Problemele de sub-raportare sau de non-conformitate în domeniul SSM pot afecta negativ reputația companiei. Acest departament este interesat de modul în care sunt gestionate aceste aspecte pentru a menține o imagine publică pozitivă.
Într-un raport publicat joi, Agenția Europeană de Sănătate și Securitate în Muncă (AESSM) analizează sistemul dual de sănătate și securitate în muncă (SSM) din Germania, care combină responsabilitățile autorităților de stat și ale instituțiilor de asigurare împotriva accidentelor de muncă, demonstrând un model bine structurat pentru conformitate în Europa. Deși resursa umană la nivel de inspecție este limitată, digitalizarea facilitează inspecțiile prin aplicații mobile care prioritizează riscurile, îmbunătățind eficiența și putând ajunge mai repede acolo unde situația e critică. În plus, odată cu pandemia, companiile au fost încurajate să se folosească de metode ce implică autodeclararea și controlul intern pentru a evalua conformitatea cu reglementările SSM, răspunzând astfel provocărilor existente din mediul de lucru. Citește articolul
Articolul discută despre sprijinul politic și subvențiile de la stat și UE, ceea ce implică interacțiunea cu autoritățile și gestionarea percepției publice asupra acestor proiecte.
„Cel mai mare plan al secolului”, așa numesc mulți ambițiile țărilor membre UE din Europa de Est de a dezvolta o nouă serie de reactoare pentru a produce energie în măsură să le acopere o parte din consum. Din Cehia până în România, țările din fostul bloc sovietic au planuri de a construi cel puțin 12 centrale nucleare în valoare de 130 de miliarde de euro, iar prima dintre acestea va putea funcționa cam peste un deceniu. Citește articolul
Acest departament ar trebui să înțeleagă inițiativele economice majore ale UE pentru a comunica public poziția companiei și a gestiona imaginea sa în contextul acestor schimbări.
Spre deosebire de americani, europenii nu își asumă riscuri. Dacă ar face-o, cele 10.000 de miliarde euro care stau în conturi din UE – adică mai mult de o treime din dimensiunea economiei SUA – ar putea fi investite la bursă. Asta ar permite companiilor să cheltuiască pentru proiecte publice majore, stimulând astfel economia stagnantă a Europei. Citește articolul
Gestionează imaginea publică a companiei și trebuie să fie informat despre orice situație legată de siguranța muncii care ar putea afecta reputația firmei.
Angajatorii care nu respectă legislația de sănătate și securitate în muncă (SSM) pot fi sancționați cu amenzi consistente, unele dintre ele fiind inclusiv în privința pasivității angajatorilor în fața evenimentelor survenite la locul de muncă. Asta înseamnă nu doar cercetarea evenimentelor, ci și comunicarea lor către anumite entități. Citește articolul
Documentul vizează realizarea unor acțiuni de informare a comunității, aspecte relevante pentru departamentele care gestionează imaginea publică și comunicarea externă a companiei.
Ministerul Sănătății (MS) a pus în dezbatere publică, prin intermediul unui proiect de ordin, un plan național de dezvoltare graduală a îngrijirilor la domiciliu, care vizează creșterea numărului de beneficiari ce reușesc să trăiască independent, prin îmbunătățirea accesului la servicii sociale și medicale asigurate la domiciliu. Planul acoperă perioada 2024 - 2030. Citește articolul
Participarea la și beneficiile acestui program pot fi comunicate extern, contribuind la imaginea pozitivă a companiei în public.
Înscrierile în programul Femeia manager încep în data de 30 iulie 2024, conform unui anunț recent al Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT). Astfel, antreprenoarele care dețin companii pot solicita un ajutor de minimis, pentru dezvoltarea afacerilor, de până la 200.000 lei. Citește articolul
Aceste date oferă o imagine de ansamblu asupra nivelului de inovație din piață, utilă pentru comunicarea externă a performanței companiei și pentru a înțelege peisajul concurențial.
Ponderea întreprinderilor inovatoare în totalul societăților a scăzut cu 1,9 puncte procentuale în perioada 2020-2022, faţă de anii 2018-2020, conform unei analize INS. Astfel, din totalul de 26.986 întreprinderi cuprinse în ancheta de profil a INS, un număr de 2.380 întreprinderi au desfășurat activități inovatoare, din care 2.297 sunt inovatori de succes, implementând cel puțin o inovație de produs și/sau proces de afaceri. Citește articolul
Pentru a comunica corect despre facilitățile oferite și pentru a gestiona imaginea publică a companiei în relație cu drepturile și nevoile persoanelor cu dizabilități.
Persoanele cu mobilitate redusă au drepturi specifice în ceea ce privește transportul și asistența, în întreaga Uniune Europeană. În cele ce urmează, un scurt ghid cu informații despre cardurile de parcare speciale, serviciile disponibile în călătorii și cum să vă pregătiți pentru o vacanță în străinătate. Citește articolul
Acest departament se ocupă de imaginea publică a companiei. Statutul pe 'lista neagră' sau pe 'lista albă' poate afecta mult percepția despre firmă, atât pozitiv, cât și negativ, iar departamentul trebuie să știe cum să gestioneze aceste informații.
Atât lista firmelor cu datorii în al doilea trimestru din 2024, cât și lista firmelor corecte din aceeași perioadă urmează să fie publicate până la 31 iulie de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Acest departament ar fi interesat să evite situațiile care pot duce la o imagine negativă a companiei, cum ar fi neplata orelor suplimentare sau amenzile primite de la Inspecția Muncii.
Deși mulți angajați se așteaptă la un spor ca modalitate principală de recompensare a orelor muncite peste program ori în zilele de sărbătoare legală, recompensarea acestora se face, conform legii, în primul rând prin acordarea de timp liber corespunzător - dreptul la spor se naște abia după o perioadă de timp în care recompensarea cu timp liber nu a avut loc (altfel spus, sporul e subsidiar). Concret, însă, de când au angajații posibilitatea să reclame faptul că nu au fost recompensați pentru acele ore sau zile de muncă? Totodată, merită subliniat că a face o reclamația la inspectorat nu garantează recuperarea sumelor datorate de angajator, însă asta nu trebuie să descurajeze angajații să reclame neregulile de la locul de muncă. Citește articolul