Angajații ar putea cere informații despre aceste adeverințe pentru diferite situații personale, iar departamentul HR ar trebui să știe cum funcționează noile proceduri pentru a-i putea îndruma corect sau pentru a înțelege documentele pe care angajații le prezintă.
Adeverințele de venit eliberate, la cererea persoanelor fizice, de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) nu mai cuprind motivul pentru care au fost emise. În același timp, persoanele fizice fără venituri pot cere la ANAF adeverințe separate care să ateste acest lucru. Cele două schimbări sunt incluse într-un ordin oficializat recent. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care se calculează pensia angajaților, pentru a-i putea informa și a înțelege mai bine beneficiile pe termen lung ale acestora, mai ales că noua lege recompensează vechimea în muncă (stabilitatea în activitate).
Stabilitatea în activitate, respectiv un stagiu de cotizare de peste 25 de ani, aduce și o pensie mai mare, deoarece, pentru perioadele lucrate peste această limită, cei ce vor să iasă la pensie primesc, din acest an, punctaj suplimentar, după cum apare în noua lege a pensiilor, ce se aplică de la 1 septembrie. Citește articolul
Departamentul de HR este interesat de acest subiect pentru că vizează bunăstarea financiară a angajaților. Informațiile pot fi utile pentru a înțelege cum sunt afectate veniturile salariale în caz de insolvență și pentru a oferi suport sau îndrumare angajaților aflați în dificultate financiară.
O nouă decizie privind aprobarea criteriilor nivelului de trai rezonabil a fost publicată luni în Monitorul Oficial, dată la care a și intrat în vigoare. Nivelul de trai rezonabil se stabilește în conformitate cu valoarea coșului minim lunar de consum și este actualizat anual de către comisia de insolvență la nivel central, în contextul procedurii de insolvență a persoanelor fizice. Citește articolul
Acest departament este interesat să înțeleagă măsurile de sprijin social pentru pensionari, deoarece acestea pot influența bunăstarea foștilor angajați și pot oferi informații relevante pentru angajații care se apropie de vârsta de pensionare, ajutându-i pe aceștia să înțeleagă mai bine drepturile sociale.
În condițiile în care recalcularea pensiilor ar fi putut lăsa o parte dintre pensionari fără o serie de forme de sprijin, respectiv tichete pentru alimente, medicamente compensate și ajutor pentru încălzire, Guvernul a stabilit, printr-o orodonanță apărută luni, majorarea pragurilor până la care aceștia beneficiază de aceste forme de sprijin de la stat. Citește articolul
Deși articolul se referă la școli, teme precum dezvoltarea abilităților socio-emoționale, prevenirea agresiunii, gestionarea conflictelor și programele de formare continuă pentru personal sunt foarte relevante pentru Resurse Umane. Acestea pot oferi idei pentru programe de bine-ființă a angajaților, gestionarea comportamentelor la locul de muncă și dezvoltarea personală a membrilor echipei.
Guvernul a adoptat săptămâna trecută o hotărâre pentru aprobarea unui plan național de combatere a violenței școlare, care să înlocuiască vechiul cadru de acțiune. Publicat luni în Monitorul Oficial, noul plan se va implementa pe parcursul a trei ani, incluzând măsuri pentru creșterea siguranței în școli, promovarea stării de bine prin proiecte educaționale, reducerea cazurilor de violență și îmbunătățirea competențelor personalului didactic prin formare profesională adecvată subiectului. Citește articolul
Informatiile despre avansuri mai mari ale costurilor forței de muncă sunt esențiale pentru planificarea bugetului de personal, stabilirea salariilor și a altor beneficii, precum și pentru strategiile de recrutare și retenție a angajaților.
Creșterea economică sub așteptări din prima parte a anului i-a determinat pe economiștii ING să revizuiască în jos prognoza pentru acest an, la 2% din PIB. Principala cauză o reprezintă evoluția slabă a industriei. Citește articolul
Articolul vorbește despre cum sunt pregătiți și cum își obțin specializarea medicii, inclusiv despre posibilitatea de a-și schimba specialitatea. Aceste informații sunt esențiale pentru Resurse Umane, care se ocupă cu recrutarea, angajarea, dezvoltarea și gestionarea personalului medical, asigurându-se că au oameni cu calificările potrivite.
Legislația referitoare la organizarea și desfășurarea rezidențiatului medical în România a fost recent modificată. Printre cele mai importante noutăți se numără posibilitatea organizării concursului de rezidențiat pe subdomenii, oferind astfel candidaților o mai mare flexibilitate în alegerea specializării. Rezidenții vor beneficia de o mai mare flexibilitate în formarea profesională, având posibilitatea de a urma și alte programe de specializare în paralel cu rezidențiatul. De asemenea, este introdusă posibilitatea schimbării specialității pentru rezidenții pe loc, precum și cea a obținerii unei a doua specialități de către medicii specialiști. Citește articolul
Acest departament este direct afectat de schimbările privind vârsta de pensionare, deoarece trebuie să gestioneze plecările și rămânerile angajaților în companie, să le comunice opțiunile și să adapteze politicile interne de personal la noile reglementări.
Noua lege a pensiilor publice prevede că vârsta standard de pensionare este de 65 de ani atât pentru bărbați, cât și pentru femei, iar continuarea activității este posibilă, de la 1 ianuarie anul acesta, până la vârsta de 70 de ani, cu acordul anual al angajatorului. În Codul muncii avem și două prevederi ce stipulează, o dată, dreptul angajatelor de a continua activitatea până la 65 de ani, iar, în al doilea rând, posibilitatea de a continua activitatea, cu acordul angajatorului, după 65 de ani, până la cel mult 68 de ani. Iată ce trebuie să știe angajatorii în acest context. Citește articolul
Este esențial pentru acest departament să înțeleagă noile reguli de pensionare pentru a planifica eficient personalul, a gestiona beneficiile angajaților și a le oferi informații clare despre viitorul lor profesional.
Vârsta standard de pensionare pentru femei crește de la 63 de ani, cât era potrivit legislației vechi, la 65 de ani, după cum stabilește noua lege a pensiilor, ce se aplică de la 1 septembrie. Astfel, vârsta standard de pensionare va fi de 65 de ani atât pentru bărbați, cât și pentru femei. În cazul femeilor, creșterea vârstei standard de pensionare va avea loc treptat, până în 2035. Citește articolul
Pentru a ști când au loc evenimente naționale importante, cum ar fi alegerile, și pentru a putea comunica angajaților informații despre dreptul lor la vot, încurajând participarea civică.
Anul acesta, alegerile prezidențiale au fost stabilite, în vară, pentru 24 noiembrie. În cazul alegerilor prezidențiale, dacă niciunul dintre candidați nu are majoritatea de voturi, se organizează un al doilea tur de scrutin, la care participă numai primii doi candidați de la primul tur. În cazul acestor alegeri, votul poate fi dat atât în țară, cât și în străinătate, în anumite condiții. Citește articolul