avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 736 soluții astăzi

Reges-Online: Operațiuni esențiale și situații speciale. Ghid practic pentru o gestionare corectă și eficientă a registrului. Vezi agenda evenimentului și participă →

Acasă Departament: Managementul Riscului & Control Intern

Departament: Managementul Riscului & Control Intern

ACCES PREMIUM

Foaia de parcurs pentru aderarea României la OCDE a fost adoptată

Acest departament va fi interesat de noile standarde și cerințe care pot schimba modul în care compania își gestionează riscurile și asigură respectarea regulilor și a proceselor interne.

avocatnet.ro în Taxe și impozite
19 Iunie 2022 | 1388 | Timp de citire: 2 min.

Recent, în urma întâlnirii anuale a Consiliului Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), a fost adoptată foaia de parcurs pentru aderarea României la această entitate. Conform fiscaliștilor, țara noastră are mult de lucrat pentru a putea deveni membru al OCDE. Citește articolul

ACCES PREMIUM

La ce controale ale ITM-urilor ar trebui să se aștepte angajatorii în perioada iulie-septembrie

Acest departament este interesat să identifice din timp posibilele probleme (riscuri) care pot apărea din nerespectarea legilor muncii sau a normelor SSM. Informațiile despre controalele Inspecției Muncii îi ajută să evalueze și să gestioneze riscurile operaționale și de conformitate ale companiei.

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
18 Iunie 2022 | 10549 | Timp de citire: 3 min.

Din iulie până la finalul anului, inspectoratele teritoriale de muncă (ITM) vor continua o serie de campanii sau acțiuni de control începute deja, atât în domeniul relațiilor de muncă, cât și în cel al securității și sănătății în muncă (SSM). Totuși, vor fi demarate din următorul trimestru și verificări noi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controale ANAF: Ce poate face o firmă pentru a împiedica amendarea, dacă își dă seama că fapta vizată e prescrisă

Acest departament trebuie să identifice și să gestioneze riscurile financiare ale companiei. Cunoașterea termenelor de prescripție a amenzilor fiscale îi ajută să evalueze riscul de a primi sancțiuni și să ia măsuri preventive.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Iunie 2022 | 11946 | Timp de citire: 3 min.

Dacă într-un control al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) inspectorii vor să amendeze o firmă pentru o faptă care se dovedește a fi prescrisă, specialiștii spun că un dialog argumentat poate împiedica emiterea procesului-verbal de contravenție. Redacția noastră a scris recent despre o practică abuzivă a ANAF prin care se aplică amenzi fiscale pentru fapte prescrise, context în care am întrebat fiscaliștii ce se poate face pentru a împiedica sancționarea. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum se poate radia un vehicul dacă nu mai există cartea de identitate a acestuia

Înțelegerea procedurilor administrative pentru vehicule (în special cele furate, distruse sau exportate) ajută la gestionarea riscurilor asociate cu bunurile pierdute sau deteriorate, asigurând că firma are controale interne adecvate și evită probleme legale sau financiare.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
18 Iunie 2022 | 8 | 35857 | Timp de citire: 2 min.

În mod normal, cartea de identitate a vehiculului (CIV) este cerută de autoritatea de înmatriculare pentru orice operațiune specifică, adică inclusiv pentru radierea din circulație. Totuși, cei ce au pierdut documentul și vor să radieze mașina înscrisă în acesta o pot face și în absența cărții de identitate, printr-o procedură specială stabilită de Registrul Auto Român (RAR). Mai exact, aceștia trebuie să anuleze cartea de identitate a vehiculului în baza de date a RAR. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Noile condiții de prelungire a autorizațiilor de construire: Autorizațiile aproape de expirare vor beneficia de o prelungire legală de 90 de zile

Modificările la regulile de prelungire a autorizațiilor de construire pot afecta termenele proiectelor și pot crea noi riscuri (sau reduce altele). Acest departament trebuie să evalueze și să gestioneze aceste posibile probleme.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
18 Iunie 2022 | 4 | 20397 | Timp de citire: 2 min.

Noile condiții de prelungire a autorizațiilor de construire pentru situațiile când construcția nu s-a putut începe sau termina integral la termenul inițial stabilit le profită și celor care au prelungiri încuviințate la acest moment, precum și celor care se apropie de termenul de expirare a autorizației emise inițial. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Din iulie, jucăriile puse la vânzare vor trebui să îndeplinească noi cerințe speciale de siguranță

Departamentul este interesat pentru a identifica și evalua riscurile ca firma să nu respecte aceste reguli (amenzi, retragerea produselor), și pentru a pune în aplicare măsuri ca să se evite aceste probleme.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
17 Iunie 2022 | 1333 | Timp de citire: 2 min.

După cum stabilește un act normativ oficializat azi, jucăriile vor trebui să bifeze, începând din iulie, noi cerințe speciale de siguranță pentru a putea fi vândute în țara noastră. Printre altele, de luna viitoare, jucăriile nu vor mai putea conține anumite substanțe de parfumare potențial alergene. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CNCD: Anunțurile de închiriere a unei locuințe ce exclud membrii unei etnii sunt discriminatorii

Acest departament este interesat să identifice și să prevină riscurile legale și de imagine, precum și posibilele amenzi, pe care le poate suferi compania dacă nu respectă legile anti-discriminare sau dacă platformele sale găzduiesc conținut ilegal.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
17 Iunie 2022 | 3475 | Timp de citire: 2 min.

Excluderea persoanelor ce aparțin unei etnii din rândul celor care pot închiria o locuință, atunci când vine vorba despre anunțurile postate pe site-uri de profil, reprezintă o discriminare, potrivit unei hotărâri din primăvară a Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD). Citește articolul

ACCES PREMIUM

De la 1 iulie, ANAF va accelera controalele la cei cu averi mari nejustificate. Sunt vizate peste 500.000 de persoane

Se ocupă cu identificarea, evaluarea și managementul riscurilor. Informațiile despre controalele ANAF asupra averilor individuale reprezintă un risc extern important, care poate afecta reputația companiei, stabilitatea financiară a acționarilor sau a managementului și, implicit, continuitatea afacerii.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Iunie 2022 | 4 | 8322 | Timp de citire: 3 min.

Inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) vor înmulți semnificativ, de la 1 iulie 2022, controalele pe care le derulează la persoanele fizice cu averi mari nejustificate, a anunțat azi Lucian Heiuș, președintele instituției. Deși în vizorul ANAF se află peste 500.000 de persoane, președintele a recunoscut că doar o parte dintre acestea vor ajunge să fie verificate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Se apropie o furtună economică globală? Care sunt principalele semne din piață și ce previziuni au specialiștii

Știrile despre inflație și dobânzi indică riscuri economice care pot afecta stabilitatea financiară și operațională a companiei, fiind esențiale pentru evaluarea și gestionarea riscurilor.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
17 Iunie 2022 | 565 | Timp de citire: 1 min.

O posibilă furtună economică pe mai multe continente este prevestită de evenimente economice recente înregistrate atât în Europa, cât și în America, informează analistul XTB Claudiu Cazacu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Obligațiile firmelor care folosesc salariați temporari și amenzile pentru nerespectarea lor

Acest departament trebuie să identifice și să evalueze riscurile legate de folosirea angajaților temporari, cum ar fi amenzi legale, probleme de siguranță sau riscul de a suporta costuri suplimentare, pentru a le gestiona și a se asigura că firma respectă regulile.

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
17 Iunie 2022 | 2047 | Timp de citire: 3 min.

Avantajele firmelor care folosesc leasingul de personal sau salariații temporari, mai exact, sunt legate, printre altele, de eliminarea unor responsabilități birocratice legate de contractele de muncă ale acestora, cum ar fi înregistrarea contractelor, întocmirea documentației pentru angajare, controlul de medicina muncii sau declararea și plata salariului și ale contribuțiilor. Totuși, aceste companii au o serie de obligații clare față de acești salariați, iar amenzile pentru nerespectarea lor ajung și la câteva mii de lei. Citește articolul