Echipa de vânzări trebuie să se asigure că produsele sunt prezentate corect și conform legilor, cu prețuri clare și informații complete pe etichete, pentru a evita problemele cu clienții și autoritățile.
Recent, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a publicat pe pagina sa web criteriile conform cărora desfășoară controalele în sectorul alimentar, cu scopul de a ajuta operatorii din acest domeniu să se conformeze cerințelor legislative din sfera de competență a instituției. În fișele de control, pe lângă criteriile menționate, sunt incluse și informații despre sancțiunile pe care inspectorii le pot impune. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe despre orice schimbări în modul în care pot vinde produsele sau serviciile, cum ar fi necesitatea de noi autorizații de funcționare sau modificări ale caselor de marcat din magazine.
Acordul de funcționare necesar pentru desfăşurarea serviciilor de alimentaţie publică va avea o reglementare unică la nivel național, urmând să iasă din rândul prerogativelor consiliilor locale, arată o propunere legislativă adoptată azi de Senat. Citește articolul
Creșterea prețurilor la energie și inflația pot influența puterea de cumpărare a clienților și, implicit, strategia de prețuri a produselor și serviciilor oferite de companie.
In general, o rata a inflatiei ridicata are efecte negative asupra economiei si societatii prin scaderea puterii de cumparare a veniturilor, descurajarea economisirii, reducerea investitiilor, cresterea costurilor de productie, insa sunt anumiti actori economici care beneficiaza de o rata de inflatie ridicata. Citește articolul
Deși accentul este pe primirea facturilor, departamentul de vânzări ar trebui să înțeleagă importanța conformității e-Factura pentru clienți, deoarece aceasta poate afecta modul în care clienții își gestionează plățile și relația cu furnizorii.
Beneficiarii din relația B2B se pot proteja de riscuri prin introducerea în contracte a unei clauze prin care să condiționeze plata bunurilor sau serviciilor de transmiterea facturilor aferente prin sistemul e-Factura, sunt de părere avocații. De la 1 iulie 2024, e-Factura va deveni unicul canal de transmitere a facturilor în relația B2B, iar acceptarea lor în orice alt format vine la pachet cu unele probleme. Citește articolul
Este crucial pentru acest departament să înțeleagă ce tipuri de practici de vânzare (cum ar fi reducerile false, tehnicile de presiune sau interfețele manipulatoare) sunt considerate incorecte de autorități, pentru a se asigura că metodele folosite sunt etice și legale.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a iniţiat recent o acţiune de control a platformelor de cumpărături online Temu şi Shein, potrivit unui comunicat al instituţiei, remis Agerpres. Instituția avertizează asupra pericolelor pe care le presupun tranzacțiile efectuate prin intermediul acestora dar si asupra calității deseori îndoielnice ale produselor puse în vânzare prin intermediul celor doua platforme chinezești. Citește articolul
Pentru companiile care vând produse sau servicii legate de casă (mobilier, materiale de construcții, aparatură, servicii financiare precum credite), evoluția prețurilor la locuințe arată cât de activă e piața și unde sunt oportunități mai mari de vânzare. O piață în creștere poate însemna mai mulți clienți.
Polonia a înregistrat cea mai mare creștere a prețurilor locuințelor din UE în ultimul trimestru al anului 2023. Costurile au crescut cu 13% față de anul anterior și cu 4,8% față de trimestrul precedent, arată noile date Eurostat. Citește articolul
Departamentul de vânzări trebuie să știe că pot apărea dificultăți în relația cu clienții sau partenerii de afaceri dacă aceștia nu respectă noile reguli de facturare electronică, ceea ce poate afecta tranzacțiile.
În contextul unei digitalizări accelerate a relației cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), contribuabilii trebuie să facă față unor noi provocări. Una dintre acestea este legată de neconcordanțele între facturile transmise în e-Factura și deconturile de TVA - o chestiune semnalată recent la un webinar organizat de specialiștii de la Nowium. Practic, vorbim de o situație în care, după 30 iunie 2024, ar putea fi necesare eforturi suplimentare pentru a da clarificări autorităților. Citește articolul
Vânzările trebuie să știe ce produse intră sub sistemul de garanție, pentru a comunica corect clienților și pentru a înțelege cum poate afecta acest lucru prețul produselor sau campaniile de promovare, mai ales dacă se oferă vouchere la retur.
Sistemul de garanție - returnare (SGR) a fost conceput pentru a încuraja colectarea ambalajelor, astfel încât acestea să nu sfârșească drept deșeuri poluante. SGR, însă, nu este o soluție adresată tuturor tipurilor de recipienți și ambalaje, marea majoritate a acestora fiind exceptate, cel puțin pentru moment, din acest nou concept de colectare. Citește articolul
Pentru a ști cu exactitate cui i se permite și cui nu i se permite să vândă servicii legate de jocurile de noroc, conform noilor reglementări, pentru a respecta legea.
Legea referitoare la reglementarea jocurilor de noroc a fost oficializată și va intra în vigoare pe 28 aprilie 2024. Conform prevederilor acesteia, operatorii jocurilor de noroc nu vor mai putea pune „păcănele” în funcțiune în localități care au mai puțin de 15.000 de locuitori. Citește articolul
Acest departament poate fi interesat de modul în care noile reguli de insolvență pot afecta clienții, mai ales în contextul vânzărilor pe credit, și cum pot influența strategiile de colectare a datoriilor.
Conform informațiilor furnizate la solicitarea avocatnet.ro, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) propune modificarea legii privind procedura insolvenței persoanelor fizice. Conform instituției, analiza activității comisiilor teritoriale de insolvență pe o perioadă de șase ani de la intrarea în vigoare a legii a relevat unele deficiențe semnificative și necesitatea adoptării unor modificări ale legislației care guvernează insolvența persoanelor fizice. Citește articolul