Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Acest departament vrea să știe cum să minimizeze riscurile financiare și de conformitate care pot apărea din cauza unor decizii fiscale neclare sau a unor greșeli în procesul de contestare, ajutând la menținerea unei siguranțe financiare a companiei.
Deși, de la 31 martie 2022, activitatea de soluționare a contestațiilor fiscale ar urma să se mute de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) la Ministerul Finanțelor (MF), până atunci, structurile din cadrul ANAF se ocupă de contestațiile fiscale, potrivit legislației în vigoare. Astfel, pentru a preîntâmpina soluții diferite din partea organelor fiscale, contribuabilii trebuie să țină cont că e important să menționeze concret ceea ce contestă, potrivit reprezentanților Direcţiei Generale de Soluţionare a Contestaţiilor din cadrul ANAF. Mai exact, dacă se are în vedere cuantumul dobânzii, de exemplu, acest lucru trebuie specificat în mod clar, nefiind suficientă mențiunea conform căreia modul de calcul aplicat inițial nu a fost corect. Citește articolul
Noile reguli ajută la prevenirea fraudelor legate de TVA. Acest departament este interesat să înțeleagă cum se reduce riscul ca firma să fie implicată, chiar și involuntar, în astfel de probleme și ce măsuri interne trebuie luate.
Persoanele fizice și juridice care cumpără mașini second hand din Uniunea Europeană sunt cele obligate, mai nou, să se prezinte la Registrul Auto Român (RAR) pentru formalitățile legale necesare, prevede o ordonanță de urgență care se aplică deja. Totodată, Fiscul va afla de la RAR informații despre toate persoanele care fac asemenea achiziții, în încercarea de a preveni fraudele cu TVA. Citește articolul
Ajută la înțelegerea modului în care trebuie gestionate bunurile companiei pentru a minimiza riscurile financiare și pentru a asigura transparența și conformitatea cu regulile interne.
Atunci când înființezi o societate comercială sau o dezvolți pe cea pe care o deții deja, trebuie să fii la curent cu o multitudine de termeni și aspecte ce țin de contabilitate, pentru a-ți desfășura activitatea în deplină conformitate cu regulile fiscale. O noțiune care îi pune în încurcătură pe mulți antreprenori, dar și pe unii contabili fără experiență, este aceea de mijloace fixe (în limba engleză, „fixed assets”). Acest termen se referă la un anumit tip de bunuri deținute de o companie și care pot fi amortizate în timp. Despre caracteristicile mijloacelor fixe, diferențele față de obiectele de inventar și cum se realizează amortizarea acestora vei afla citind articolul de mai jos. Citește articolul
Atacurile cibernetice reprezintă un risc major pentru orice companie. Articolul oferă ghidare despre cum să pregătești un plan de reacție și să gestionezi riscul juridic și operațional după un incident, prin colectarea de dovezi, aspecte esențiale pentru managementul riscului.
A devenit o realitate cvasi-cotidiană faptul că tot mai multe companii sunt ținte ale atacurilor cibernetice. Autorii acestor infracțiuni informatice rămân însă, de cele mai multe ori, nepedepsiți, ceea ce nu face decât să încurajeze acest fenomen infracțional. Citește articolul
Acest departament trebuie să identifice și să evalueze riscurile financiare și fiscale ale companiei. Articolul le oferă informații despre cum se desfășoară inspecțiile fiscale și contestațiile, ajutându-i să-și adapteze politicile interne pentru a reduce riscul de amenzi sau alte complicații.
Potrivit recentelor modificări ale legislației fiscale, în cazul desființării unui act administrativ fiscal, refacerea inspecției fiscale poate fi realizată, în mod excepțional, de către aceeași echipă care l-a încheiat, în cazul în care nu este posibil ca o altă echipă să facă acest lucru. În acest context, este de reținut că inspecția refăcută trebuie să se limiteze la situația inițială de fapt, fără a face noi impuneri, potrivit unor explicații recente ale reprezentanților Direcţiei Generale de Soluţionare a Contestaţiilor din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Totuși, pot fi administrate mijloace suplimentare de probă, care nu au fost prezentate la prima inspecție, dacă sunt apreciate ca fiind necesare. Citește articolul
Acest departament are nevoie de aceste detalii pentru a identifica și a reduce riscurile ca firma să nu respecte legea (riscuri de conformitate) și pentru a se asigura că procedurile interne sunt corecte.
Subiectul zilelor libere pentru vaccinare rămâne încă de actualitate, dat fiind, o dată, numărul mic de persoane vaccinate la acest moment, iar, în al doilea rând, startul vaccinării cu cea de-a treia doză. Deși a trecut deja o bună bucată de vreme de când s-a dat reglementarea acestor zile libere plătite pentru vaccinare, încă mai există nelămuriri în firme: angajații care se vaccinaseră deja vor să știe de ce nu ar avea și ei dreptul la aceste zile, iar alții își pun întrebarea cât de mult pot să amâne acordarea acestei zile libere dacă nu o iau chiar atunci când se vaccinează. Citește articolul
Acest departament urmărește evenimentele politice majore pentru a identifica riscurile potențiale care pot afecta afacerea, cum ar fi schimbările de legislație sau de politică economică. O schimbare de guvern aduce incertitudine și noi riscuri de evaluat.
Florin Cîţu a fost propus de către Partidul Naţional Liberal pentru funcția de prim-ministru, aceeaşi din care a fost demis la începutul acestei săptămâni. Decizia a fost luată în unanimitate în şedinţa Biroului Executiv Național de joi seară. Citește articolul
O criză sanitară severă este un risc semnificativ pentru funcționarea normală a companiei. Acest departament analizează amenințările și creează planuri pentru a reduce impactul negativ asupra afacerii.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Articolul identifică zonele în care firma poate avea probleme cu Fiscul și riscă amenzi, ajutând la implementarea unor măsuri interne de prevenție și control.
Companiile se pot aștepta, pe final de 2021 și început de 2022, la controale fiscale care să vizeze, printre altele, deductibilitatea serviciilor și a bunurilor degradate, prețurile de transfer sau abandonarea investițiilor, au opinat specialiștii NNDKP la o conferință de fiscalitate organizată miercuri. Citește articolul
Este important pentru acest departament să înțeleagă cum sunt gestionate riscurile la nivel de sistem (într-o situație de pandemie), cum se iau decizii pentru a limita riscurile și ce măsuri de control sunt implementate.
Ca regulă generală, în cazul îmbolnăvirii cu COVID-19 a unui elev, colegii lui vor face cursuri online timp de 14 zile din momentul confirmării cazului. Totuși, cu condiția testării în a opta zi de la depistarea unui caz de COVID-19 în clasă, elevii pot reveni mai repede în bănci. Testele din a opta zi de la data confirmării cazului pozitiv se fac de-acum, potrivit unui ordin oficializat aseară, la cabinetul medical din școală sau, dacă acesta nu există, de către o echipă mobilă a Direcției de Sănătate Publică (DSP). Suplimentar, sunt acceptate și testele făcute la alte centre specializate. Citește articolul