Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Informațiile despre prelungirea stării de alertă, evoluția COVID-19 și necesitatea respectării regulilor sunt cruciale pentru a adapta măsurile de siguranță și sănătate la locul de muncă și pentru a proteja angajații.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Pentru că detaliază ce obligații are firma pentru a asigura siguranța și sănătatea angajaților care lucrează de acasă sau prin telemuncă.
În ultimele luni, munca la distanță a devenit o necesitate pentru o bună parte a angajatorilor, pentru a-și putea continua activitatea în condiții mai sigure pentru salariații proprii. Cele două variante legale pe care le au la dispoziție angajatorii în timpul crizei epidemiei de coronavirus sunt telemunca și munca la domiciliu. Citește articolul
Departamentul SSM este responsabil cu sănătatea și siguranța angajaților. Informațiile despre testele COVID-19 și cerințele de intrare în țări străine sunt esențiale pentru a emite recomandări și politici interne privind călătoriile de afaceri sau modul în care angajații se pot reîntoarce la muncă în siguranță după o călătorie personală.
În condițiile în care autoritățile elene au stabilit că, începând cu 15 iulie, turiștii români trebuie să prezinte la intrarea în Grecia un test negativ pentru infecția cu COVID-19, Ministerul Sănătății (MS) din țara noastră a publicat duminică o listă ce conține datele de contact a peste 100 de centrele medicale unde se pot face aceste teste. Citește articolul
Articolul detaliază reguli specifice de siguranță și sănătate (măști, temperatură, distanțare) care trebuie respectate în timpul examenelor auto, informații relevante pentru prevenirea bolilor în orice context.
Prefectura București anunță, printr-un comunicat de presă recent, că activitățile de examinare ce se desfășurau, în mod curent, la Serviciul de permise de conducere și care fuseseră suspendate temporar la începutul lunii se reiau începând de azi. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de implementarea și monitorizarea regulilor de sănătate și siguranță la locul de muncă, inclusiv a celor privind prevenirea răspândirii virusului (mască, distanțare, igienă).
În această perioadă, controalele la companii se axează în principal pe respectarea regulilor de siguranță impuse de autorități, iar firmele riscă inclusiv suspendarea activității dacă e vorba de încălcări grave. Conform unor declarații recente ale premierului Ludovic Orban, verificările sunt concentrate în special la firmele din zonele cu risc mare de infectare cu coronavirus. Citește articolul
Acesta este departamentul principal care se ocupă direct de toate aspectele menționate în articol, de la evaluarea riscurilor la planurile de prevenire și instruirea angajaților.
Autoritățile din domeniul muncii au reînceput de ceva vreme controalele la angajatori, verificările fiind inclusiv pentru a vedea dacă firmele se adaptează cum trebuie la criza epidemiei de coronavirus. În urma unor verificări din primele zile ale lunii curente, reprezentanții Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) din Harghita au atras atenția asupra principalelor neconformități întâlnite de ei pe partea de sănătate și securitate în muncă (SSM). Citește articolul
Articolul detaliază măsuri concrete de sănătate și siguranță la locul de muncă, cum ar fi purtarea măștilor, dezinfectarea, gestionarea colegilor cu simptome și triajul medical, aspecte direct relevante pentru protejarea angajaților.
Ne-am reînceput activitatea și suntem puși în fața unor reguli noi, comportamente schimbate și gesturi zilnice mici, de care trebuie să fim constienti. Vlad Mixich, medic și expert în politici de sănătate, dr. Adrian Marinescu, medic primar boli infecțioase și ing. Iosif Răducu, consultant SSM-SU, ne explică cum să avem grijă de sănătatea noastră, a colegilor și a familiei și cum să ne modificăm rutinele zilnice de la serviciu, în webinarul MedLife – NEfrica de a munci împreună. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de siguranța și sănătatea angajaților la locul de muncă, inclusiv de măsurile de igienă și protecție (precum triajul epidemiologic sau purtarea măștii) și de respectarea normelor impuse de autorități, care pot fi verificate de inspectori.
Regulamentul intern este un document obligatoriu pentru toți angajatorii și acesta a căpătat o importanță sporită în contextul epidemiei de coronavirus. De ce? Pentru că fiecare angajator trebuie să-și adapteze regulamentul intern la regulile de protecție sanitară stabilite recent prin legislație. Citește articolul
Ei se ocupă de siguranța și sănătatea angajaților la locul de muncă. Articolul le arată cum să aplice măsuri de sănătate, cum ar fi verificarea temperaturii, conform legilor de protecție a datelor personale.
În urma unei solicitări făcute de avocatnet.ro, Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a clarificat că, atunci când termoscanarea unei persoane este urmată de arhivarea datelor rezultate, atunci această acțiune este considerată o prelucrare de date ce atrage obligația pentru cel ce a făcut prelucrarea să respecte Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR). Citește articolul
Acest departament se preocupă de siguranța și sănătatea angajaților. Articolul menționează acordarea de concedii suplimentare pentru angajații care lucrează în condiții deosebite (vătămătoare, grele sau periculoase), aspect direct relevant pentru gestionarea riscurilor și bunăstarea la locul de muncă.
Toate condițiile în care polițiștii de penitenciare vor putea beneficia de mai multe tipuri de concedii, inclusiv cel de odihnă sau de studii plătit, ori de bilete de odihnă se regăsesc într-un proiect de hotărâre de Guvern, document ce se află în dezbatere la Ministerul Justiției (MJ). Citește articolul