Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Pentru companiile care vând produse sau servicii prin automate, acest departament trebuie să știe cum se vor înregistra vânzările și ce echipamente sunt necesare conform noii legi.
Companiile care au automate prin intermediul cărora se vând produse sau servicii vor fi obligate să și le doteze, până la finele anului 2019, cu aparate de marcat cu jurnal electronic, conform unei legi semnate recent de șeful statului. Totuși, automatele vor fi exceptate de la obligația tipăririi bonurilor fiscale. Citește articolul
Prezintă o poveste de succes a unui produs unic, ceea ce poate inspira noi strategii de vânzări sau identificarea de nișe de piață.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Creșterea ecotaxei pentru pungile de plastic poate influența prețul final al produselor sau costurile de operare, ceea ce necesită ajustări în strategiile de vânzare și marketing.
Legislația de mediu s-a îmbogățit recent printr-o serie de prevederi noi, aduse de o ordonanță de urgență care a apărut deja în Monitorul Oficial și a intrat astfel în vigoare. Noile obligații stipulate pentru firme sunt în legătură cu ambalajele folosite și deșeurile de ambalaje rezultate în urma activității lor. Citește articolul
Echipa de vânzări online trebuie să știe ce metode de contact cu clienții sunt permise și eficiente, pentru a respecta legea și a oferi un serviciu bun pre- și post-vânzare.
Răspunzând la o întrebare preliminară adresată acesteia, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) s-a pronunțat asupra obligațiilor comercianților care vând produse sau servicii online de a pune la dispoziția clienților lor mijloace de comunicare, astfel încât cei din urmă să poată lua legătura cu primii. În esență, problema s-a pus în condițiile în care un astfel de comerciant nu pusese la dispoziție un telefon direct, ci doar o opțiune de „call-back” (care implica faptul că acel comerciant va contacta el consumatorul, după ce acesta va face o serie de pași). CJUE a spus că nu contează mijlocul de comunicare pus la dispoziție de comerciant, ci doar dacă acesta satisface criteriile de posibilitate de contact direct și de eficiență. Accentul s-a pus pe posibilitatea efectivă de informare și nu pe formă. Citește articolul
Departamentul de vânzări utilizează datele clienților pentru a le oferi produse și servicii. Este important să înțeleagă când și cum are voie să folosească aceste date în interesul firmei (de exemplu, pentru marketing), fără a încălca drepturile de confidențialitate ale clienților.
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) stabilește că unul din cazurile în care pot fi prelucrate date personale ale persoanelor fizice este acela când firma care face prelucrarea are un interes legitim superior drepturilor și intereslor persoanelor ale căror date sunt vizate. Avantajul acestui temei de prelucrare este că el poate fi folosit în multe cazuri practice, însă există o serie de condiții pe care firmele trebuie să le îndeplinească pentru a putea fi în acord cu GDPR când se bazează pe interesul lor legitim. Una din condiții este exact balansarea între datele persoanelor vizate și interesele firmei, pentru a vedea dacă cele din urmă primează. Citește articolul
Apariția unui nou tip de aliment, produs prin metode inovatoare, este de interes pentru departamentul de vânzări, pentru a înțelege potențialul pieței, noii consumatori și posibilele oportunități sau provocări comerciale.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul oferă exemple concrete despre cum pot fi folosite datele clienților pentru marketing direct și reclame personalizate, menținând în același timp respectarea regulilor de protecție a datelor. Acest lucru este crucial pentru a menține o relație bună cu clienții și a evita sancțiunile.
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) prevede că o firmă, dacă vrea să prelucreze date personale, trebuie să aibă un temei (prevăzut în regulament) pentru a putea face o astfel de activitate legal. Printre prevederile legale pe care o firmă se poate baza pentru a justifica prelucrarea de date se află și cea referitoare la interesul legitim. Caracterul vag al prevederii, în schimb, necesită o explicare mai detaliată pentru a se ajunge la o invocare cu succes a unui astfel de temei. Citește articolul
Departamentul de vânzări ar fi interesat de prețul de piață ('7 euro pe kilogram') și de potențialul acestor culturi pretențioase, dar profitabile, pentru a dezvolta strategii de comercializare și a stabili obiective de vânzări.
În timp ce supermarketurile din ţară nu par interesate, afinele româneşti vor merge la export. Citește articolul
Echipa de vânzări lucrează direct cu datele clienților și trebuie să știe cum să le obțină, să le folosească și să le stocheze corect, fără să încalce legea, pentru a nu afecta încrederea clienților și a evita amenzile.
Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a anunțat în urmă cu câteva zile că a dat prima amendă pentru încălcarea protecției datelor personale, din 25 mai anul trecut, de când cu noua reglementare în materie. Ne amintim, în acest context, cam ce sancțiuni și ce măsuri poate impune ANSPDCP celor ce prelucrează astfel de date și cum ajunge să investigheze neregulile. Citește articolul
Pentru companiile din domeniul medical sau farmaceutic, această informație poate deschide noi oportunități de piață pentru produse sau servicii.
Planta de canabis și substanțele și preparatele care conțin canabis ar putea fi legalizate în scop medical, pentru prima dată în România, potrivit unui proiect de lege înregistrat de curând pentru dezbatere la Senat. Astfel, persoanele care suferă de anumite boli sau simptome vor putea beneficia de tratament cu preparate pe bază de canabis, dar asta doar cu prescripție medicală. Citește articolul