Subiect: beneficii salariale
ACCES PREMIUM
Stock option plan: Angajatorul ar trebui să informeze salariații despre ce obligații fiscale au, pentru ca aceștia să nu aibă probleme cu ANAF
Unele companii preferă să recompenseze salariații prin planuri de tip stock option plan. Însă din cauză că nu cunosc întotdeauna obligațiile fiscale pe care le au din postura de investitori, angajații pot avea probleme în relația cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Din acest motiv, specialiștii recomandă angajatorilor care implementează planurile respective să-i și îndrume, din punct de vedere fiscal, pe salariați. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Oficial: Cardurile de tichete de masă și pentru celelalte bilete de valoare vor putea fi emise, în curând, exclusiv în format virtual
Joi a fost oficializată o lege care va permite părților să decidă asupra modalității de acordare a cardului pentru bilete de valoare exclusiv în format virtual, fără să se mai acorde și cardul în format fizic. Desigur, orice salariat va putea cere ulterior și emiterea cardului fizic, dacă se răzgândește. Se modifică, astfel, cadrul legislativ al biletelor de valoare - modificare ce era necesară, spuneau inițiatorii, întrucât în legislația secundară nu se specificase decât posibilitatea emiterii cardurilor fizice, deși dezideratul de acum câțiva ani a fost pentru o digitalizare completă a biletelor de valoare. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Trei facilități fiscale pe care angajatorii le pot aplica în 2024 pentru fidelizarea salariaților și pentru optimizarea costurilor
Facilitățile fiscale joacă un rol vital în stimularea creșterii economice, încurajând investițiile și asigurând ocuparea, poate chiar reorientarea forței de muncă. În prezent, date fiind fluctuațiile de personal din anumite industrii, facilitățile pot ajuta și la fidelizarea angajaților și reținerea lor pe termen lung în cadrul companiilor. În actualul context economic, cu un preconizat an 2024 mai greu (a se vedea modificările fiscale recente, plus un trend european și global în care se refac trasee geoeconomice), este indicat ca managementul companiilor să treacă la nivelul următor de analiză și să aplice facilitățile fiscale disponibile în Codul Fiscal. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Plafonul lunar de 33% pentru beneficiile netaxabile generează probleme în cazul celor care au și un plafon anual. Modificările propuse de CCF sunt respinse de MF
Anumite beneficii acordate de angajator salariaților săi au, din ianuarie 2023, un tratament fiscal preferențial numai dacă, în total, nu depășesc un plafon lunar de 33% din salariul de bază, așa cum s-a stabilit prin OG 16/2022. Problema este că anumite beneficii au și un plafon individual anual, care interferează într-un mod nefericit pentru companii cu plafonul lunar de 33%, atenționează Camera Consultanților Fiscali (CCF). În acest context, CCF a propus modificarea regulilor plafonului de 33%, însă, într-un răspuns recent, Ministerul Finanțelor (MF) a refuzat sugestiile, susținând că acestea ar duce la apariția altor neajunsuri. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Vouchere de vacanță pentru angajați - ce ar trebui să știi despre ele
Angajatorii din privat au mai multe variante prin care pot suporta, dacă-și permit, cheltuielile de vacanță ale salariaților lor. Una dintre variante este acordarea voucherelor/tichetelor de vacanță, pentru care nu se datorează contribuții, ci doar impozit și care reprezintă un beneficiu inclusiv pentru turismul autohton. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Orlando Surugiu-Pânzaru, Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal
2 Iunie 2023 | 1 | 3827 | Timp de citire: 2 min.
Ce beneficii „extrasalariale” pot fi acordate administratorilor companiei
2 Iunie 2023 | 1 | 3827 | Timp de citire: 2 min.
Ca o regulă generală, ținând cont de prevederile art. 76 alin. (3) din Codul fiscal, de avantaje, în bani sau în natură, altele decât veniturile salariale, pot beneficia și administratorii unor societăți. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Simona Voiculescu, Director Editorial, avocatnet.ro
22 Mai 2023 | 2 | 30944 | Timp de citire: 4 min.
UPDATE Obligații noi pentru angajatori, în următorii ani, în contextul directivei privind transparența salarială
22 Mai 2023 | 2 | 30944 | Timp de citire: 4 min.
Directiva europeană privind transparența salarială abia ce-a fost „tipărită” și chiar dacă va mai dura ceva până să fie transpusă la nivel intern, atunci când vom ști exact cum înțelege legiuitorul nostru să aplice cutare sau cutare obligație, directiva ar trebui să reprezinte un subiect de discuție pentru companiile cu peste 50-100 de angajați încă de pe acum. La întrebarea „ce va trebui să fac în plus față de ce fac acum?”, răspunsul e relativ simplu: angajatorii vor trebui să-și asume nu doar acel nivel de transparență impus de directivă, ci și angajamentul de a schimba, în anumite cazuri, politica de remunerare. Citește articolul
ACCES PREMIUM
UPDATE Proiectul cu scutirea de taxe pentru angajatorii care plătesc abonamente mixte (medicale și sportive) pentru salariați va fi respins de deputați
Până la urmă, deputații urmează să respingă proiectul ce prevede că atunci când suportă (în anumite limite) pentru salariații proprii abonamente mixte, cu servicii medicale și sportive, angajatorii ar urma să fie scutiți de plata taxelor salariale aferente. Propunerea de respingere vine în contextul în care o măsură asemănătoare a ieșit din Parlament și se aplică deja de la începutul anului curent. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Angajatorul mi-a tăiat dreptul la vouchere de vacanță ca sancțiune disciplinară. O atare sancțiune, prevăzută de regulamentul intern, e legală?
Amenzile discplinare și dubla sancționare a angajatului pentru aceeași abatere disciplinară sunt interzise, iar aplicarea de alte sancțiuni disciplinare decât cele din lege nu este permisă. Cu toate acestea, când construiește o politică de beneficii extrasalariale, angajatorul poate să stabilească și criteriile în care X sau Y beneficiu este câștigat de angajații săi, criterii care le sunt aduse la cunoștință angajaților. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Dragoș Niculescu, Redactor coordonator, avocatnet.ro
6 Mai 2023 | 21 | 85621 | Timp de citire: 2 min.
Reminder Cum poți face o sesizare la ITM, dacă angajatorul nu-ți plătește la timp salariul
6 Mai 2023 | 21 | 85621 | Timp de citire: 2 min.
În general, dacă întâmpină diverse probleme la locul de muncă, salariații pot sesiza situațiile la Inspectoratele Teritoriale de Muncă (ITM) sau direct pe site-ul Inspecției Muncii (IM). Astfel, salariații se pot adresa ITM și în cazul în care sunt nemulțumiți de faptul că angajatorul întârzie sau refuză plata drepturilor salariale. Plângerile pot fi depuse direct la sediile ITM sau pot fi transmise prin mijloace electronice. Citește articolul










