avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 468 soluții astăzi
Acasă Subiect: microintreprindere
Subiect: microintreprindere
ACCES PREMIUM

Cum pot renunţa microfirmele cu puțini salariați la regulamentul intern

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
25 Mai 2021 | 1 | 1873 | Timp de citire: 2 min.

Microfirmele care au până la nouă salariați au posibilitatea, de la începutul acestei luni, să renunţe la regulamentul intern, dacă acesta a fost întocmit, sau să nu îl mai întocmească dacă şi-au început activitatea de curând. Dacă la întocmirea acestui document, angajatorul trebuie să se consulte cu salariaţii săi, la renunţare trebuie făcut acelaşi lucru? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Pot salariaţii şi angajatorul să stabilească eliminarea pontajului, conform ultimelor modificări?

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
18 Mai 2021 | 0 | 2791 | Timp de citire: 2 min.

Microfirmele au posibilitatea, de la începutul lunii mai, să stabilească împreună cu salariaţii lor, prin acord scris, cum se face evidenţa orelor lucrate, conform prevederilor incluse în Codul muncii de OUG 37/2021. Ce se întâmplă dacă cele două părţi nu ajung la un acord privind acest pontaj ar trebui să fie clarificat printr-o modificare legislativă, apreciază specialiştii, însă, în orice caz, salariaţii şi angajatorul nu vor putea să elimine această evidenţă, deoarece ea este impusă de Codul muncii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Modificări la Codul muncii

UPDATE Oficial: Regulamentul intern și fișa postului, opționale la microfirmele cu maximum nouă salariați. Pontajul rămâne

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Mai 2021 | 1 | 10502 | Timp de citire: 3 min.

Ordonanța pentru eliminarea obligației de întocmire a fișelor de post și a regulamentului intern, pentru microîntreprinderile cu maximum nouă salariați, a apărut aseară în Monitorul Oficial și a intrat în vigoare la momentul publicării. Totodată, documentul prevede mai multă flexibilitate atunci când vorbim despre evidența muncii la acești angajatori, deși inițial se vorbise despre eliminarea pontajului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum îți dai seama dacă vei putea elimina fișele de post și regulamentele interne? Microfirmă în sens fiscal vs. în sens organizatoric

Lucia Tozaru în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
29 Aprilie 2021 | 1 | 2112 | Timp de citire: 2 min.

Prezentarea în scris către salariaţi a fişei postului, foii de prezenţă, precum şi a regulamentului intern devine, în curând, opţională, după de Guvernul a adoptat miercuri o OUG ce prevede faptul că aceste trei documente nu mai trebuie întocmite obligatoriu de către microîntreprinderile cu până la nouă salariați. Fișa de post, spre exemplu, poate fi comunicată doar verbal și trebuie pusă la dispoziţia salariatului doar dacă el solicită acest lucru în scris. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Trecerea anuală de la un sistem de impozitare la altul se face până azi

Dragos Niculescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
31 Martie 2021 | 0 | 4533 | Timp de citire: 3 min.

Schimbarea regimului de impozitare de la impozitul pe profit la cel micro ori invers și intrarea sau ieșirea din impozitul specific trebuie anunțate la Fisc în acest an, potrivit legislației în vigoare, până la data de 31 martie. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Microfirmele care acordă bani de educație timpurie sunt scutite de plata taxelor salariale aferente

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Februarie 2021 | 0 | 3568 | Timp de citire: 2 min.

De puțin timp, în Codul fiscal au apărut două facilități importante pentru acordarea de bani pentru educația timpurie a copiilor salariaților. Deși s-a discutat mult despre faptul că aceste sume pot fi scăzute din impozitul pe profit, trebuie subliniat că scutirea de impozit pe salariu și de contribuții pentru pensii și sănătate se aplică tuturor angajatorilor, deci inclusiv microîntreprinderilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Luna asta, microfirmele trebuie să declare la ANAF sponsorizările din 2020. Inclusiv, mai nou, cele făcute către stat

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Ianuarie 2021 | 1 | 2425 | Timp de citire: 2 min.

Sponsorizările făcute în 2020 de către microîntreprinderi trebuie declarate la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) până la data de 25 ianuarie 2021, conform prevederilor Codului fiscal. Regula se aplică inclusiv dacă microfirmele au făcut sponsorizări către instituții și autorități publice, posibilitate introdusă anul trecut în legislație. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Cum se face, în 2021, trecerea de la impozit pe profit la impozit micro și invers

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Ianuarie 2021 | 3 | 68418 | Timp de citire: 3 min.

Principalele sisteme de impozitare aplicabile în țara noastră sunt impozitul pe veniturile microîntreprinderii și impozitul pe profit, conform Codului fiscal. Astfel, de principiu, dacă o companie nu se mai încadrează la unul dintre cele două sisteme, aceasta trebuie să treacă la celălalt urmând o procedură specifică. În altă ordine de idei, anumite firme pot fi obligate să treacă de la impozitul pe profit la impozitul specific sau la impozitul mixt. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impozit micro 2021: Regimul fiscal al microîntreprinderilor, modificat în avantajul firmelor. Ce noutăți esențiale au apărut

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Ianuarie 2021 | 1 | 19542 | Timp de citire: 3 min.

Anul trecut a adus câteva noutăți importante pentru plătitorii de impozit pe veniturile microîntreprinderii, unele dintre ele apărând chiar cu câteva zile înainte de intrarea în 2021. În esență, schimbările sunt favorabile microfirmelor, iar specialiștii subliniază că au fost eliminate astfel unele dezavantaje pe care regimul micro le avea, comparativ cu regimul impozitului pe profit. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Bani pentru digitalizare: A fost oficializată procedura prin care IMM-uri pot accesa până la 100.000 euro

Lucia Tozaru în Finanțări
Redactor, avocatnet.ro
23 Decembrie 2020 | 1 | 12464 | Timp de citire: 3 min.

Întreprinderile mici şi mijlocii (IMM-uri) care activează în afara domeniului IT&C vor putea primi până la 100.000 de euro prin intermediul schemei de ajutor de minimis pentru digitalizare, după ce condiţiile şi criteriile de acordare a acestui ajutor au fost publicate în Monitorul Oficial de marţi. Citește articolul