Acest departament are nevoie să înțeleagă direcția strategică națională privind IA pentru a comunica eficient poziția companiei, a gestiona reputația și a interacționa cu publicul și autoritățile.
În condițiile în care actualul program de guvernare include inteligența artificială în categoria proiectelor strategice și de transformare digitală, Executivul a oficializat joi strategia naţională din domeniu pentru perioada 2024-2027. Inteligența artificială poate fi folosită, printre altele, în asistența medicală, agricultură, transport etc. Citește articolul
Acest departament are nevoie să înțeleagă contextul social și provocările legate de sărăcie, egalitate și incluziune, pentru a formula mesaje coerente și responsabile în comunicarea externă a companiei și pentru a gestiona percepția publică.
În România, riscul sărăciei și excluziunii sociale afectează disproporționat femeile, cu o rată de 33% comparativ cu 31% la bărbați în 2023, conform Eurostat. Participarea scăzută a femeilor pe piața muncii și sarcinile domestice sunt factori majori care contribuie la această situație. Deși s-au înregistrat progrese în creșterea ocupării, femeile continuă să fie mai vulnerabile la sărăcie din cauza diferențelor salariale și a duratei mai scurte a vieții profesionale. Citește articolul
Acest departament este interesat de imaginea publică a țării și de modul în care funcționează instituțiile statului ori cum se fac legile, deoarece aceste lucruri pot influența modul în care compania este percepută de public, parteneri și autorități.
Comisia Europeană a publicat săptămâna aceasta Raportul pentru anul 2024 privind statul de drept în România. Documentul consemnează un număr de capitole unde țara noastră a punctat progrese, dar și o serie de aspecte unde nu a înregistrat schimbările așteptate. Mai mult, din document transpare opinia conform căreia anumite zone de reglementare au fost de-a dreptul ignorate, favorizând perpetuarea unui statu-quo îndoielnic. Citește articolul
Pentru a fi la curent cu discuțiile publice și cu intențiile Guvernului privind reglementarea muncii, important pentru modul în care compania comunică și se poziționează în societate.
Prestarea activităților casnice remunerate exclusiv prin tichete de activități casnice este esențialmente una ocazională, dar termenul în sine e destul de vag pentru a răspunde tuturor situațiilor ce se pot ivi în practică. Dacă muncile de acest fel sunt ocazionale pentru beneficiar, ele nu sunt neapărat ocazionale pentru prestator, care ar putea chiar să ajungă să muncească peste 40 de ore într-o lună și să câștige câteva mii de lei. Este neclar dacă, de la un anumit punct încolo, statul îi va trage de mânecă pe prestatorii casnici să treacă la o formă organizată a muncii lor - una din care statul are mai mult de câștigat. Citește articolul
Schimbările privind promovarea și vânzările către minori influențează percepția publică asupra companiei. Acest departament trebuie să gestioneze comunicarea externă pentru a asigura o imagine pozitivă și responsabilă a firmei.
În acest an, legislația prin care sunt reglementate vânzarea, utilizarea sau promovarea produselor din tutun sau a țigărilor electronice a suferit o serie de modificări importante. Două dintre măsurile apărute pe această temă de la începutul anului intră în vigoare chiar azi. Este vorba, mai exact, despre obligația comercianților de a legitima clienții, astfel încât să verifice respectarea vârstei legale pentru vânzarea acestor produse, și despre interzicerea publicității pentru țigările electronice. Citește articolul
Întregul articol se axează pe reputația brandurilor și recunoașterea acestora. Acest departament este direct responsabil de gestionarea imaginii publice a companiei și de construirea unei reputații puternice prin comunicare și relații publice.
BDR Associates a demarat a 11-a ediție a programului Superbrands România, 2024 – 2025. A fost constituit Consiliul Onorific Superbrands, în care au fost invitate să participe 30 de personalități din diferite industrii și sectoare de activitate, lideri de companii multinaționale, specialiști în management, marketing, publicitate, comunicare strategică, branding, media și consultanță în domenii relevante. Citește articolul
Acest departament monitorizează schimbările sociale și politicile publice care pot influența imaginea companiei sau pot oferi oportunități de comunicare. O lege importantă despre sănătatea publică este de interes pentru relațiile cu publicul și afacerile corporative.
O noua lege recent oficializată prevede ca cele opt regiuni de dezvoltare regională ale României să înființeze centre de dezintoxicare și recuperare a dependenților de droguri, în vederea recuperării sociale a acestora. Citește articolul
Acest departament va trebui să comunice public, atât clienților cât și altor părți interesate, despre eforturile companiei de a respecta noile standarde de durabilitate și despre caracteristicile ecologice ale produselor.
Noul regulament oferă un cadru complex pentru stabilirea mecanismelor de proiectare ecologică și este menit să sporească promovarea de produse sustenabile. Acesta face parte din strategia de dezvoltare a UE, European Green Deal (Pactul Verde European) și se aliniază eforturilor Uniunii de a trece de la o economie lineară la una circulară, prietenoasă cu mediul, promovând astfel modele de consum și de producție durabile, mai rezistente, mai ușor de reparat și de reciclat, cu impact redus asupra mediului. Regulamentul impune companiilor obligații mult mai stricte, care acoperă nu doar modalitatea de producție, ci întregul ciclu de viață al unui produs. Citește articolul
Modificările legilor audiovizualului și publicității influențează direct modul în care o companie comunică cu publicul și își construiește imaginea, mai ales dacă activează în industriile vizate.
O lege ce se aplică de joi stabilește interzicerea oricărei forme de publicitate pentru produsele din tutun și țigări electronice, inclusiv a celor de tip vape sau a produselor destinate inhalării fără ardere din înlocuitori de tutun, și etichetarea ambalajelor lor cu avertismente similare celor pentru tutunul tradițional. De asemenea, este vizată restricționarea publicității care prezintă aceste produse într-o lumină terapeutică sau stimulatoare. Citește articolul
Acest departament gestionează imaginea publică a companiei. Informațiile despre modul în care sponsorizările pot fi susținute fiscal sunt importante pentru a comunica eficient angajamentele sociale ale companiei.
O procedură nouă pentru redirecționarea impozitului pe profit pentru sponsorizări a fost oficializată recent de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Aceasta se aplică numai plătitorilor de impozit pe profit, nu și plătitorilor de impozit micro (care nu mai au această facilitate) și prevede un termen mult mai strâns pentru formularul 177. Citește articolul