Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Acest departament se ocupă cu identificarea și gestionarea pericolelor care pot afecta firma, iar falimentul unui asigurător și riscul de a rămâne fără o garanție validă reprezintă un risc financiar și operațional important.
Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) a atras atenția că firmele și PFA care au primit bani de la stat pentru afaceri rurale trebuie să prezinte o poliță nouă de asigurare, în cazul în care acestea sunt asigurate acum la asigurătorul recent intrat în insolvență City Insurance. Citește articolul
Acest departament evaluează riscurile pentru companie. O lege care ar putea contravine normelor UE poate crea incertitudine legală și financiară, iar ei trebuie să știe cum să gestioneze aceste posibile probleme.
Deși poate fi o măsură binevenită pentru piața imobiliară și cumpărători, propunerea de a avea două cote de TVA pentru o singură tranzacție trebuie analizată și din perspectiva limitărilor politicii fiscale care decurg din legislația europeană. După cum este știut, impozitele indirecte sunt guvernate de directive europene care trebuie transpuse în legislația națională, precum și de regulamente europene care au aplicabilitate directă în legislația locală. Citește articolul
Instabilitatea lanțului de aprovizionare și încetinirea economică reprezintă riscuri majore pentru companie, iar acest departament trebuie să le monitorizeze și să găsească soluții pentru a le gestiona.
Criza cipurilor de calculator, congestiile portuare și o lipsă gravă de șoferi de camion sunt trei mari motive pentru care lanțurile de aprovizionare ale lumii sunt supuse unui stres extrem. Citește articolul
Acest departament identifică și gestionează riscurile la care este expusă compania. Raportările de nereguli pot semnala riscuri ascunse sau probleme grave care trebuie abordate pentru a proteja compania. Ei sunt interesați de mecanismele prin care aceste riscuri sunt aduse la lumină.
O directivă care urmează curând să fie transpusă în legislația națională va obliga firmele mai mari să asigure canale interne de preluare a sesizărilor salariaților cu privire la nelegalitățile descoperite de aceștia în contextul profesional. Odată primită o raportare, în ce măsură cei care o analizează ar putea să o respingă pe considerentul că probele ce vin în sprijinul celor afirmate sunt obținute prin metode ce ele însele ocolesc legea sau o încalcă în mod vădit? Citește articolul
Pentru că volatilitatea prețurilor la energie, inflația rapidă și majorarea dobânzilor reprezintă riscuri financiare și operaționale semnificative care pot afecta stabilitatea și performanța companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Departamentul de Managementul Riscului este interesat să se asigure că firma respectă toate reglementările legale și procedurile de decontare pentru a evita amenzi, pierderi financiare sau probleme de conformitate.
Așa cum s-a procedat și înainte, firmele care sunt obligate să le încuviințeze acordarea liberelor plătite salariaților care trebuie să stea acasă în această perioadă cu cei mici vor putea deconta banii de indemnizații de la stat. Similar vechii reglementări, firmele depun cererile și documentele justificative la agențiile de muncă după ce au plătit taxele salariale pentru indemnizațiile respective. Procedura de decontare, recent oficializată, va permite firmelor, astfel, de luna viitoare, să ceară decontările. Citește articolul
Pentru că prognozele economice arată posibile riscuri sau oportunități pentru afacere, ajutând departamentul să evalueze și să gestioneze riscurile financiare sau de piață.
Fondul Monetar Internaţional (FMI) şi-a îmbunătăţit estimările privind evoluţia economiei româneşti, care ar urma să înregistreze în acest an un avans de 7%, faţă de o creştere de 6% cât estima în primăvară, arată raportul “World Economic Outlook”. Citește articolul
Înțelegerea modului corect de gestionare a contestațiilor fiscale ajută compania să prevină riscuri financiare semnificative, să se asigure că procesele interne sunt conforme și să reducă expunerea la sancțiuni sau taxe suplimentare nejustificate.
În contextul în care, de la 31 martie 2022, activitatea de soluționare a contestațiilor fiscale se va muta de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) la Ministerul Finanțelor (MF), acest demers va facilita o abordare unitară a legislației fiscale, dar și un timp mai scurt de soluționare a contestațiilor, potrivit reprezentanților Direcţiei Generale de Soluţionare a Contestaţiilor din cadrul ANAF. Totuși, până atunci mai pot apărea soluții neunitare în acest sens, astfel că reprezentanții ANAF au venit recent cu o serie de recomandări pentru eficientizarea activității de soluționare a contestațiilor fiscale pentru contribuabili, recomandări pe care vi le prezentăm în continuare. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu identificarea și reducerea riscurilor pentru companie. Articolul subliniază numeroase riscuri fiscale noi și vechi, de la controalele Fiscului la prețurile de transfer și telemuncă, ajutând departamentul să evalueze și să prevină problemele fiscale care pot afecta stabilitatea și reputația companiei.
După cinci ani în care numărul controalelor fiscale în România a scăzut dramatic, de la 46.000 în 2016, la 24.000 în 2020, an în care doar pandemia a ținut inspectorii fiscali departe, ne putem aștepta ca 2021 să fie anul în care Fiscul va tura în forță pentru a recupera timpul pierdut. De altfel, conform strategiei Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), aceasta și-a propus să crească numărul de inspecții fiscale cu 10% până în trimestrul patru al lui 2025. În plus, intensificarea inspecțiilor fiscale și un control mult mai strict al banilor reprezintă și principala proiecție a mai mult de jumătate dintre respondenții unui sondaj EY pe această temă, realizat la începutul anului 2021. Citește articolul
Acest departament monitorizează riscurile financiare și operaționale. Înțelegerea modului în care se calculează riscul ridicat la asigurări și posibilitatea de a reduce costurile ajută la gestionarea mai bună a acestor riscuri.
Încadrarea în categoria asiguraților cu risc ridicat în cazul RCA-ului înseamnă că cel puțin trei oferte de asigurare pentru 12 luni sunt cu 36% mai mari față de tariful de referință aferent segmentului de risc din care face parte cel care își cumpără noua asigurare. Pe fondul unei explozii a prețurilor la RCA, Biroul Asiguratorilor de Autovehicule din România (BAAR) pune acum la dispoziția celor care cred că se încadrează în această categorie o aplicație prin care să ceară atribuirea la un asigurator, cu un preț de asigurare mai mic decât ofertele primite. Citește articolul