avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 612 soluții astăzi
Acasă Departament: Relații Publice & Afaceri Corporative

Departament: Relații Publice & Afaceri Corporative

ACCES PREMIUM

Sponsorizări: Avem o procedură nouă pentru redirecționarea impozitului pe profit prin declarația 177. Aceasta se aplică începând cu anul fiscal 2024

Acest departament gestionează imaginea publică a companiei. Informațiile despre modul în care sponsorizările pot fi susținute fiscal sunt importante pentru a comunica eficient angajamentele sociale ale companiei.

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
23 Iulie 2024 | 22311 | Timp de citire: 7 min.

O procedură nouă pentru redirecționarea impozitului pe profit pentru sponsorizări a fost oficializată recent de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Aceasta se aplică numai plătitorilor de impozit pe profit, nu și plătitorilor de impozit micro (care nu mai au această facilitate) și prevede un termen mult mai strâns pentru formularul 177. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Teambuilding sau formare profesională? De ce nu ar trebui să suprapunem cele două chestiuni

Acest departament este interesat să se asigure că imaginea publică a companiei este una pozitivă. Modul în care sunt gestionate evenimentele precum teambuilding-ul și formarea profesională, respectând drepturile angajaților, influențează reputația companiei ca angajator.

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
22 Iulie 2024 | 1824 | Timp de citire: 3 min.

Activitățile prin care angajatorul încearcă să construiască sau să dezvolte coeziunea în cadrul echipei/echipelor din compania sa nu ar trebui să se suprapună cu ideea de formare profesională: teambuildingul si formarea, mai precis, sunt două chestiuni diferite. Teambuilding-ul se întâmplă adesea în timpul liber al angajatului - ca atare, a explica de ce un angajat refuză participarea la teambuilding e în afara oricărei discuții, fiecare angajat având dreptul de a dispune cum dorește de perioada sa de repaus săptămânal. Pe de altă parte, când discutăm de un plan de formare profesională și de necesitatea de a participa la cursuri, nu ar trebui să uităm că perioadele respective sunt sau ar trebui să fie integrate în programul de muncă, iar nu în weekend-urile angajaților. Dacă formarea nu se poate face decât în weekend, discutăm deja de compensații. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Studiu: Cum ar putea să evolueze sectorul de telemedicină din România, potrivit Consiliului Concurenței

Prezentarea unui studiu realizat de Consiliul Concurenței despre un sector important (sănătate) este utilă pentru înțelegerea contextului public și a direcțiilor de dezvoltare, influențând strategia de comunicare a companiei.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
22 Iulie 2024 | 769 | Timp de citire: 7 min.

Autoritatea de concurență din România propune măsuri pentru a îmbunătăți accesul la serviciile de telemedicină, în urma unui studiu amănunțit. Recomandările includ extinderea decontării consultațiilor la distanță pentru a ușura presiunea pe sistemul de sănătate și accesul la servicii medicale, economisind timp și costuri. De asemenea, se propune dezvoltarea unei platforme naționale integrate care să permită medicilor accesul la toate analizele pacienților. Pentru a sprijini comunitățile rurale, se recomandă utilizarea terminalelor de telemedicină în zonele fără servicii medicale și crearea de spații dotate în cabinetele medicilor de familie pentru consultații la distanță. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Și accidentele provocate de alți angajați în timpul programului trebuie înregistrate și declarate, existând altfel riscul amenzilor

Un incident de muncă gestionat necorespunzător, mai ales unul care implică încălcarea drepturilor angajaților sau amenzi, poate afecta grav imaginea publică și reputația companiei, aspecte esențiale pentru relațiile publice.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
21 Iulie 2024 | 1 | 1147 | Timp de citire: 4 min.

În timpul programului, la locul muncii, un angajat îi pune piedică altuia, care are astfel nevoie de concediu medical. Angajatorul refuză, inițial, să înregistreze și declare accidentul, iar angajatul nu poate beneficia de medicalul cuvenit. Refuzul poate fi din rea-intenție sau neglijență față de prevederile legale: și astfel de fapte sunt considerate de lege accidente de muncă. Refuzul de a le trata ca atare înseamnă drepturi încălcate, posibile amenzi și oferirea unui exemplu greșit celorlalți angajați când se raportează la normele de disciplina muncii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Oficial: Studenții de la ”fără taxă” vor trebui să achite cheltuielile de școlarizare dacă se mută la altă facultate

Acest departament urmărește ce se întâmplă în legile noi și în societate care ar putea afecta imaginea publică a companiei sau relațiile cu alte organizații. Schimbările în reguli despre studenți și finanțarea lor pot fi importante pentru a înțelege contextul social și educațional.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
21 Iulie 2024 | 2650 | Timp de citire: 2 min.

Studenții de la ”fără taxă” care vor să se transfere la o altă facultate vor trebui să achite contravaloarea serviciilor de școlarizare de care au beneficiat gratuit până la momentul transferului, potrivit unui ordin recent al Ministerului Educației (ME), ce conține o metodologie în acest sens. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Realități de pe piața muncii

În contractele de internship nu pot exista clauze prin care să obligi internul să rămână în companie o perioadă

Acest departament urmărește modul în care practicile de internship ale companiei sunt percepute public, pentru a menține o reputație pozitivă și a evita controversele.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
18 Iulie 2024 | 1049 | Timp de citire: 5 min.

Realizate pentru a asigura o tranziție mai bună a tinerilor de la studii către piața muncii și în scopul atragerii de către companii a tinerelor talente pentru formarea acestora în modul propriu de lucru, internshipurile sunt deosebit de importante pentru toate părțile implicate, iar în România, de aproape șase ani, ele se fac doar în baza unei legii speciale. Necesitatea de a plăti internii și tot formalismul impus de lege sunt deseori trecute cu vederea, cu toată vechimea acestei legi. Alteori, cum e în povestea de față, companiile comit uriașe încălcări ale legii în dorința de a păstra internii în care au „investit” niște bani. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Realități de pe piața muncii

Cercetarea disciplinară nu poate fi utilizată ca formă de constrângere pentru obținerea demisiei

Departamentul se ocupă de imaginea publică a companiei. Un caz de disciplinare incorectă sau acuzații de hărțuire pot afecta negativ reputația și necesită o comunicare strategică pentru a gestiona percepția publică.

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
18 Iulie 2024 | 2458 | Timp de citire: 4 min.

Pornim de la certitudinea, precizată explicit de Codul muncii, că angajatorul dispune de prerogativa disciplinară și poate aplica sancțiuni disciplinare salariaților săi ori de câte ori constată că aceștia au săvârșit o abatere disciplinară, însă, potrivit legii, asta înseamnă atât identificarea elementelor constitutive ale abaterii disciplinare, cât și respectarea procedurii, aici fiind și asigurarea dreptului salariaților la apărare. Nu toți angajatorii înțeleg acest din urmă aspect. Citește articolul

ACCES GRATUIT

O nouă metodologie privind bursele elevilor: Ce valori minime vor avea și cum se vor acorda, din anul școlar 2024-2025, bursele școlare

Departamentul de Relații Publice și Afaceri Corporative este interesat de subiecte sociale și educaționale, deoarece acestea pot influența imaginea publică a companiei. Cunoașterea politicilor de sprijin pentru elevi poate ajuta la comunicarea valorilor companiei și la implicarea acesteia în comunitate, consolidând reputația.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
16 Iulie 2024 | 5636 | Timp de citire: 2 min.

Legile învățământului au fost modificate recent, una dintre schimbările apărute fiind introducerea unui nou tip de bursă pentru elevi, și anume a bursei de reziliență, prin care este vizată stimularea elevilor, astfel încât aceștia să învețe mai bine. Acum, printr-un ordin apărut luni, Ministerul Educației (ME) a stabilit o nouă metodologie de acordare a burselor, ce se va aplica din anul școlar 2024-2025 și care conține detalii legate de acestea, inclusiv valoarea minimă a fiecărei burse în parte și criteriile ce stau la baza acordării lor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Zeci de milioane de persoane din UE lucrează pe platformele digitale. Reglementarea criteriilor prezumției de angajare și monitorizarea atentă a subcontractărilor, cerințe esențiale pentru protejarea lucrătorilor

Modul în care compania se adaptează la noile legi și tratează lucrătorii de pe platforme poate influența reputația sa. Acest departament este responsabil cu comunicarea publică și gestionarea imaginii.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
16 Iulie 2024 | 725 | Timp de citire: 5 min.

În UE, se estimează că peste 500 de platforme digitale de muncă au fost active din 2022 încoace, cu peste 28 de milioane de persoane lucrând prin intermediul lor. Munca pe aceste platforme aduce riscuri și provocări de sănătate și securitate în muncă (SSM), întrucât vorbim de muncă intensivă, de izolare, insecuritatea locului de muncă, de statutul neclar al lucrătorului și de probleme legate de gestionarea sarcinilor și a programelor de lucru prin algoritmii utilizați. În așteptarea directivei privind drepturile lucrătorilor de pe platformele digitale, unele state membre UE s-au inspirat pentru a reglementa prezumții de angajare, dar s-au lovit de dificultăți de formulare care să țină pasul cu schimbările de business făcute de platforme în încercarea de a se sustrage de la răspunderea pentru angajați. Agenția Europeană de SSM (AESSM) a sintetizat recent modul în care SSM-ul se conturează pe platforme, în lumina recentelor evoluții în materie de reglementare și politici, cum ar fi directiva UE din 2024 pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă pentru lucrătorii de pe astfel de platforme. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Date pe înțelesul tuturor

1 din 3 români sunt în risc de sărăcie. Educația, principalul mod de-a îmbunătăți viața oamenilor

Oferă date despre probleme sociale și economice la nivel național, relevante pentru comunicarea externă, poziționarea companiei în societate și înțelegerea contextului în care operează.

Radu Stochița în Relații de muncă & Asigurări sociale
Cercetător,
15 Iulie 2024 | 1278 | Timp de citire: 5 min.

Datele referitoare la sărăcia și excluziunea socială din România șochează de fiecare dată: în 2023, 32% dintre români erau în risc de sărăcie comparativ cu media europeană de 21.4%. Cum „se măsoară”, totuși, sărăcia în România? Într-o paradigmă în care diverse voci le spun tinerilor că pot să se îmbogățească fără să facă prea multă școală, e important să ne uităm asupra datelor care contrazic flagrant atare afirmații: educația este calea sigură de reducere a sărăciei. Citește articolul