Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul abordează o problemă de interes public major, care poate influența percepția publică asupra anumitor industrii (ex: alcool) sau asupra rolului companiilor în societate. Departamentul de Relații Publice poate folosi aceste informații pentru a gestiona imaginea companiei, pentru a comunica angajamentul față de comunitate și pentru a participa la dialogul public privind responsabilitatea socială și sănătatea tinerilor.
Alcoolul la adolescenți. Consumul de acool la copii și tineri este un subiect sensibil în România. Încă nu se vorbește suficient de mult despre asta, deși cifrele din statistici ar trebui să pună pe agenda publică această temă. Un raport al Institutului de Sănătate Publică din România dat publicității în iunie 2019 arată că ”populația tânără (15-24 de ani) înregistrează nivele de consum superioare celor ale populației generale, consumul excesiv (mai mult de 5 porții de alcool la bărbați sau 4 porții la femei), cu risc crescut pentru sănătate, având cea mai înaltă frecvență la această grupă de vârstă.” Citește articolul
Pentru a proteja imaginea și reputația companiei, evitând scandalurile sau criticile publice legate de gestionarea incorectă a datelor personale și a drepturilor clienților.
Retragerea consimțământului dat pentru prelucrarea unor date personale trebuie să poată fi retras la fel de ușor cum a fost acordat, se cere prin Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR). O procedură greoaie, o retragere condiționată sau prejudiciabilă poate atrage sancțiuni de nerespectare a GDPR. Un exemplu recent din Polonia: Citește articolul
Monitorizarea programelor guvernamentale care susțin mediul de afaceri, precum Start-up Nation, este importantă pentru a înțelege contextul economic și a comunica poziția companiei în raport cu inițiativele publice.
Vechiul Guvern anunțase luna trecută că a treia ediție a programului de finanțare Start-up Nation era pregătită, de principiu, pentru finalul anului 2019. Apoi a venit demiterea Guvernului Dăncilă și instalarea Guvernului Orban și lucrurile păreau a fi în impas. Totuși, conform programului de guvernare al noului Executiv, Start-up Nation va fi păstrat, însă acesta urmează să fie modificat, ceea ce ar putea întârzia demararea ediției cu numărul trei. Citește articolul
Gestionează comunicarea cu publicul și media în situații de criză legate de siguranța produselor pentru a proteja reputația firmei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Ajută la înțelegerea modului în care cetățenii pot interacționa cu autoritățile în cazul unor abuzuri, informație utilă pentru comunicarea transparentă și pentru a monitoriza percepția publică.
Comportamentul neprofesional, chiar abuziv al polițistului poate fi reclamat conducerii unității de poliție unde lucrează. Purtarea abuzivă, care este o faptă penală ce presupune jignirea de către cel aflat în exercitarea atribuțiilor de serviciu, poate fi reclamată direct la parchet. Cât despre faptele de mică corupție, mita cerută de unii polițiști, există un număr de telefon special la care se pot sesiza aceste fapte. Citește articolul
Dacă o companie este prinsă cu muncă la negru, imaginea ei publică poate fi serios afectată. Acest departament urmărește știrile de acest gen pentru a înțelege riscurile de reputație și pentru a gestiona comunicarea externă în cazul unor astfel de incidente.
Prestarea de munca în baza unei înțelegeri verbale sau neîncheierea unui contract individual de muncă celor ce se află în perioada de probă sunt doar câteva dintre practicile angajatorilor ce sunt considerate, potrivit legislației muncii în vigoare, muncă la negru, care poate fi sancționată cu amenzi ce pot depăși câteva zeci de mii de lei. Citește articolul
Oferă informații utile pentru a comunica public eforturile companiei în domeniul sustenabilității și pentru a gestiona reputația legată de mediu.
Influența negativă a dezvoltării economice asupra mediului înconjurător este un fapt recunoscut de multă vreme. Pe fondul multiplelor provocări generate de necesitatea protejării mediului, guvernele se confruntă acum cu o presiune tot mai mare de a identifica noi modalități de diminuare a impactului activităților antropice asupra mediului, fără a afecta însă creșterea economică. Este de la sine înțeles că influența acestor măsuri se va reflecta asupra activității producătorilor. Citește articolul
Pentru a comunica eficient despre sectorul turistic și impactul noilor modele de afaceri, este important să se înțeleagă atât creșterea reală, cât și modul în care aceasta este reflectată în statisticile publice.
Tot mai mulţi străini care vin în România atraşi de pajiştile sălbatice şi satele rupte de lume se cazează în apartamente şi vile cochete pe care le găsesc prin intermediul platformelor de închiriere. Citește articolul
Acest departament se ocupă de imaginea companiei și de relațiile cu publicul. știrile despre evenimente negative sau gestionări publice controversate, chiar dacă nu privesc direct compania, pot afecta percepția generală asupra mediului de afaceri din țară și sunt importante pentru a ști cum să comunice eficient compania.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul este util pentru că vorbește despre rolul de 'narator', adică despre cum să comunici povestea companiei, valorile și direcția acesteia atât angajaților, cât și publicului larg.
Contabilii trebuie să își adapteze munca de zi cu zi pentru a rămâne esențiali, în următorii zece ani, pentru companiile la care lucrează, scrie într-un articol recent al Federației Internaționale a Contabililor (IFAC). Practic, reprezentanții federației au identificat, în baza experiențelor anterioare și a interacțiunilor cu clienții, câteva roluri financiare și contabile la care trebuie să se adapteze fiscaliștii în viitorul apropiat. Citește articolul