Subiect: angajatori
ACCES PREMIUM
UPDATE Duminică se modifică din nou Codul muncii: Schimbările vizează adeverințele de vechime și contractele salariaților
Dacă un angajator se află în insolvență, faliment sau lichidare, administratorul sau lichidatorul judiciar vor prelua de la acesta anumite activități de resurse umane, conform unei legi care va intra în vigoare duminică. Practic, acești specialiști vor elibera adeverințe de vechime pentru salariați, însă se vor ocupa și de încetarea contractelor individuale de muncă și raportarea încetărilor în Revisal. Aceste schimbări vin la puțină vreme după ce Codul muncii a fost modificat prin două ordonanțe de urgență. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Controale ITM: Inspectorii trebuie să accepte, la verificări, prezentarea actelor de muncă în format electronic
Atunci când vin în control la angajatori, inspectorii din cadrul inspectoratelor teritoriale de muncă (ITM-uri) trebuie să accepte actele de muncă cerute chiar și în format electronic, au confirmat specialiștii. Venim cu această clarificare după ce OUG 36/2021 a stabilit că toate documentele generate de încheierea, executarea și încetarea contractelor individuale de muncă pot fi semnate și electronic de către părți. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Firmele pot folosi în paralel, în relația cu salariații, semnătura electronică și semnătura olografă
Faptul că acum avem în Codul muncii specificată posibilitatea de a folosi semnătura electronică în raporturile de muncă nu obligă nici pe angajator, nici pe angajat să o folosească. Un angajator va putea folosi cu unii dintre angajați semnătura electronică și cu alții va putea continua să folosească semnătura olografă, neexistând niciun impediment să le folosescă concomitent. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Paşii prin care implementezi semnătura electronică într-o firmă: Documente în care trebuie menţionată folosirea acesteia
Codul muncii prevede, de curând, că semnătura electronică (avansată sau calificată, însoţită de marca temporală) este echivalentă cu cea olografă în toate actele ce ţin de relaţiile de muncă dintre angajator şi salariat, însă cei care vor să înceapă să o folosească trebuie, mai întâi, să treacă în documentele interne posibilitatea utilizării ei. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Mai nou, documentele pentru care Codul muncii cere forma scrisă sunt valide și dacă sunt întocmite direct în format electronic. Exemple concrete
Teancul de foi care trebuie semnate de angajatori şi salariaţi ar putea deveni istorie, de când semnătura electronică se poate utiliza în documentele şi înscrisurile din domeniul relaţiilor de muncă, conform modificărilor aduse recent Codului muncii, prin OUG 36/2021. Actul normativ stabileşte şi că toate documentele, pe care Codul muncii le prevede că trebuie să existe în format scris, sunt recunoscute şi valabile dacă sunt create electronic şi au o semnătură electronică avansată sau calificată. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Ce trebuie să știe angajatorii despre instruirea de SSM, care poate fi semnată și electronic
Legislația în domeniul securității și sănătății în muncă (SSM) a fost modificată recent printr-o ordonanță de urgență care a introdus posibilitatea ca instruirea de SSM să poată fi semnată folosind semnătura electronică. În acest context, vă prezentăm principalele chestiuni legate de instruirea de SSM a salariaților. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Telemunca în 2021: Cele mai importante aspecte pentru angajatori, în urma modificării recente a legislației
Legislația privind reglementarea activității de telemuncă a fost modificată recent printr-o ordonanță de urgență care a eliminat, printre altele, câteva aspecte care nu mai erau în concordanță cu ideea de muncă din afara biroului, dar a și introdus noi obligații exprese pentru telesalariați. În acest context, vă prezentăm principalele chestiuni legate de mecanismul telemuncii. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Opt lucruri esențiale pentru care angajatorul are nevoie de regulamentul intern, mai ales dacă nu i se aplică niciun CCM
Legislația muncii prevede că anumite chestiuni legate de relațiile de muncă pot fi stabilite de angajatori fie prin regulamentul intern, fie printr-un contract colectiv de muncă (CCM). Astfel, chiar dacă microîntreprinderile cu maximum nouă salariați au acum posibilitatea de a renunța la întocmirea regulamentului intern, anumiți angajatori ar trebui să-l păstreze, deoarece, în lipsa lui sau a unui CCM, nu vor putea, printre altele, constata abaterile disciplinare și nu vor putea stabili durata concediului fără plată. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Proiect: Reguli pentru întocmirea planului privind egalitatea de tratament la firmele cu mulţi angajați
Responsabilii cu egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi din cadrul firmelor cu peste 50 de salariaţi vor avea la dispoziţie, în curând, un plan de acţiune standardizat pentru a împiedica apariţia discriminărilor între salariaţi şi salariate şi un ghid metodologic pentru a-l implementa, după ce Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS) a pus în dezbatere publică un proiect de ordin în acest sens. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Angajatul nu poate fi obligat să semneze un act adițional de formare profesională, dacă cursurile nu sunt recunoscute la nivel național
Pentru cursurile de formare profesională nerecunoscute la nivel național, angajatorul poate încheia, potrivit Codului muncii, un act adițional cu salariatul doar cu acordul acestuia din urmă, întrucât, într-un astfel de caz, acele cursuri sunt recunoscute doar în cadrul firmei care le-a organizat. Citește articolul










