Articolul arată direct cum lipsa de calificare a unui angajat crește riscul de accidente la locul de muncă și cum angajatorul este responsabil în astfel de situații. Este vital pentru a ști cum să protejezi angajații și să respecți regulile de siguranță.
Distribuirea corectă a muncitorilor conform calificărilor lor contribuie la crearea unui mediu de lucru mai sigur. În mod normal, fiecare muncitor ar trebui să aibă sarcini pe care este capabil să le îndeplinească eficient și în siguranță, minimizând riscurile care ar putea duce la incidente periculoase. Muncitorii necalificați pot ocupa doar posturi ce nu necesită o calificare specializată, iar angajatorii trebuie să se asigure că fișele de post reflectă corect sarcinile și atribuțiile, în conformitate cu Clasificarea Ocupațiilor din România (COR). În cazul unor accidente, angajatorul este responsabil dacă muncitorul nu avea pregătirea necesară pentru activitățile desfășurate. Citește articolul
Departamentul SSM este interesat de orice aspect care ține de siguranța angajaților, inclusiv protecția acestora împotriva violenței care ar putea afecta mediul de lucru sau prezența la serviciu, contribuind la un mediu sigur.
La finele acestei luni va intra în vigoare o lege adoptată anul acesta și care vizează posibilitatea de a obține ordine de protecție în situații în care violența excede cadrului domestic, conturat de Legea nr. 213/2003. Deși denumirea noii legi ne duce cu gândul la aplicarea acesteia în toate cazurile de violență, ea va coexista cu Legea privind combaterea violenței domestice, având, din 31 august, două reglementări diferite pentru ordinele de protecție provizorii sau acordate de instanțele din România. Citește articolul
Se ocupă de crearea unui mediu de lucru sigur și sănătos pentru angajați, urmând standardele internaționale de siguranță, cum ar fi ISO 45001.
Implementarea standardelor ISO, deși asociată cu costuri inițiale semnificative, aduce beneficii pe termen lung, cum ar fi îmbunătățirea eficienței operaționale, creșterea satisfacției clienților și accesul la noi piețe - totodată, vorbim de o dimensiune mai mică a riscului sancțiunilor pentru neconformare la nivel legislativ. Companiile care se gândesc la certificarea ISO trebuie să anticipeze cheltuieli pentru consultanță, formarea angajaților, dezvoltarea documentației și realizarea auditurilor, dar aceste investiții pot fi justificate prin avantajele tangibile pe care le oferă certificarea, cum ar fi reducerea riscurilor legale, creșterea competitivității ori expunerea favorabilă la nivel internațional. Citește articolul
Schimbările propuse la Codul Rutier (valabilitate permis, limitări pentru mașini puternice, folosirea telefonului la volan, marje de eroare radar) privesc direct siguranța angajaților care conduc în interes de serviciu. Acest departament urmărește să asigure un mediu de lucru cât mai sigur, inclusiv pe drumurile publice.
Începutul lunii septembrie vine cu a doua sesiune ordinară din 2024 a Parlamentului, iar pe agenda senatorilor și deputaților se află mai multe proiecte care-i vizează pe cetățeni și care ar putea deveni legi până la finalul anului. Unele dintre măsurile luate în discuție sunt de dată recentă, dar mai sunt și unele a căror adoptare întârzie. Citește articolul
Se ocupă direct de crearea unui mediu de lucru sigur și sănătos, prevenirea accidentelor de muncă și a bolilor profesionale prin implementarea standardelor specifice.
Standardele ISO reprezintă norme internaționale care definesc bunele practici în managementul calității, protecția mediului și siguranța ocupațională, fiind esențiale pentru companii în vederea îmbunătățirii eficienței operaționale, creșterii satisfacției clienților și accesului pe piețele internaționale. Cele mai comune standarde ISO, precum ISO 9001, ISO 14001 și ISO 45001, contribuie la asigurarea calității produselor și serviciilor, gestionarea impactului asupra mediului și crearea unui mediu de lucru sigur. Implementarea acestor standarde aduce beneficii semnificative, inclusiv optimizarea proceselor interne, conformitatea legală și îmbunătățirea imaginii companiei, iar impactul acestora poate fi măsurat prin indicatori de performanță, audite și feedback de la clienți și angajați. Discutăm astăzi despre aceste standarde cu Rareș Nicorici - Golden Audit Consulting. Citește articolul
Se asigură că, indiferent de tipul de contract, lucrătorii temporari sunt protejați și că sunt respectate normele de siguranță la locul de muncă, pentru a preveni accidentele.
Legislația în vigoare nu permite persoanelor fizice să beneficieze de muncă zilieră, precum permite legea prestatorului casnic pentru activitățile stabilite de aceasta. Există, însă, cazuri în care beneficiarii accesează servicii care nu se regăsesc nici în domeniile legii zilierilor, nici în activitățile stabilite de legea prestatorului, iar în acest sens trebuie să verificăm dacă persoanele care lucrează pentru noi sunt independenți autorizați sau lucrează în baza unui contract de muncă, pentru a evita deopotrivă potențialele litigii și contravențiile. Citește articolul
Conține informații esențiale despre cum să asiguri siguranța și sănătatea elevilor și studenților pe durata stagiilor de practică, respectând toate normele și prevenind accidentele.
Normele privind securitatea și sănătatea în muncă se aplică și studenților și elevilor în timpul stagiilor de practică, impunându-se colaborarea între unitățile de învățământ și societățile de practică pentru elaborarea unor convenții care să asigure informarea cu privire la riscurile profesionale. Partenerul de practică are responsabilitatea de a instrui practicanții, de a asigura echipamente de protecție și de a informa inspectoratul teritorial de muncă în caz de incidente. Citește articolul
Departamentul are nevoie de aceste informații pentru a înțelege riscurile legate de sănătate (precum bolile contagioase) în transportul public și pentru a stabili reguli interne sau recomandări care să protejeze angajații, mai ales când aceștia călătoresc în interes de serviciu.
Guvernul nu a avut tăria de a-și susține proiectul de modificare a legislației feroviare, pe care l-a retras după ce în presă au apărut luări de poziție referitoare la limitarea accesului bolnavilor contagioși în trenuri. În mod destul de stânjenitor, nici presa și nici Executivul nu au remarcat că motivul gâlcevii există, mot a mot, și în reglementarea aflată în vigoare în momentul de față. Citește articolul
Este responsabil cu siguranța la locul de muncă și trebuie să știe despre termenele limită și cerințele pentru obținerea autorizațiilor de securitate la incendiu pentru clădirile firmei.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 29 iulie - 4 august 2024. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Acest departament are ca prioritate siguranța angajaților, iar informațiile despre starea seismică a clădirilor în care aceștia își desfășoară activitatea sunt esențiale pentru a asigura un mediu de lucru sigur.
Ministerul Dezvoltării lansează platforma EVR pentru evaluarea rapidă a vulnerabilității seismice a clădirilor din România. Aplicația va centraliza date despre imobile, facilitând prioritizarea intervențiilor de consolidare. Citește articolul