De principiu, telemunca poate fi desfășurată, în baza legislației de la noi, și din afara României. Însă un angajator care le permite telesalariaților să lucreze din altă țară pentru o perioadă mai lungă se expune anumitor riscuri ce țin, în mare, de taxele salariale, drepturile lucrătorilor și sediul afacerii. Am adus în discuție acest subiect având în vedere contextul actual al epidemiei de coronavirus și faptul că unii salariați ar putea lua în calcul să lucreze din altă țară (unde ar fi mai aproape de rude, de exemplu), poate chiar fără a-și anunța angajatorul. Citește articolul
Construirea de nave și structuri plutitoare ar urma să devină o activitate pentru care se aplică facilitățile fiscale actuale din domeniul construcțiilor, conform unui proiect de lege ajuns recent la Senat. Totodată, pentru construirea de nave și structuri plutitoare ar urma să se aplice și salariul minim brut diferențiat de 3.000 de lei. Citește articolul
După ce foarte mulți salariați care s-au aflat în șomaj tehnic au rămas fără asigurarea la sănătate, deși teoretic trebuiau să fie asigurați, Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a anunțat azi că a rezolvat problema, cel puțin în linii mari. Astfel, în jur de 90.000 de persoane au redevenit asigurate la sănătate, dar autoritățile spun că încă există indivizi cu situația neclară. Citește articolul
Poate că actualul context economic face mai atractivă pentru unii ideea de a înlocui raportul de muncă cu unul de colaborare, de prestări servicii, însă avantajele se pot termina atunci când Fiscul "dibuiește" schema și cere dările din urmă. Codul fiscal prevede criteriile prin care o activitate este calificată drept independentă și dă dreptul organului fiscal de a reîncadra forma unei tranzacții/activități pentru a reflecta conținutul economic al acesteia - aici, un raport de muncă mascat. Citește articolul
Termenele pentru plata impozitului pe profit pe anul 2019 și pe primul trimestru din 2020, a impozitului pe veniturile microîntreprinderilor pe primul și al doilea trimestru din 2020, a taxelor salariale pentru perioada februarie - aprilie 2020 și a TVA-ului pentru perioada februarie - iunie 2020 vor fi amânate cu câteva luni bune, potrivit unui proiect de lege care-și așteaptă ultimul vot al procedurii parlamentare de legiferare. Deși măsura era inclusă într-un proiect adoptat recent de senatori și trimis deputaților, aceștia din urmă au decis să o transfere în total alt proiect care urmează să primească votul decisiv și să fie trimis la șeful statului. Citește articolul
Angajatorii care au cerut, încă de la 1 iunie, de la stat banii pentru acoperirea indemnizațiilor de șomaj tehnic pentru luna mai trebuie să îi fi primit deja sau să îi primescă zilele acestea. Având în vedere că pentru aceste indemnizații se datorează taxe, ele trebuie declarate și achitate până la data de 25 iulie 2020. Citește articolul
Recent, senatorii au dat undă verde unui proiect de lege care prevede amânarea unor termene de plată care deja au trecut, în contextul epidemiei de coronavirus. Conform unui specialist consultat de redacția noastră, dacă măsura ar ajunge să se aplice, de aceasta ar putea beneficia numai contribuabilii rău-platnici. Citește articolul
Formularul fiscal 112, ce este folosit de obicei la raportarea taxelor salariale, a fost modificat aseară pentru ca, prin intermediul său, să se declare inclusiv taxele indemnizației de șomaj tehnic și taxele indemnizației pentru liberele plătite primite de părinți. Modificările sunt cuprinse într-un ordin oficializat joi de Ministerul Finanțelor Publice, pentru care Fiscul a pus azi online versiunea electronică, în condițiile în care luni este termenul-limită pentru depunerea declarației. Citește articolul
În zilele următoare, angajatorii vor prim bani de la stat pentru plata indemnizațiilor de șomaj tehnic aferente lunii aprilie 2020. Taxele aferente vor trebui declarate și achitate ulterior până la data de 25 iunie 2020, conform Ordonanței de urgență a Guvernului 30/2020. Citește articolul
Angajatorii care primesc bani de la stat pentru indemnizațiile de șomaj tehnic ale salariaților proprii trebuie să declare taxele aferente prin formularul 112. În acest sens, declarația va fi modificată înainte de primul termen de raportare a taxelor pentru șomajul tehnic (cel din luna mai), conform unui comunicat recent al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). Soluția pe care o pregătește MFP pentru modificarea declarației 112 va consta într-o declarare separată a taxelor pentru șomaj tehnic. Citește articolul