Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Asigurarea unor relații de muncă corecte și transparente, respectarea drepturilor angajaților și gestionarea etică a conflictelor de muncă sunt aspecte importante care contribuie la reputația companiei și la îndeplinirea obiectivelor de responsabilitate socială.
Cea mai recentă modificare a Codului muncii a extins opțiunile pe care le au salariații atunci când își aleg un specialist care să-i asiste în anumite discuții cu angajatorul. Practic, un salariat poate alege să fie asistat de un avocat, de un mediator, de un expert în legislația muncii sau de un reprezentant sindical. Însă ce ar trebui să știe salariatul pentru a lua o alegere potrivită? În acest sens, avocatnet.ro a invitat câte un reprezentant al fiecărei categorii de specialiști să argumenteze de ce este el o alegere ideală pentru asistarea salariatului la discuțiile pe contractul individual de muncă sau la cercetarea disciplinară și la conciliere. Citește articolul
Departamentul este interesat de cum gestionează compania relațiile cu clienții aflați în dificultate, demonstrând etică și responsabilitate socială în practicile de afaceri, în special în procesul de rezolvare a disputelor.
Deşi au la dispoziţie calea concilierii cu datornicii lor în privinţa unor litigii legate de creditele financiare acordate, instituţiile financiare nebancare (IFN) dau curs la foarte puţine astfel de negocieri prin intermediul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB). Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care deciziile la nivel național, cum ar fi cele din educație, afectează comunitatea și tinerii. Înțelegerea acestor schimbări poate ajuta la planificarea inițiativelor de sprijin și responsabilitate socială ale companiei.
Lucrările semestriale scrise sau, așa cum mai sunt ele cunoscute, tezele nu vor mai fi susținute de elevii din învățământul preuniversitar în acest an școlar, mediile urmând să se calculeze după o altă formulă, conform unui act normativ al Ministerului Educației și Cercetării (MEC) oficializat miercuri. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care firma poate contribui la incluziunea socială și la susținerea persoanelor cu dizabilități, fie prin angajarea acestora direct, fie prin achiziția de produse și servicii de la unități protejate, îmbunătățind astfel imaginea și responsabilitatea socială a companiei.
Entităţile care vor să devină unităţi protejate trebuie să aibă minimum trei persoane cu handicap angajate, iar timpul de lucru cumulat al acestora să reprezinte cel puţin jumătate din totalul timpului de lucru al celorlalţi salariaţi, potrivit procedurii de autorizare emisă prin ordin de ministrul Muncii. Citește articolul
Această echipă se ocupă de modul în care firma contribuie la societate. Articolul arată că sprijinirea educației copiilor angajaților sau a învățământului dual poate fi făcută cu avantaje fiscale, transformând responsabilitatea socială într-o investiție mai eficientă pentru companie.
Companiile pot include la categoria deductibilelor şi cheltuielile sociale făcute cu unităţile de educaţie timpurie, dar şi achiziţiile de bunuri şi echipamente folosite în învăţământul dual preuniversitar şi universitar, după ce Codul fiscal a fost modificat luni. Citește articolul
Promovarea unui mediu de lucru care valorizează bunăstarea individuală și reziliența în detrimentul unei competiții toxice se aliniază cu principiile responsabilității sociale corporative și ale sustenabilității, arătând preocuparea companiei pentru angajați.
“A concura, a participa, a da ce ai mai bun în tine sunt acte nobile. Dar cei care cultivă distincția, care laudă numai acea minoritate ajunsă pe podium, fac parte dintr-o cultură paranoică, lipsită de inteligență și săracă în umanism” – iată ce afirmă scriitorul și psihoterapeutul brazilian Augusto Cury, în cartea sa “Codul inteligenței. Formarea de minți sclipitoare și căutarea excelenței emoționale și profesionale”. Citește articolul
Acest departament este interesat de promovarea unui dialog public respectuos și incluziv, evitarea discriminării și alinierea comunicării companiei (și a angajaților) cu valorile de responsabilitate socială și diversitate.
Dacă pot să mă exprim liber înseamnă că ești obligat să mă auzi? Când ar trebui să mă opresc ca să fiu sigură că nu lezez pe cineva? Ce-ar fi dacă nu mi-aș pune toate aceste probleme, de fapt? Ne place să ne agățăm de gâtul libertății de exprimare ori de câte ori cineva ne reproșează propriile exprimări: scrise, artistice, credincioase, ale gândurilor ș.a.m.d. Dar de ce ar trebui să ne cenzurăm, am spune, când, de fapt, libertatea de exprimare ne dă sentimentul cel mai mare de eliberare, uneori? De unde să știu eu când devine exprimarea mea o insultă pentru altcineva? De cele mai multe ori, aș spune, e facil să vedem ce nu mai e o glumă; ce sare dincolo. Ce nu mai e nici satiră, ci insultă. Ce e ironie, ce e bășcălie. Singura măsurătoare asupra libertății de exprimare ar trebui să o facă însă... cine? Citește articolul
Acest departament se ocupă de etica și valorile firmei, precum și de impactul social al acesteia. Legea, care are ca scop o 'reparație morală' pentru victimele unor infracțiuni împotriva umanității, se aliniază perfect cu principiile de responsabilitate socială și sustenabilitate promovate de acest departament.
Pensionarii condamnați definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii nu mai primesc pensii militare, potrivit unei legi care a fost publicată aseară în Monitorul Oficial și care va intra în vigoare duminică. Citește articolul
Siguranța și sănătatea angajaților reprezintă un pilon important al responsabilității sociale a unei companii, arătând grija față de personal și respectarea standardelor etice.
Evaluarea riscului de accident și îmbolnăvire profesională este o procedură reglementată de foarte mult timp ca parte integrantă din documentația ce ține de Securitatea și Sănătatea în Muncă (SSM). Alături de planul de prevenție, sunt documente dinamice, ce trebuie să fie actualizate ori de câte ori circumstanțele o cer (de exemplu, în urma unui accident de muncă, când apar schimbări în fluxul tehnologic, echipamente sau proceduri de lucru noi sau atunci când avem de-a face cu un context epidemiologic aparte, așa cum este cel din prezent). Citește articolul
Dezvoltarea competențelor angajaților și sprijinul pentru integrarea persoanelor pe piața muncii sunt acțiuni care contribuie la responsabilitatea socială a companiei și la obiectivele de sustenabilitate pe termen lung.
Contractul de calificare profesională și contractul de adaptare profesională fac parte din categoria contractelor speciale atunci când vorbim despre formarea profesională. Ambele se încheie între angajator și salariat, iar asta presupune că trebuie să existe și un contract de muncă. Numai că nu orice angajator poate încheia astfel de contracte. Citește articolul