Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Contribuie la construirea unei imagini de companie responsabilă, care respectă drepturile clienților și promovează transparența în relația cu aceștia.
Consumatorii care încheie contracte la distanță (de exemplu, pe internet) cu profesioniștii (în special contracte de împrumut, dar nu numai) au dreptul să primească o serie de informații specifice, pentru a hotărî în cunoștință de cauză dacă doresc să își asume obligațiile pe care le implică încheierea de asemenea contracte. Acest lucru este cu atât mai relevant cu cât, recent, Înalta Curte de Casație și Justiție a hotărât că un contract de servicii financiare încheiat la distanță, fără semnătură, este titlu executoriu. Citește articolul
Acest departament analizează cum inovațiile în transporturi și tehnologie pot fi folosite pentru binele societății și pentru a construi un viitor mai sustenabil, cu impact redus asupra mediului.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Sprijină practicile de marketing responsabile și etice, arătând respect față de drepturile clienților și contribuind la o imagine bună a companiei prin respectarea legilor și a confidențialității.
Legea nr. 506 din 2004, la art. 2 alin (1) lit. g) conține definiția ideii de poștă electronică: „Poștă electronică - serviciul care constă în transmiterea printr-o rețea publică de comunicații electronice a unor mesaje în format text, voce, sunet sau imagine, care pot fi stocate în rețea sau în echipamentul terminal al destinatarului până la recepționarea de către destinatar.” Citește articolul
Oferirea de pensii ocupaționale este o modalitate prin care compania își arată responsabilitatea față de bunăstarea pe termen lung a angajaților, contribuind la imaginea sa socială și la strategia de sustenabilitate (ESG).
Legea privind pensiile ocupaționale, care va fi completată curând cu norme de punere în aplicare de la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), va permite, în esență, ca angajatorii să asigure scheme proprii de pensii suplimentare pentru salariații lor. În acest sens, angajatorii vor colabora cu firme care administrează pensii suplimentare și vor plăti, în numele salariaților doritori, contribuții lunare. Asta înseamnă că o asemenea schemă va avea trei mari „actori” -- angajatorul, salariații și firma care va administra banii -- și va implica acordarea de pensii din contribuțiile virate de angajator și din investițiile care vor fi făcute cu acele contribuții. Citește articolul
Oferirea de pensii suplimentare poate fi o acțiune pozitivă pentru bunăstarea angajaților pe termen lung, contribuind la imaginea companiei ca un angajator responsabil.
Începând din această lună, angajatorii pot, cel puțin teoretic, să acorde propriilor salariați pensii suplimentare, sub forma pensiilor ocupaționale. În acest context, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a adoptat recent o serie de proiecte de acte normative menite să operaționalizeze sistemul pensiilor ocupaționale. Citește articolul
Protejarea datelor personale ale indivizilor este o componentă importantă a responsabilității sociale a unei companii, arătând preocuparea față de drepturile omului și etica în afaceri (criteriile ESG).
Protecția datelor (în special cea garantată prin Regulamentul general privind protecția datelor - GDPR) se întinde cu privire la orice activitate ce ar putea expune o persoană fizică la divulgarea neautorizată a datelor ei. Mai precis, există situații când nu cel care a făcut publice anumite date (de exemplu, un site) creează cel mai mare risc pentru persoana vizată, ci o altă entitate ce facilitează accesul la acele date. De pildă, un motor de căutare online (de exemplu, Google, Yahoo etc.). De aceea, „dreptul de a fi uitat”, adică acel drept ce garantează înlăturarea datelor unor persoane de pe o anumită platformă, are o aplicabilitate specifică în ceea ce privește astfel de motoare de căutare. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de impactul social al deciziilor companiei, cum ar fi pierderea locurilor de muncă din cauza automatizării. Articolul le oferă informații despre cum sunt percepute aceste decizii la nivel social și legal, ajutându-i să gestioneze reputația companiei.
Un angajator are libertatea să aleagă felul cum își organizează și structurează afacerea, inclusiv ce procese automatizate folosește pentru activitatea sa. Însă problema s-ar putea pune ușor diferit dacă ce vrea angajatorul e să restructureze un post ocupat de un salariat, înlocuindu-și angajatul cu un soft automat. Situația este una care s-a ivit în Spania și care a fost considerată ilegală acolo, dacă angajatorul doar vrea eficientizarea activității, fără să existe și alte motive. În România, însă, nu s-ar ajunge la aceeași concluzie, o astfel de concediere fiind posibilă, după cum a confirmat pentru avocatnet.ro un avocat specializat în dreptul muncii. Citește articolul
Sponsorizările și bursele private sunt adesea parte din inițiativele de responsabilitate socială ale firmei. Acest departament trebuie să știe regulile pentru ca proiectele lor să fie corect raportate autorităților.
Începând de anul trecut, companiile plătitoare de impozit trebuie să depună declarația referitoare la sponsorizările pe care le-au făcut în anul precedent. Astfel, până la finalul lunii martie, sponsorizările din 2019 trebuie consemnate prin declarația 107, document care se depune la Fisc. Citește articolul
Acest departament este interesat de impactul social și de mediu al acestor investiții și de modul în care compania își va respecta angajamentele de sustenabilitate în contextul noilor proiecte.
România ar putea să înceapă să scoată gaze naturale din Marea Neagră peste un an sau doi. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece protecția consumatorilor este o parte importantă a modului în care o firmă își asumă responsabilitatea socială și de a arăta că acționează corect față de clienți.
Firmele sunt obligate să se supună controalelor și investigațiilor făcute pentru strângere de informații de către încă o autoritate, pe lângă cele cu care erau deja cunoscute (cum ar fi Consiliul Concurenței sau Autoritatea română pentru protecția datelor, de exemplu). E vorba de Autoritatea pentru digitalizarea României, care poate investiga o firmă, putând verifica orice document sau solicita orice informație legată de respectarea dreptului protecției consumatorului, atunci când o posibilă încălcare cu interes pentru Uniunea Europeană (UE) ar fi avut loc. Citește articolul