avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 721 soluții astăzi
Acasă Subiect: semnatura electronica
Subiect: semnatura electronica
ACCES GRATUIT

ANCOM: Semnătura electronică poate fi de acum utilizată pentru încheierea contractelor de comunicații electronice

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
11 August 2023 | 1418 | Timp de citire: 2 min.

Contractele de comunicații electronice pot fi încheiate în scris, pe hârtie sau în format electronic, utilizând semnătura electronică, dar și prin mijloacele de comunicare la distanță, conform reglementărilor în vigoare, transmite Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM). Microîntreprinderile, întreprinderile mici sau organizațiile non-profit beneficiază de aceleași drepturi pe care le au și consumatorii în relațiile contractuale cu furnizorii de servicii de comunicații electronice, în măsura în care nu au convenit în mod explicit să renunțe, în tot sau în parte, la aceste drepturi. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Conturile online la CNPP se pot face și fără deplasări în persoană la casele de pensii. E nevoie, însă, de o semnătură electronică

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 August 2023 | 5 | 16380 | Timp de citire: 1 min.

Persoanele fizice care vor să afle online ce vechime în muncă au nu mai trebuie să se deplaseze la o casă de pensii pentru activarea contului de utilizator în site-ul Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP). Practic, crearea unui cont pe site-ul CNPP se poate face exclusiv online, dar numai dacă persoanele fizice dețin o semnătură electronică calificată. Citește articolul

ACCES PREMIUM

La accesarea finanțărilor europene pentru agricultură și dezvoltare rurală, solicitanții au nevoie de semnătura electronică calificată

avocatnet.ro în Finanțări
25 Iulie 2023 | 1575 | Timp de citire: 2 min.

De-acum, persoanele fizice și juridice care vor să ceară finanțări europene pentru agricultură și dezvoltare rurală au nevoie de semnătura electronică calificată, reiese dintr-un comunicat de presă recent al Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR). Practic, semnătura electronică este necesară atât pentru a solicita fonduri, cât și ulterior acestui moment. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Apar amenzile electronice: Procesele-verbale se vor putea încheia și în format electronic în domenii precum comunicații electronice sau protecția consumatorilor

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
25 Iulie 2023 | 3821 | Timp de citire: 2 min.

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) va putea, în curând, să încheie procese-verbale de constatare a contravențiilor și în format electronic, nu doar în format fizic, ca acum, potrivit unei legi recent oficializate. Amenzi electronice se vor putea da și în cazul încălcării legislației privind serviciile poştale, a audiovizualului sau a celei privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Digitalizare

Formalități vamale: Firmele au nevoie, din 2024, de semnătură electronică. AVR își modernizează sistemele

Cristian Stanescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
23 Iulie 2023 | 4822 | Timp de citire: 3 min.

Autoritatea Vamală Română (AVR) ne-a spus că își modernizează sistemele și că, pentru derularea formalităților vamale, companiile vor avea nevoie de semnătură electronică de la începutul anului 2024 (cel puțin teoretic). Modernizarea sistemelor vamale va scurta timpii de verificare a documentelor, va simplifica anumite proceduri și va permite încărcarea online a documentației aferente operațiunilor de import-export. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Mai nou, autorizația pentru distribuirea caselor de marcat poate fi emisă firmelor și în format electronic

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
21 Aprilie 2023 | 1065 | Timp de citire: 1 min.

Autorizația pentru distribuirea caselor de marcat nu mai trebuie ștampilată, astfel că aceasta poate fi emisă firmelor și în format electronic, conform unui ordin oficializat vineri de Ministerul Finanțelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Dosarele tuturor funcționarilor publici vor trebui actualizate cu noi informații într-un termen de 90 de zile, a decis Guvernul

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Martie 2023 | 2 | 17448 | Timp de citire: 3 min.

Instituțiile și autoritățile publice vor avea la dispoziție un interval de 90 de zile pentru a actualiza, cu noi informații, dosarele profesionale ale tuturor funcționarilor publici, prevede un proiect de hotărâre adoptat miercuri în ședința săptămânală a Guvernului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cât de multe documente de SSM putem semna și arhiva electronic la acest moment?

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
14 Februarie 2023 | 1 | 2043 | Timp de citire: 2 min.

Legea prevede „negru pe alb” că semnarea fișelor de instruire în sfera sănătății și securității în muncă (SSM) se poate face electronic. Deși fișele sunt o parte semnificativă a documentației de SSM pe care angajatorul trebuie să o aibă, nu se poate vorbi decât de o mică digitalizare în zona de SSM care să fie permisă de legislație la acest moment. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Noua lege a ONRC

UPDATE Oficial: Avem modelele pentru versiunile electronice ale actului constitutiv și certificatului de înregistrare pentru societăți, dar și alte acte procedurale

avocatnet.ro în Aspecte juridice
25 Noiembrie 2022 | 5248 | Timp de citire: 2 min.

Societățile vor putea avea, în curând, acte constitutive și certificate de înmatriculare direct sub formă de documente electronice, așa cum reiese din noua lege a relației dintre persoanele fizice și juridice și Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC). Modelele pentru versiunile electronice ale celor două acte au fost oficializate joi de Ministerul Justiției (MJ), împreună cu alte modele de documente necesare aplicării noii Legi a ONRC. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De principiu, actele fiscale emise de autoritățile locale nu se comunică firmelor prin SPV al Fiscului, ci prin alte modalități electronice

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
23 Noiembrie 2022 | 2251 | Timp de citire: 4 min.

Ne propunem prin prezentul articol să expunem o succintă descriere a procedurii de comunicare electronică a actelor administrativ-fiscale emise de organele fiscale locale. Ca o regulă generală, comunicarea actului administrativ-fiscal reprezintă o condiție obligatorie pentru ca acesta să poată produce efecte față de contribuabil. În acest context, este important de precizat că actele emise de autoritățile locale nu sunt comunicate, de principiu, prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV) gestionat de Fisc, ci prin alte modalități. Chiar dacă, din iulie 2022, există și posibilitatea teoretică a comunicării prin SPV, acest lucru se face doar prin decizie individuală a autorităților unei localități, după îndeplinirea anumitor formalități, astfel că nu putem vorbi acum de o practică pe scară largă. Citește articolul