Încă de la finalul lunii mai a acestui an, comercianții care oferă reduceri au obligația să afișeze, pe lângă prețul redus, și cel mai mic preț practicat pentru respectivul produs în ultimele 30 de zile. Acest lucru este menit să scoată la iveală ofertele înșelătoare, mai ales în contextul actual de Black Friday. Nerespectarea acestei obligații le poate aduce vânzătorilor cele mai mari amenzi care pot fi acordate pe baza cadrului legislativ aplicabil în materia prețurilor produselor. Citește articolul
În contextul în care furnizorii de servicii poștale vor trebui să transmită lunar informații despre comercianții online care trimit colete cu plata ramburs, este important de clarificat că vizate de obligație sunt inclusiv firmele de curierat care fac asemenea livrări. Obligația de declarare la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) intervine din decembrie 2022, primul termen de raportare fiind la finele lunii ianuarie 2023. Citește articolul
Pe final de an o să intervină obligația prin care anumite informații legate de comercianții online și coletele expediate de ei cu plata în sistem ramburs vor fi transmise la Fisc de către furnizorii de servicii poștale. Dacă măsura dată prin ordonanță conține doar un „schelet” al informațiilor ce se vor raporta lunar, ordinul de punere în aplicare detaliază exact ce date vor ajunge la autorități. Citește articolul
Din decembrie 2022, furnizorii de servicii poștale vor avea obligația de a transmite lunar informații despre comercianții online care trimit colete cu plata ramburs. Un ordin în acest sens a fost oficializat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), raportarea urmând să se facă online prin formularul 395. Primele declarații se vor depune, astfel, la finele lunii ianuarie 2023. Citește articolul
Pentru că a trecut un an de când, la nivelul UE, s-au introdus noi reguli comune de TVA pentru comerțul electronic, redacția noastră a căutat să afle de la fiscaliști dacă există probleme în practică pentru contribuabili. Conform acestora, există două greșeli de care ar trebui să se ferească firmele atunci când vine vorba de comerț online în UE. Citește articolul
Autoritățile vor putea să intervină, în timpul situațiilor de criză, pentru a combate specula în relația dintre companii (B2B) sau în relația dintre companii și consumatori (B2C), conform unei ordonanțe oficializate aseară de Guvern. Astfel, pentru specula pe timp de criză, companiile vor risca, începând din 20 iulie 2022, dacă mecanismul este activat prin hotărâre de Guvern, amenzi de până la 500.000 de lei. Citește articolul
Pentru a ne alinia imperativelor europene, cei care comercializează produse vor fi obligați să afișeze la raft, pe lângă reducere, cel mai mic preț practicat pentru produsul redus în ultimele 30 de zile, potrivit HG adoptate de Guvern și publicate joi în Monitorul Oficial. Nerespectarea noilor reguli va atrage amenzi de până la 30.000 de lei. Deși noua reglementare fusese pusă mai demult în dezbatere, acum peste un an, acesta vine să transpună o directivă europeană abia acum, iar întârzierea Guvernului înseamnă pentru comercianți alinerea la noile reguli într-un timp extrem de scurt. Citește articolul
Furnizorii de servicii poștale vor fi obligați să transmită lunar Fiscului informații despre comercianții online care trimit colete cu plata ramburs și despre clienții care le primesc, conform unei ordonanțe oficializate aseară. În acest fel, autoritățile vor să identifice mai ușor comercianții online care nu-și declară veniturile parțial sau integral, însă măsura va trebui pusă în aplicare prin ordin al Fiscului. Citește articolul
Noile reguli privind practicile înșelătoare ale comercianților includ, din 28 mai, referiri exprese la recenziile folosite de aceștia pentru a atrage noii clienți. În câteva cuvinte, comercianților li se va cere o delimitare clară a recenziilor provenite de la oameni care au cumpărat sau au folosit în mod efectiv un produs și restul, fiind interzise promovările pe spatele unor recenzii care, de fapt, nu pot fi dovedite. Citește articolul
Faptul că alegi să nu te consideri comerciant, că nu ți-ai îndeplinit nici măcar obligațiile de înregistrare juridică (un PFA sau un SRL, să zicem) și că nu fiscalizezi veniturile nu înseamnă că nu ești, de fapt, un comerciant și că nu ți se aplică prevederile privind protecția consumatorilor. Vânzarea unor produse pe rețelele sociale, precum o pagină de Instagram, în mod repetat, este o activitate economică și asta atrage după sine obligații pe mai multe paliere, însă azi ne vom opri câteva momente doar asupra celor ce țin de relația ta cu cumpărătorii și drepturile lor în calitate de consumatori. Citește articolul