Articolul discută despre creșterea diurnelor și a valorilor tichetelor (de creșă, culturale), care sunt direct legate de beneficiile și compensațiile oferite angajaților. De asemenea, menționează un curs despre Revisal, o aplicație crucială pentru evidența salariaților.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane este direct responsabil de gestionarea beneficiilor salariaților, iar valoarea tichetelor de masă este o componentă importantă a pachetului salarial. Ei trebuie să știe exact cum și când se modifică aceste valori pentru a le aplica corect și a informa angajații.
Pentru primul semestru din 2023, autoritățile au decis menținerea valorii maxime a tichetului de masă la 30 de lei, conform unui ordin recent publicat. Citește articolul
Acest departament este direct afectat de modificările legate de drepturile și beneficiile angajaților, inclusiv indemnizațiile de deplasare, tichetele (de creșă și de masă), concediile pentru adopție, procedura de încadrare a firmei în sectoare de negociere colectivă și modul de gestionare a raportărilor interne (avertizorilor).
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 27 martie - 2 aprilie 2023. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Acest departament este interesat de statisticile privind locurile de muncă vacante și deficitul de personal, deoarece aceste informații sunt esențiale pentru planificarea angajărilor, atragerea de noi talente, gestionarea eficientă a forței de muncă și înțelegerea pieței muncii.
Numărul mediu anual al locurilor de muncă vacante (LMV) a fost de 45.100, în 2022, în creştere cu 2.400 faţă de anul anterior, conform datelor publicate de INS. Citește articolul
Acest departament este interesat de atragerea și reținerea talentelor, inclusiv a celor care lucrează la distanță sau a expaților. Informațiile despre costurile de viață, calitatea vieții și siguranța în orașe precum Bucureștiul și alte localități din România sunt cruciale pentru a stabili pachete salariale competitive și pentru a oferi suport în relocare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Departamentul de Resurse Umane este direct implicat în organizarea cursurilor de formare pentru angajați și în gestionarea contractelor. Ei trebuie să știe exact ce clauze să includă în acorduri și cum să gestioneze situațiile în care un angajat pleacă mai devreme, pentru a evita pierderile financiare sau problemele legale și pentru a menține relații bune cu angajații.
Angajații pot fi obligați la plata despăgubirilor aferente cursurilor de formare profesională dacă raportul lor de muncă a încetat prin acordul părților, atât timp cât salariatul și angajatorul au încheiat un act adițional referitor la formarea profesională în care se prevede că încetarea raportului de muncă prin acordul părților conduce la obligația plății de despăgubiri. Pe de altă parte, atât timp cât între părți nu s-a încheiat un astfel de act adițional ori actul adițional nu conține o astfel de prevedere, majoritatea instanțelor decid în favoarea salariaților, considerând că acordul de încetare nu poate fi interpretat ca inițiativă a salariatului de a înceta raportul de muncă și, implicit, nu sunt obligați la plata despăgubirilor. Citește articolul
Acest articol, deși are un caracter personal, subliniază importanța comunicării deschise și a exprimării emoțiilor pozitive, aspecte care pot influența starea de bine generală a angajaților. Departamentul de Resurse Umane este interesat de bunăstarea și dezvoltarea angajaților, iar înțelegerea și promovarea unor astfel de principii de comunicare pot contribui la un mediu de lucru mai sănătos și la o atmosferă pozitivă, chiar dacă subiectul direct este viața de familie.
Te iubesc, două cuvinte magice care-ți fac inima să bată. Când mai tare, când mai încet. Dar când sunt rostite de copilul tău, un sentiment nemaiîntâlnit te copleșește. O emoție puternică te inundă. Te înalță. Citește articolul
Poate fi util pentru a înțelege cum funcționează despăgubirile în caz de accidente auto, mai ales dacă angajații folosesc mașini de serviciu sau dacă departamentul oferă informații despre beneficii legate de autoturisme.
Decontarea directă în cazul asigurării de răspundere civilă auto (RCA), respectiv posibilitatea ca victima unui accident să obțină repararea prejudiciului de la propriul asigurător, nu de la cel al vinovatului, poate fi o variantă prin care șoferii să-și repare mai repede mașinile avariate, mai ales în contextul retragerii recente a autorizației de funcționare a companiei de asigurări Euroins, lider de piață pe zona RCA. Citește articolul
Pentru a gestiona corect drepturile angajaților, cum ar fi plata diurnelor și tichetelor, și pentru a organiza programul de lucru, inclusiv zilele libere obligatorii.
În aprilie 2023, notăm o creștere a unor sume pe care angajatorii le pot acorda salariaților, posibilitatea de a începe formalitățile pentru împărțirea dividendelor interimare pentru primul trimestru al anului și apariția listelor trimestriale ale Fiscului cu datornici și bun-platnici. Citește articolul
Echipa de HR gestionează direct angajații, contractele lor și compensațiile pentru deplasările temporare, asigurându-se că sunt respectate drepturile salariaților și obligațiile angajatorului.
Indemnizațiile de detașare și de delegare în țară au numeroase puncte în comun, mai ales dacă ne uităm la regimul fiscal. De principiu, acestea sunt obligatoriu de acordat dacă angajatul este într-o situație încadrată de Codul muncii ca delegare/detașare, iar cuantumul lor poate fi stabilit chiar și în contractul individual ori colectiv de muncă, chiar și peste nivelul ce beneficiază de netaxare, atâta timp cât se aplică taxarea corespunzătoare pe restul de sumă. În discuțiile specialiștilor s-a ridicat de mai multe ori problema numirii corecte a acestor indemnizații și individualizării lor în documentația care ajunge apoi, eventual, să fie verificată de inspectori. Citește articolul