Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Echipa de vânzări este direct vizată de avertismentele din articol, deoarece activitatea lor implică adesea discuții despre prețuri, clienți și piață. Ei trebuie să știe clar ce nu au voie să discute sau să convină cu concurenții pentru a nu încălca legea.
Având în vedere răspândirea coronavirusului în România, firmele ar trebui să fie atente la majorările de prețuri, dacă acestea n-au o justificare obiectivă. Recent, Consiliul Concurenței a inițiat o primă investigație pentru a analiza creșterea prețurilor măștilor de protecție pe teritoriul României. În felul acesta, Consiliul Concurenței urmărește foarte atent măsurile luate de agenții economici în această perioadă, cu scopul de a preîntâmpina măsuri abuzive sau excesive aplicate într-o perioadă de criză cu privire la bunuri care acoperă nevoi de bază ale populației. Citește articolul
Pentru companiile care activează în domeniul imobiliar, construcțiilor sau al serviciilor financiare (bănci, IFN-uri), departamentul de Vânzări este direct interesat. Articolul oferă detalii despre un nou program de creditare care influențează direct puterea de cumpărare a clienților și strategiile de vânzare a locuințelor.
Dobânzile pe care le vor plăti familiile cu copii în cadrul programului “O familie, o casă”, ce va înlocui actualul program Prima Casă, vor fi mai mici decât în cazul împrumuturilor luate de cei ce nu au copii, potrivit unui proiect legislativ ce a primit recent votul decisiv al deputaților. Citește articolul
Disponibilitatea produselor este esențială pentru vânzări. Dacă producția este oprită sau întârziată, departamentul de vânzări trebuie să știe pentru a gestiona așteptările clienților și a planifica în consecință.
Epidemia de coronavirus determină Europa să admită că a sosit momentul să își reducă dependența de China, notează Politico. Dacă până acum, dezbaterea a fost una de ordin ideologic, ruperea lanțurilor de aprovizionare are deja efecte concrete la nivel european, ”vârful” calculat de specialiști fiind jumătatea acestei luni. Citește articolul
Restricțiile impuse evenimentelor publice și interdicțiile de călătorie pot afecta modul în care echipa de vânzări își desfășoară activitățile, cum ar fi participarea la târguri sau întâlniri cu clienți.
Până la finele lunii martie, manifestările ce au loc în spații închise și cu mai mult de 100 de participanți sunt interzise în toată țara, conform unui comunicat recent al Ministerului Afacerilor Interne. În plus, angajații la stat vor trebui să meargă în mai multe tranșe la serviciu, pentru a nu aglomera mijloacele de transport în comun. Măsurile vin în contextul răspândirii coronavirusului în România. Citește articolul
Acest departament este interesat de cum fluctuațiile în forța de muncă și crizele pot afecta capacitatea companiei de a vinde produse și servicii, ducând la o scădere a veniturilor.
Admițând că nu le aveau deja programate, concediile odihnă cerute peste noapte de angajați în această perioadă și care ar putea afecta desfășurarea activității firmei pot fi refuzate. Legislația le dă angajatorilor dreptul să se opună unor plecări masive în concediu de odihnă a celor care le asigură desfășurarea activității. Citește articolul
Echipa de vânzări trebuie să înțeleagă riscurile de neexecutare a contractelor cu clienții din cauza unor evenimente neprevăzute și să știe cum să discute aceste aspecte cu clienții sau cum să negocieze clauze de protecție în contracte.
Firmele care nu mai pot să își execute obligațiile comerciale (de exemplu, livrarea unor bunuri), din cauza efectelor coronavirusului (inclusiv măsuri luate de autorități ce obstrucționează executarea acelor obligații), ar putea să justifice acest lucru prin referire la forța majoră. Citește articolul
Pentru că o economie slabă poate însemna că oamenii și alte companii cheltuiesc mai puțin, ceea ce afectează cât de mult poate vinde o companie.
Epidemia de coronavirus a “infectat” și piețele financiare. Citește articolul
Măsurile propuse, cum ar fi prelungirea sau emiterea de noi vouchere de vacanță și campaniile de promovare, sunt menite să crească cererea pentru serviciile turistice. Echipa de vânzări trebuie să știe despre aceste inițiative pentru a-și ajusta strategiile și a atrage mai mulți clienți.
Pentru a limita efectele coronavirusului în privința turismului și pentru a-i ajuta pe operatorii activi în acest domeniu, Ministerul Economiei ia în calcul crearea unor facilități fiscale și adoptarea unor măsuri ce ar putea crea un imbold pentru turismul românesc. De asemenea, s-a decis stabilirea unui grup ministerial (numit „celulă de criză”), care să fie în contact constant cu operatorii turistici. Citește articolul
Are nevoie să știe regulile și restricțiile atunci când organizează evenimente promoționale sau întâlniri cu clienții.
Începând de duminică și până la sfârșitul acestei luni, manifestările cu peste 1.000 de participanți sunt interzise în țara noastră, din cauza înmulțirii cazurilor de îmbolnăvire cu COVID-19. Totuși, evenimente cu un număr mai mic de participanți vor putea fi organizate, dar doar după ce autoritățile își vor da acordul în acest sens. Iată care sunt criteriile folosite de autorități atunci când decid dacă un eveniment mic poate avea sau nu loc. Citește articolul
Restricțiile stricte din Italia pot afecta livrările de produse, accesul la clienți și volumele de vânzări pe piața italiană sau pe piețele dependente de aceasta.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul