Declarația fiscală 112, care este folosită în principal la declararea taxelor salariale, a fost actualizată joi, prin ordin ministerial, pentru a include mai multe modificări apărute în cursul anului 2021 și la început de 2022. În acest context, Fiscul a publicat azi noua versiune electronică a formularului, astfel că firmele o pot folosi deja. Citește articolul
Declarațiile fiscale care de obicei se depun lunar până în data de 25 se transmit în decembrie 2021 mai devreme, așa cum reiese din calendarul Fiscului. Citește articolul
Pentru a combate fenomenul muncii nedeclarate (“la negru”) și al celei subdeclarate (“la gri”), Inspecția Muncii urmează să realizeze o interconectare cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), astfel încât Fiscul să aibă acces la registrul salariaților pentru a compara raportările angajatorilor cu cele din declarația 112 (cea prin care se declară taxele salariale). Citește articolul
La finalul anului trecut, prin Legea 296/2020 au fost făcute modificări la taxele datorate (impozit pe venit și contribuții la pensii și sănătate) pentru anumite beneficii pe care angajatorii le pot acorda salariaților. Noile reguli sunt valabile începând cu veniturile aferente lunii ianuarie 2021, ceea ce înseamnă că ele se aplică efectiv la raportarea pe care angajatorii o fac în februarie 2021, adică până azi. Citește articolul
Începând de luna asta, angajatorii trebuie să folosească o nouă versiune a formularului 112, necesar în principal la declararea taxelor salariale, conform unui ordin oficializat vineri seară. Formularul a fost adaptat la noutățile legislative recente, iar sâmbătă a apărut și versiunea electronică ce poate fi depusă deja de angajatori, termenul-limită fiind joi. Citește articolul
Din cauză că declarația fiscală 112 încă nu se poate depune la Fisc pentru luna ianuarie 2021, dar și din cauza unor probleme tehnice pe care le au agențiile teritoriale de muncă, contribuabilii au dificultăți la transmiterea documentației prin care obțin bani de la stat pentru stimularea angajărilor. Citește articolul
Printre altele, azi este termenul-limită pentru îndeplinirea obligațiilor contribuabililor legate de plata trimestrială a impozitelor micro și pe profit, a impozitului pe dividendele distribuite, dar neplătite în 2020, dar și a taxelor salariale aferente lunii decembrie 2020. Citește articolul
Termenul fiscal din data de 25 a lunii, care este poate cel mai important termen lunar în relația cu autoritățile, se mută în decembrie 2020 în data de 21, conform calendarului disponibil pe site-ul Fiscului. Citește articolul
Autoritățile fiscale au modificat recent declarația 112, prin care se declară la stat taxele salariale ale angajaților, conform unui ordin care se aplică începând cu luna noiembrie 2020. Schimbările au intervenit ca urmare a mai multor modificări legislative din ultima vreme, iar, în acest context, Fiscul a publicat online o versiune electronică pentru declarație. Citește articolul
După ce foarte mulți salariați care s-au aflat în șomaj tehnic au rămas fără asigurarea la sănătate, deși teoretic trebuiau să fie asigurați, Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a anunțat azi că a rezolvat problema, cel puțin în linii mari. Astfel, în jur de 90.000 de persoane au redevenit asigurate la sănătate, dar autoritățile spun că încă există indivizi cu situația neclară. Citește articolul