Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament se ocupă de imaginea publică a companiei și trebuie să știe cum să comunice modul în care firma respectă drepturile angajaților și promovează un mediu de lucru sănătos, consolidând astfel încrederea publicului.
Scriam zilele trecute că, la nivel european, se lucrează la un proiect de directivă ce va da salariaților dreptul de a fi inaccesibili în afara programului de lucru. Acesta va viza, practic, situațiile în care salariații sunt contactați telefonic sau prin e-mail în timpul liber. Dreptul va veni la pachet cu o obligație pentru angajatori, astfel că lucrătorii se vor putea folosi de orice încălcare pentru a cere despăgubiri. Citește articolul
Departamentul trebuie să fie pregătit să gestioneze comunicarea publică și să protejeze reputația companiei în cazul unor eventuale investigații sau sancțiuni din partea ANPC, care ar putea deveni publice.
Agenția Națională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) ar urma să se reorganizeze, conform unei noi reglementări specifice, cuprinse într-o propunere legislativă ce se află acum aproape de votul decisiv la Senat. Printre altele, viitoarea lege ANPC va cuprinde un regim mai detaliat al sancționării celor care încalcă legislația de protecția consumatorilor, inclusiv un sistem de aplicare a unor amenzi mult mai mari. Citește articolul
Participarea la 'Vinerea Verde' poate fi o oportunitate excelentă pentru companie de a comunica publicului și angajaților despre implicarea sa în cauze de mediu și de a-și îmbunătăți imaginea. Acest departament s-ar ocupa de promovarea inițiativei.
Campania “Vinerea Verde”, iniţiată de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP), urmăreşte să determine angajaţii din mediul public să renunţe în ultima zi a săptămânii de lucru la autoturismul personal în favoarea mijloacelor de transport în comun, a bicicletei sau a mersului pe jos. Citește articolul
Știrile despre campania de vaccinare și informațiile despre tendințele economice (precum criptomonedele) sunt utile pentru comunicarea externă și internă a companiei, influențând imaginea și percepția publică.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care restricțiile pot afecta organizarea evenimentelor, comunicarea cu publicul și percepția companiei, asigurându-se că mesajele publice sunt în concordanță cu reglementările și cu responsabilitățile civice.
Guvernul a dat undă verde celor mai recente măsuri adoptate de Comitetul Național pentru Situații de Urgență: încă 30 de zile stare de alertă pe teritoriul României și unele restricții noi. Citește articolul
Pentru a comunica eficient cu publicul și în interiorul companiei în timpul unei crize, este important să înțelegem contextul și momentul în care a început pandemia.
Peste 118 milioane de contaminări cu SARS-CoV-2 şi mai mult de 2,6 milioane de decese asociate au fost înregistrate în lume, în decurs de un an, de când Organizaţia Mondială a Sănătăţii a declarat pandemie. Citește articolul
Articolul descrie protestele și nemulțumirile unei industrii, precum și dialogul cu autoritățile. Acest departament monitorizează percepția publică, gestionează comunicarea cu părțile interesate și relațiile cu autoritățile în contextul unor crize sau restricții.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Obținerea unor astfel de ajutoare de stat este o veste pozitivă pentru organizațiile culturale, iar acest departament ar fi interesat de modul în care aceste fonduri pot fi comunicate publicului larg, partenerilor și comunității, pentru a consolida imaginea și reputația organizației.
Schemele de ajutor financiar dedicate societăţilor din sectorul cultural care au suferit pierderi din cauza pandemiei de COVID-19 şi a restricţiilor impuse au fost actualizate de către Ministerul Culturii, chiar dacă ele nu au reuşit să fie încă implementate, deşi măsurile au fost anunţate încă din toamna trecută. Schemele de ajutor includ microgranturi pentru sectorul cultural independent, dar şi pentru artişti, precum şi ajutoare de stat pentru organizatorii de festivaluri, librării, edituri şi cinematografe. Citește articolul
Articolul arată cum o problemă semnalată public a dus la schimbarea unor reguli guvernamentale prin interacțiunea cu autoritățile. Este relevant pentru departamentele care gestionează imaginea publică a companiei și relațiile cu autoritățile, arătând cum se pot influența deciziile publice în beneficiul societății.
Recent, un ordin al ministrului justiției a extins lista actelor scutite de plata onorariilor notariale cu cele necesare accesării diverselor forme de sprijin stabilite de autorități prin legi speciale sau de protecție socială. Printre beneficiarii direcți ai actului normativ se află și liceenii din familii defavorizate. Ei pot primi, prin Programul național de protecție socială „Bani de liceu”, un sprijin financiar lunar în valoare de 250 de lei. Pentru a-l obține, elevii au nevoie de declarații notariale care erau costisitoare, ajungând uneori să reprezinte jumătate din suma primită de la stat, ceea ce, în unele cazuri, îi determina să nu îl mai solicite. În urma oficializării ordinului sus-menționat, aceste declarații se eliberează gratuit.
Citește articolulUrmărește subiectele de interes public și inițiativele sociale, mai ales pentru a înțelege cum anumite propuneri legislative pot afecta percepția publică sau strategia de comunicare a companiei.
Obligaţia de a crea spaţii în care să se organizeze cluburi ale pensionarilor la parterul blocurilor noi de peste 25 de apartamente a fost respinsă definitiv astăzi de Camera Deputaţilor, ceea ce înseamnă că măsura nu va ajunge să se aplice. Citește articolul