Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Este important pentru a pregăti comunicări externe adaptate la contextul economic național și pentru a gestiona imaginea publică a companiei.
Pensiile ar putea crește la toamnă doar cu 10 % și nu cu 40 %, așa cum prevede legea. Citește articolul
Este important pentru a asigura că modul de taxare și comunicare a prețurilor al companiei este perceput corect de public și pentru a evita situațiile care ar putea afecta reputația.
În ultimele zile, a făcut înconjurul presei subiectul "taxei Covid": sume de bani pe care restaurante și nu numai le percep în această perioadă pentru a-și recupera o parte dintre costurile pe care măsurile impuse în starea de urgență/alertă li le-au generat. Doar că aceste tarife trebuie anunțate dinainte clienților, nu pot să apară pe nota de plată, înspre surprinderea acestora. Citește articolul
Ajută la comunicarea clară și responsabilă cu angajații și publicul despre măsurile de precauție, contribuind la o imagine pozitivă a companiei în perioade de criză sanitară.
După mai bine de două luni de carantină cu siguranță simți nevoia să ieși din casă, să faci tot felul de activități în aer liber. Vremea caldă te îmbie la drumeții, picnicuri, grătare, plajă și tot felul de activități care să te relaxeze. Dar oare sunt ele sigure în contextul pandemiei de coronavirus? Iată părerile specialiștilor despre riscul de contaminare cu noul coronavirus implicat de activitățile pe care le făceam până acum pe timpul verii și după care tânjim. Citește articolul
Reputația unei companii este puternic influențată de calitatea și comportamentul liderilor săi, mai ales în vremuri dificile. Acest departament este interesat de modul în care conducerea etică și competentă contribuie la construirea și menținerea unei imagini pozitive a companiei în ochii publicului și ai partenerilor.
O să ținem minte, o vreme, ce s-a întâmplat. O să purtăm uimirea cu noi, acolo, în suflet, luni la rând. Dar, în timpul ăsta, o să alergăm ca nebunii. Spre stradă, magazine și birouri, spre mall-uri și poieni, spre alți oameni. Citește articolul
Departamentul de Relații Publice trebuie să fie informat despre riscurile de reputație care pot apărea din cauza amenzilor sau a problemelor legate de protecția consumatorilor, pentru a gestiona imaginea publică a companiei.
România trebuie să implementeze o directivă europeană ce va introduce sancțiuni de până la 4% din cifra de afaceri pentru anumite încălcări ale legislației consumatorului și să aplice legislația aferentă până în 2022. Aceste amenzi se vor aplica, obligatoriu, doar pentru acele încălcări ale dreptului consumatorului care afectează cel puțin trei state membre ale Uniunii Europene (UE), deci vorbim de încălcări pe scară largă de tipul celor făcute de bănci (de pildă, folosirea de clauze abuzive în contracte de credit) sau de companii auto (de exemplu, manipularea motoarelor pentru a arăta, în timpul testărilor, că emit mai puține emisii decât emit ele în realitate). Citește articolul
Intrarea în insolvență poate afecta imaginea publică a companiei și relațiile cu partenerii. Acest departament trebuie să știe cum să comunice situația și să gestioneze percepția publicului și a presei.
O firmă ajunsă în imposibilitate de plată poate să scape de faliment, dacă declanșează procedura de insolvență la momentul potrivit. Acest aspect devine cu atât mai important cu cât epidemia de coronavirus a generat o serie de dificultăți financiare în rândul firmelor, în pofida măsurilor de sprijin oferite de statul român. Redacția noastră a cerut opinia specialiștilor în managementul de criză, care au explicat cum se poate folosi o firmă de procedura insolvenței, pentru a scăpa de faliment. Citește articolul
Acest departament este interesat de reputația firmei. Problemele legale și amenzile, mai ales cele legate de "fentarea" legii, pot afecta grav imaginea publică a companiei și trebuie gestionate corect, comunicând transparent.
Amenzi contravenționale, dar și posibilitatea unui dosar penal - acestea sunt, în linii mari, consecințele pentru firmele care au cerut bani de la stat în aceste ultime luni cu încălcarea condițiilor de acordare. Vorbim de situațiile în care oamenii au muncit, deși nu trebuia, chiar și de acasă, de cele în care firmele au păstrat banii în loc să îi dea angajaților și nu numai. Citește articolul
Acest departament este interesat de felul în care propunerile legislative și dezbaterile publice despre drepturile și obligațiile profesioniștilor pot influența imaginea unei companii și relațiile cu publicul larg și cu autoritățile.
Propunerea legislativă adoptată la Senat, dar ignorată și trecută tacit la deputați, care prevede o schimbare considerabilă în statutul profesorilor a fost declarată neconstituțională recent și se întoarce acum pentru o altă tură legislativă în Parlament. În concret, documentul instituia ideea că profesorul îndeplinește o funcție de autoritate publică și asigura atribuții profesorilor care le-ar fi sporit cu mult "puterile" la clasă: exemplu, posibilitatea de a le aplica sancțiuni disciplinare elevilor. Curtea nu s-a pronunțat însă asupra conținutului acestei propuneri, ci asupra modului în care a fost adoptată. Citește articolul
Pentru a înțelege contextul public și deciziile guvernamentale privind călătoriile, utile în comunicarea internă către angajați sau în gestionarea imaginii companiei în raport cu aceste subiecte.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Pentru a putea comunica eficient către clienți și public noile proceduri de acces și rezervare la terase, explicând motivele acestor măsuri și gestionând percepția publică.
De la 1 iunie 2020, cei care vor să meargă la terase pot face acest lucru numai dacă respectă unele măsuri de protecție, în contextul epidemiei de coronavirus, se arată într-un ordin publicat sâmbătă în Monitorul Oficial. Citește articolul