea riscurilor la care este expusă compania. O raportare incorectă sau incompletă prin SAF-T poate atrage amenzi și probleme cu autoritățile fiscale, reprezentând un risc important care trebuie controlat.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
4 Iulie 2022 | 356 | Timp de citire: 2 min.

Iată înregistrarea cursului dedicat SAF-T, organizat în perioada 5 și 12 Iulie 2022. Atenție, pentru participanții la curs! Pentru a putea vizualiza înregistrarea, trebuie urmați pașii de mai jos: vă logați în contul dumneavoastră premium (dacă nu aveți un cont, vă rugăm să contactați colegii noștri de la suport pentru emiterea unui cont demo); accesați prezentul articol și introduceți parola primită prin email. Pentru orice probleme, vă rugăm să vă adresați colegilor noștri de la suport. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Ce transporturi sunt scutite de raportarea în sistemul e-Transport

Departamentul de risc trebuie să identifice și să evalueze riscurile asociate cu nerespectarea regulilor e-Transport, cum ar fi amenzile mari și posibilele blocaje operaționale, pentru a propune măsuri de prevenție.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Iulie 2022 | 2 | 9318 | Timp de citire: 3 min.

Raportarea în sistemul e-Transport nu se aplică în toate cazurile în care se transportă bunuri riscante din punct de vedere fiscal. Pe lângă excepțiile pe care raportarea le are în mod explicit, pot fi deduse cele implicite, dacă ne raportăm la prevederea ce a stabilit exact transporturile vizate de sistem. Cadrul legal a fost completat recent de procedura de aplicare a sistemului, dată prin ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) și al Autorității Vamale Române (AVR). Citește articolul

ACCES GRATUIT

ASF recrutează consilieri juridici. Candidaturile se depun până la finalul lunii iulie

Acest departament urmărește cu atenție ce tipuri de experți angajează o autoritate financiară, mai ales pe partea de reglementare și litigii, pentru a anticipa posibile schimbări în modul de supraveghere și pentru a-și ajusta strategiile interne de gestionare a riscurilor și de control.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
3 Iulie 2022 | 1753 | Timp de citire: 1 min.

Un concurs pentru ocuparea a trei posturi vacante de consilier juridic în cadrul Direcției Juridice sunt în derulare la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), cei interesați putând să-și depună candidatura până pe 29 iulie. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum îmi ajut copiii să fie adulți independenți și fericiți cu propriile decizii

Articolul subliniază importanța de a învăța din greșeli și de a înțelege consecințele deciziilor pentru a evita probleme mai mari în viitor. Aceste principii sunt fundamentale și în gestionarea riscurilor unei companii, unde se analizează ce poate merge prost și cum putem lua decizii mai bune pentru a preveni situațiile neplăcute.

totuldespremame.ro în Weekend
2 Iulie 2022 | 1711 | Timp de citire: 3 min.

Nu am crezut niciodată că un copil este prea mic să participe la viața familiei. Evident, nu am întrebat-o pe fii-mea la doi ani dacă un job sau altul e potrivit pentru noi, dar am încercat, pe măsura capacității ei de înțelegere, să o implicăm în deciziile noastre. Ne-am gândit mereu că îi va fi mai ușor să hotărască pentru ea când va fi mare. Au fost primii pași spre autonomie. Citește articolul

ACCES GRATUIT

100 de meserii sunt expuse la risc în România. Încotro vor migra meseriașii

Articolul identifică riscuri importante, cum ar fi problemele din lanțul de aprovizionare, lipsa de relevanță a produselor și scăderea cererii, care trebuie gestionate de companie.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
2 Iulie 2022 | 762 | Timp de citire: 1 min.

Managerii din industriile auto și de petrol & gaze din România, Slovacia și Ungaria cred că existența a 96 de ocupații este expusă la risc din cauza revoluției digitale, potrivit unui studiu privind impactul tehnologiei realizat de KPMG și IPSOS și lansat de Confederația patronală Concordia. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Salariatul declarat inapt pentru funcția ocupată: Chestiuni ce trebuie avute în vedere de angajatori

Nerespectarea procedurilor legale de concediere, așa cum sunt detaliate în articol, poate genera riscuri semnificative pentru companie (procese, amenzi, reputație). Departamentul de management al riscului este interesat de aceste informații pentru a identifica și minimiza astfel de vulnerabilități.

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
2 Iulie 2022 | 1 | 13878 | Timp de citire: 6 min.

În situația un salariat este declarat inapt, fizic sau psihic, pentru ocuparea funcției pentru care a fost angajat, în urma unui control medical, angajatorul nu trebuie să dispună imediat concedierea acestuia pe motive ce țin de persoana lucrătorului. Procedura este mai complexă, iar respectarea termenelor prevăzute de legislația în materie este importantă dacă se ajunge ca disponibilizarea să fie contestată în instanță. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Este obligat angajatorul să răspundă sesizărilor și reclamațiilor salariaților?

Articolul ajută la identificarea riscurilor legate de relațiile cu angajații și oferă soluții pentru a ne asigura că firma respectă regulile interne și externe, prevenind problemele legale sau operaționale.

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
2 Iulie 2022 | 5188 | Timp de citire: 4 min.

Salariații au dreptul de a putea transmite sesizări și reclamații firmei, însă pentru ca acest drept să fie pus în practică, angajatorul trebuie să stabilească, în urma consultării cu subordonații, o procedură clară și ușor de parcurs. Lipsa unor astfel de dispoziții din cadrul regulamentului intern va duce la restrângerea sau chiar înlăturarea dreptului salariaților de a se adresa angajatorului, ce poate duce chiar la un conflict de muncă în instanță. Citește articolul