Avocatnet.ro, site-ul care explică legislația pe înțelesul tuturor, a încheiat un parteneriat cu TRUSTED.RO, programul prin care afacerile online sunt învățate cum să respecte legislația în domeniul comerțului electronic. Scopul este susținerea reciprocă a proiectelor de comunicare despre aspectele legislative către companii și persoane fizice. Citește articolul
O propunere de directivă europeană - care, dacă ar fi adoptată, va trebui transpusă și în țara noastră - ar putea acorda protecții sporite consumatorilor, în relațiile cu comercianții, conform unei declarații de presă a Parlamentului European. Printre altele, ar urma să se extindă substanțial perioada în care un client poate solicita reparația sau înlocuirea unui produs care s-a defectat, considerându-se că defectul exista de la cumpărare, de la șase luni la unul sau chiar doi ani. Citește articolul
Firmele ce dețin magazine închise definitiv de către reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), dar și administratorii sau acționarii acestora, nu vor mai putea activa în același domeniu de activitate timp de până la trei ani de la închiderea magazinului. Măsura se regăsește într-o propunere legislativă lansată recent de ANPC în dezbatere. Citește articolul
Autoritățile din țara noastră intenționează să înăsprească măsurile aplicate firmelor ce nu respectă legislația privind protecția consumatorilor. Mai exact, companiile care încalcă această legislație ar putea primi, potrivit unui proiect lansat recent în dezbatere de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), amenzi raportate la cifra de afaceri. Citește articolul
Activitatea de publicare a unor anunțuri pe un site de vânzări nu este suficientă, prin ea însăși, pentru a determina calitatea de comerciant a persoanei care a publicat anunțurile respective. Ce contează, cu adevărat, a reținut Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) într-o hotărâre recentă, este activitatea în sine care a determinat publicarea acelor anunțuri. Citește articolul
Dacă eşti nemulţumit de serviciile sau produsele unui comerciant, te poţi adresa justiţiei, pentru a-l trage la răspundere pe aceasta sau pentru a-ţi recupera banii, însă un proces civil poate dura foarte mult şi poate fi destul de costisitor. În schimb, poţi alege să rezolvi conflictul fără a ajunge în instanţă, într-un timp mai scurt şi fără cheltuieli. Citește articolul
Paștele se va sărbători în 8 și 9 aprilie, iar românii deja au început pregătirile pentru a celebra, cum se cuvine, această sărbătoare. Totuși, autoritățile ne atenționează să fim atenți atunci când mergem la cumpărături, în special în ceea privește produsele din carne, ouăle, dar și băuturile alcoolice. Citește articolul
Ce trebuie să facă un cetățean român când nu este mulțumit de un produs sau serviciu achiziționat din Italia? Poate apela la serviciile Centrului European al Consumatorilor din România (ECC România). Citește articolul
În cazul proceselor pe clauze abuzive în care sunt implicate Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) şi băncile comerciale, litigiile pot fi soluţionate doar de secţiile civile din cadrul tribunalului. Aşa a hotărât Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ICCJ) într-un recurs în interesul legii ce viza stabilirea secţiilor competente pentru judecarea acestor litigii, potrivit deciziei publicate recent în Monitorul Oficial, în condiţiile în care practica instanţelor era neunitară. Citește articolul
Reducerile de "Black Friday" au început în România în weekendul recent încheiat, dar în multe dintre magazinele online promoţiile sunt valabile şi săptămâna aceasta, în timp ce alţi comercianţi vor oferi reduceri produselor în weekendul care urmează. În acest sens, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) are câteva recomandări pentru cei care doresc să facă cumpărături pe internet. Citește articolul