avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 672 soluții astăzi
Acasă Subiect: revisal
Subiect: revisal
ACCES PREMIUM

UPDATE Ajutorul promis de Guvern pentru firmele cu telesalariați, inaccesibil celor care n-au trecut la telemuncă în acte. Confirmare la nivel legislativ

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 August 2020 | 5 | 5255 | Timp de citire: 4 min.

Ajutorul promis de Guvern pentru firmele care au avut telesalariați măcar 15 zile în perioada stării de urgență nu va putea fi accesat de cei care nu apar în sistem cu telemuncă, care au făcut trecerea doar la nivel practic, prin acte unilaterale. Iar confirmarea acestui lucru vine în chiar normele de aplicare ale acestui nou tip de sprijin de la Guvern, puse în dezbatere de curând. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Proiect de OUG

O să apară un Revisal cu toți bugetarii și salariații din privat. Se vor declara inclusiv contractele de management și mandatele

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 August 2020 | 0 | 3067 | Timp de citire: 3 min.

Toți bugetarii și salariații din sistemul privat ar urma să fie incluși, pe viitor, într-un registru electronic unic, conform unui proiect de ordonanță de urgență inițiat joi de Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS). Totuși, măsura propusă vine cu unele neclarități. În primul rând, proiectul nu prevede ce se va întâmpla cu Revisal, registrul electronic folosit actualmente pentru evidența tuturor persoanelor care lucrează în baza unui contract de muncă (fie la stat, fie la privat). În al doilea rând, documentul nu este corelat cu Codul administrativ, care prevede deja înființarea unui registru electronic strict pentru bugetari. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ștergerea datelor personale nu-i posibilă atunci când salariatul își părăsește angajatorul

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Iulie 2020 | 1 | 2333 | Timp de citire: 2 min.

Pentru desfășurarea relațiilor de muncă, angajatorul trebuie să prelucreze datele personale ale salariaților săi, obligație legală care se extinde uneori și după ce acestora le încetează contractele individuale de muncă. Deși orice persoană are dreptul să ceară ștergerea datelor care-i sunt prelucrate de o firmă, acest lucru nu-i posibil atunci când legislația obligă la păstrarea respectivelor date pentru o anumită perioadă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Atenție la transmiterea contractelor de muncă suspendate în Revisal. Corecturi recomandate de ITM

avocatnet.ro în Resurse umane
19 Iunie 2020 | 0 | 4572 | Timp de citire: 3 min.

Din cauza unor limitări ale aplicației Revisal, dacă un angajator a ratat transmiterea suspendării unui contract individual de muncă și a transmis direct încetarea suspendării, în baza de date a autorităților nu apar perioada de suspendare și motivul acesteia, ci doar încetarea suspendării. Pentru a face corecturi în această situație, cei de la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Timiș au explicat cele două variante existente. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Cele zece schimbări în salarizare din anul 2020 și analiza impactului în contabilitate

Wizrom în Știri & Revista presei
17 Iunie 2020 | 0 | 2823 | Timp de citire: 7 min.

Poate mai mult decât oricare alt an, anul 2020 a adus multe schimbări în domeniul salarizarii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Controale ITM la angajatori, soldate cu amenzi de peste două milioane de lei. Ce probleme au sancționat inspectorii muncii

Andreea Tutulan în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
12 Iunie 2020 | 2 | 3431 | Timp de citire: 2 min.

Inspecția Muncii a verificat dacă firmele respectă legislația privind angajarea de personal în domenii precum fabricarea și comercializarea produselor textile, confecții, pielărie și încălțăminte. Printre neregulile sancționate se numără munca la negru sau nerespectarea termenelor pentru transmiterea datelor în Revisal. În numai cinci zile, amenzile au ajuns la 2,2 milioane de lei, informează Inspecția Muncii (IM). Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

UPDATE Dosarul salariatului 2020: Epidemia obligă angajatorii să revizuiască dosarul fiecărui angajat. Ce documente trebuie adăugate

avocatnet.ro în Resurse umane
10 Iunie 2020 | 27 | 33501 | Timp de citire: 5 min.

În contextul restricțiilor aduse de epidemia de coronavirus asupra activității angajatorilor, majoritatea firmelor sunt nevoite să revizuiască dosarele personale ale salariaților. În principal, pentru a adăuga noi documente - acte adiționale la contractele de muncă sau acte privind suspendarea ori încetarea contractelor de muncă, de exemplu. Lipsa dosarelor personale de la sediu sau refuzul de a pune la dispoziția inspectorilor documente din ele pot aduce angajatorilor amenzi de până la 8.000 de lei. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Poți trimite retroactiv un salariat în șomaj tehnic?

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Aprilie 2020 | 1 | 3738 | Timp de citire: 2 min.

Trimiterea unui salariat în șomaj tehnic implică, mai exact, suspendarea contractului individual al acestuia la inițiativa angajatorului, dacă activitatea se întrerupe sau se reduce temporar din anumite motive, conform Codului muncii. Orice suspendare a contractului de muncă trebuie anunțată în avans autorităților, astfel că un angajator nu poate trimite pe cineva retroactiv în șomaj tehnic. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Care e procedura pentru șomajul tehnic. Angajatorii trebuie să anunțe autoritățile dacă iau această măsură

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Martie 2020 | 4 | 24743 | Timp de citire: 3 min.

Angajatorii își pot întrerupe temporar activitatea din motive economice, tehnologice, structurale sau altele asemănătoare, trimițând, practic, salariații în șomaj tehnic. Din moment ce asta implică o suspendare a contractelor individuale de muncă, firmele sunt obligate să notifice autoritățile. Citește articolul

ACCES PREMIUM
România online

Angajatorii pot folosi trei aplicații online pentru a transmite informații autorităților

Alexandros Bakos în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
13 Martie 2020 | 0 | 3555 | Timp de citire: 2 min.

Firmele care au de îndeplinit obligații în domeniul muncii, fie în legătură cu inspectoratele teritoriale ale Inspecției Muncii, fie în legătură cu Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), pot să interacționeze cu aceste instituții și online, cel puțin în anumite privințe. Acest lucru este cu atât mai important acum, când este recomandată interacțiunea cu alte persoane doar dacă este strict necesar, din cauza coronavirusului. Citește articolul