Activitatea vânzătorilor persoane fizice și juridice intermediată de platformele digitale, precum marketplace-urile, va fi monitorizată din 2023 de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Vorbim despre raportarea DAC7, pe care o vor face anual companiile care dețin platformele digitale prin care se intermediază vânzările de bunuri și prestările de servicii, aceasta urmând să cuprindă informații complexe despre cei vizați. Citește articolul
Noua obligație de raportare la Fisc a activității derulate de persoanele fizice și juridice prin platformele online vizează atât marketplace-urile, cât și alte tipuri de platforme, avertizează specialiștii. Citește articolul
Informații ample despre activitatea companiilor și persoanelor fizice care fac vânzări sau închirieri prin marketplace-uri trebuie să ajungă anual la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), conform unei ordonanțe oficializate marți de Guvern. Raportarea este făcută de către cei care gestionează asemenea marketplace-uri, vizate fiind atât vânzările de bunuri și prestările de servicii, cât și închirierile de bunuri. În acest fel, Guvernul a transpus la noi directiva europeană supranumită DAC7. Citește articolul
Începând din 2023, în cadrul controalelor Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) se pot verifica inclusiv obligațiile comercianților ce țin de plățile cu cardul bancar, așa cum reiese dintr-o lege nouă. Citește articolul
Obligația comercianților de produse și a prestatorilor de servicii de a accepta plata cu cardul se aplică în funcție de încasările în numerar realizate în cursul anului, nu în funcție de cifra de afaceri, prevede o lege recent publicată în Monitorul Oficial. Totodată, pragul de care este legată obligația este stabilit direct în lei. Noile reguli se aplică din 1 ianuarie 2023. Citește articolul
De la 1 ianuarie 2023, mai mulți comercianți și prestatori vor trebui să accepte plata cu cardul, însă obligația este valabilă chiar dacă clienții unei firme preferă să achite cu numerar? Iată ce răspunde un specialist: Citește articolul
Regulile obligației de a accepta plăți cu cardul bancar de către comercianții de produse și prestatorii de servicii au fost modificate azi, potrivit unei legi care a intrat deja în vigoare. În esență, dacă nu se conformează obligației generale de a accepta plăți cu cardurile bancare, firmele riscă, mai nou, amenzi de până la 50.000 de lei. Însă mai sunt și alte noutăți, printre care obligația de a accepta inclusiv plățile cu carduri preplătite și/sau prin aplicații de plăți electronice. Citește articolul
Autoritățile de la noi pot introduce, dacă vor, două cote reduse suplimentare de TVA, conform unei directive europene oficializate azi. Una dintre cotele noi poate fi sub pragul de 5%, iar cealaltă poate fi de 0% (adică o scutire cu drept de deducere), însă ambele pot fi aplicate numai anumitor bunuri vândute sau servicii prestate. Citește articolul
Prestarea de servicii intragrup este una dintre cele mai frecvente tranzacții derulate între persoane afiliate. În prezent, marea majoritate a companiilor multinaționale, în special subsidiarele marilor grupuri, achiziționează o gamă variată de servicii intragrup, în scopuri de eficientizare sau centralizare a activităților proprii (de exemplu: administrare, suport IT, management strategic, financiar sau comercial, resurse umane, servicii juridice etc.). Citește articolul
În contextul în care Senatul a adoptat recent un proiect prin care regulile obligației de a accepta plăți cu cardul bancar de către comercianții de produse și prestatorii de servicii vor fi modificate în sensul că obligația de a accepta plata cu cardul se va aplica în funcție de încasări, nu în funcție de cifra de afaceri (cum se întâmplă în prezent), referirea la încasări va elimina, în primul rând, potrivit specialiștilor, problema multiplelor definiții pe care legea le dă cifrei de afaceri. Astfel, în timp ce indicatorul cifră de afaceri reflectă doar un potențial de încasări, încasările efective sunt mult mai ușor de calculat și mai rapid de identificat. De asemenea, vor fi luate în calcul, la stabilirea obligației de a avea POS, atât încasările cu numerar, cât și cele prin virament bancar, depășirea plafonului va trebui verificată trimestrial de către firme, iar impactul asupra companiilor înregistrate în scopuri de TVA ar putea fi unul negativ. Citește articolul