Acesta este departamentul principal care se ocupă de prevenirea problemelor de sănătate la locul de muncă, de gestionarea riscurilor profesionale (cum ar fi cele musculo-scheletice), de ergonomie și de colaborarea cu medicii de medicina muncii pentru supravegherea sănătății angajaților.
În raportul privind morbiditatea profesională în România în 2022, coordonat de Institutul Național de Sănătate Publică (INSP), unde se prezintă o serie de concluzii, recomandări și date specifice referitoare la problemele de sănătate legate de activitatea profesională, în special cele legate de suprasolicitarea aparatului locomotor, cum ar fi discopatiile, inclusiv hernia de disc și alte afecțiuni musculo-scheletice, observăm că discopatiile, inclusiv hernia de disc, sunt menționate ca fiind printre cele mai frecvente afecțiuni legate de munca, cu 733 de cazuri noi raportate în 2022. Vorbim de impactul semnificativ al suprasolicitării aparatului locomotor în rândul lucrătorilor, chestiune care ar trebui să ne preocupe în mod serios - nu doar pe angajatori, ci pe toți actorii implicați în domeniul sănătății și securității la locul de muncă. Citește articolul
Este important pentru siguranța angajaților, mai ales pentru cei care conduc sau lucrează pe drumuri, pentru a înțelege cum pot fi afectate condițiile de drum de semnalizare și cum se investighează accidentele.
Polițiștii care cercetează locul în care a avut loc un accident din care a rezultat decesul sau rănirea unei persoane vor trebui să consemneze în actele de constatare dacă există sau nu elemente de semnalizare rutieră (indicatoare, marcaje etc.) și care e starea lor, potrivit unei legi ce a fost oficializată marți. În cazul accidentelor fără victime, consemnarea eventualelor probleme existente în legătură cu semnalizarea rutieră se va face doar la cerere. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru siguranța angajaților și a vizitatorilor. Articolul vorbește despre siguranță la incendiu, condiții sanitare și reguli de acces, aspecte esențiale pentru asigurarea unui mediu de lucru sigur și conform cu normele.
Unitățile de învățământ preuniversitar vor trebui să afișeze la intrare atât condițiile în care persoanele din afara acestora pot avea acces în clădire, dar și autorizația de securitate la incendiu, precum și autorizația sanitară de funcționare ori lipsa acestora, potrivit unui proiect legislativ ce a primit luni votul senatorilor. Citește articolul
Proiectele noi sau extinse de minerit, prelucrare și reciclare, care sunt încurajate de această lege, pot implica riscuri noi sau sporite pentru siguranța și sănătatea angajaților, necesitând o atenție deosebită la normele de securitate.
Consiliul UE a adoptat luni Actul privind materiile prime critice (CRMA), regulamentul de stabilire a unui cadru pentru asigurarea unei aprovizionări sigure și durabile cu materii prime critice. Aceasta este ultima etapă a procedurii decizionale. Citește articolul
Acest departament se preocupă de sănătatea și siguranța angajaților. Articolul menționează că salariații cu probleme de sănătate legate de munca de noapte trebuie trecuți la munca de zi, aspect esențial pentru siguranța și bunăstarea lor la locul de muncă.
Potrivit prevederilor Codului muncii, munca prestată între orele 22:00 și 6:00 este considerată muncă de noapte, legea impunând informarea inspectoratului teritorial de muncă (ITM) dacă este utilizată în mod frecvent. Pentru nerespectarea acestei formalități, angajatorul poate fi sancționat cu o amendă de câteva mii de lei. Citește articolul
Acest departament se ocupă de sănătatea și siguranța angajaților la locul de muncă. Cunoașterea serviciilor medicului de familie, inclusiv cele preventive și eliberarea de documente medicale necesare pentru angajare sau evaluări de sănătate, ajută la înțelegerea contextului medical general al personalului.
În cele mai multe cazuri, asigurații la sănătate sunt înscriși pe lista unui medic de familie, care, așa cum este subliniat într-un nou ghid al asiguratului, emis recent de Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS), le poate oferi acestora o serie de servicii medicale incluse în pachetul de bază. Citește articolul
Departamentul SSM se preocupă de sănătatea generală a angajaților și de prevenția bolilor, chiar și a celor care nu sunt direct legate de muncă, pentru a menține o forță de muncă sănătoasă și a reduce riscurile generale de sănătate și absenteismul.
Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a publicat recent o nouă ediție a Ghidului asiguratului, ce conține o serie de informații utile în legătură cu sistemul național de sănătate și de serviciile medicale ce pot fi obține prin intermediul acestuia. De pildă, persoanele ce au trecut de 40 de ani pot beneficia de o serie de consultații, în vederea prevenirii apariției unor boli grave. Citește articolul
Articolul vorbește direct despre siguranța la locul de muncă, prevenirea accidentelor în transport și la livrări, și importanța instruirii corecte a angajaților pentru a evita riscurile.
Pe lista de acțiuni desfășurate anul acesta de Inspecția Muncii se regăsește și o acțiune privind respectarea prevederilor legale de SSM în activitatea de manipulare manuală / mecanizată a coletelor și corespondenței, acțiune necesară, spune Inspecția, ca urmare a dezvoltării activității de curierat rapid. Acțiunea are ca scop diminuarea riscului de accidentare în timpul activităților de manipulare coletărie și corespondență. Controalele au demarat în martie și se vor desfășura până în noiembrie, aflăm din comunicarea realizată de inspectorate. O problemă însă în cazul celor cărora, în sens larg, le spunem doar „curieri” este că uneori fie sunt încadrați doar ca șoferi, fie muncesc mult peste norma de lucru stabilită în contract. Citește articolul
Articolul abordează direct siguranța și sănătatea la locul de muncă și în spațiile publice, vorbind despre obligații de prim ajutor și echipamente necesare. Este direct relevant pentru asigurarea unui mediu sigur pentru angajați și clienți.
O propunere înregistrată la Parlament toamna trecută prevede că centrele comerciale, parcurile comerciale, hiper și supermagazinele trebuie să aibă centre de prim ajutor dotate cu truse de prim ajutor și defibrilatoare și personal pregătit să ofere primul ajutor. Propunerea a fost adoptată la prima Cameră luni și merge acum pentru discuții la Camerea Deputaților, care are votul decisiv, inițiatorii susținând că modificarea legislației în acest sens e necesară pentru a asigura asistență medicală de urgență în situații critice care pot apărea în spațiile comerciale frecventate de un număr mare de oameni. Cu toate acestea, operatorii economici, din calitatea lor de angajatori, sunt obligați de lege să ia măsuri pentru acordarea primului ajutor, având cel puțin un lucrător care să fi fost instruit în acest sens. Citește articolul
Pentru SSM, este important să știm cum se procedează cu testarea șoferilor în caz de incidente, mai ales dacă angajații noștri conduc vehicule de serviciu, pentru a ne asigura că respectăm normele de siguranță la muncă și pentru a gestiona situațiile de criză legate de sănătatea și siguranța angajaților.
În cazul șoferilor implicați în evenimente rutiere, mostrele biologice prin care se stabilește dacă au consumat băuturi alcoolice sau droguri se pot recolta de-acum în spitalele care au și secție de urgență, instituțiile de medicină legală, dar și în ambulanțele Serviciului mobil de urgență, reanimare și descarcerare (SMURD) ce au în echipaj un medic, după cum apare într-un ordin al Ministerului Sănătății (MS) oficializat recent. Citește articolul