Un proiect de lege înregistrat marţi la Senat vizează includerea persoanelor juridice în legea protecţiei consumatorilor, pentru ca şi acestea, pe lângă persoanele fizice, să poată apela la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) în cazul unor nemulţumiri legate de achiziţia unor servicii sau bunuri pe care le folosesc direct în activitatea lor. În prezent, legea prevede că un consumator poate fi doar o persoană fizică sau un grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care nu acţionează în scopuri comerciale. Citește articolul
Persoanele care vor mai multe informații legate de testele pentru detectarea COVID-19 ori vor să facă sesizări legate de întreaga procedură pot utiliza de-acum o linie telefonică specială, ce le este pusă la dispoziție de către organizaţia de protecţie a consumatorilor InfoCons. Citește articolul
Până la finalul sezonului estival din acest an, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și cei ai Autorității Naționale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) vor continua verificările pe care le fac deja la firmele ce-și desfășoară activitate în stațiunile de la malul Mării Negre, potrivit unor informări de presă recente. Controalele vor viza, în principal, magazinele, terasele, piețele, dar și hoteluri ori pensiuni. Citește articolul
Raiffeisen Bank a fost sancționată cu 50.000 de lei de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), pentru că a majorat dobânzile fără știrea clienților. Banca a contestat această amendă, însă Tribunalul București a respins definitiv contestația, considerând că majorarea dobânzilor fără informarea prealabilă a clientului este o practică incorectă. Citește articolul
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a publicat o informare pentru cei care călătoresc, pentru ca ei să înțeleagă, mai bine, ce drepturi au, mai ales în condițiile în care riscul de a nu mai ajunge la destinația programată (din cauza restricțiilor, de exemplu) este destul de mare. Citește articolul
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) avertizează că practica service-urilor auto de a le cere clienților să își lase mașinile în service până la plata integrală a cheltuielilor din deviz este ilegală. Proprietarii mașinilor, când li se cere așa ceva, pot să scoată în evidență caracterul ilegal al unor asemenea practici și faptul că o astfel de pretenție, din partea reparatorului, ar putea fi sancționată inclusiv cu amendă din partea ANPC. Citește articolul
În ultimele zile, a făcut înconjurul presei subiectul "taxei Covid": sume de bani pe care restaurante și nu numai le percep în această perioadă pentru a-și recupera o parte dintre costurile pe care măsurile impuse în starea de urgență/alertă li le-au generat. Doar că aceste tarife trebuie anunțate dinainte clienților, nu pot să apară pe nota de plată, înspre surprinderea acestora. Citește articolul
România trebuie să implementeze o directivă europeană ce va introduce sancțiuni de până la 4% din cifra de afaceri pentru anumite încălcări ale legislației consumatorului și să aplice legislația aferentă până în 2022. Aceste amenzi se vor aplica, obligatoriu, doar pentru acele încălcări ale dreptului consumatorului care afectează cel puțin trei state membre ale Uniunii Europene (UE), deci vorbim de încălcări pe scară largă de tipul celor făcute de bănci (de pildă, folosirea de clauze abuzive în contracte de credit) sau de companii auto (de exemplu, manipularea motoarelor pentru a arăta, în timpul testărilor, că emit mai puține emisii decât emit ele în realitate). Citește articolul
Dacă vrei să faci o reclamație, în această perioadă, împotriva unui comerciant, poți să accesezi o platformă online pusă la dispoziție de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC). Însă, înainte de a depune această plângere trebuie să faci dovada că ai încercat să ajungi la o înțelegere cu respectivul comerciant, pe cale amiabilă. Citește articolul
Prin Decretul președintelui țării prin care a fost prelungită perioada stării de urgență până în 14 mai 2020, a apărut, printre altele, și o prevedere expresă ce permite furnizorilor de servicii de comunicații electronice (de exemplu, servicii de telefonie și internet) să încheie contractele de furnizare a asemenea servicii, cu consumatorii, și prin SMS. Este important, însă, pentru consumator să rețină că dreptul său la informație, pe care îl are în temeiul legislației relevante, subzistă și, de asemenea, furnizorul de servicii de comunicații este cel obligat să demonstreze îndeplinirea condițiilor de informare. Citește articolul