Fiscul va monitoriza toate transporturile de bunuri de pe teritoriul României printr-un nou sistem electronic național de monitorizare, denumit e-Transport, potrivit unui OUG publicat sâmbătă în Monitorul Oficial. Pentru ca această măsură să se poată aplica, ministrul finanțelor va trebui să emită, în acest sens, până pe 17 ianuarie 2022, un ordin privind procedura de aplicare a sistemului e-Transport. Citește articolul
Companiile de transport intracomunitar trebuie să știe dacă produsele livrate între țările membre ale Uniunii Europene sunt accizabile și sub ce regim fiscal circulă și să își ia măsurile necesare pentru a nu risca să fie obligate să plătească accizele aferente, în cazul în care autoritățile vamale descoperă nereguli. Avertismentul vine de la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), care a decis, într-un caz soluționat recent, că transportatorul este obligat să plătească accizele aferente unor produse pe care le-a introdus pe teritoriul altei țări, doar pentru că le deținea fizic în acel moment, fără a se demonstra că a fost complice la o tentativă de contrabandă sau că dispunea de mijloace pentru a verifica dacă produsele în cauză erau supuse accizelor. Citește articolul
În contextul problemei reîncadrării diurnelor netaxabile în venituri salariale taxabile, în cazul transportatorilor rutieri, reprezentanții Camerei Consultanților Fiscali (CCF) au publicat joi o amplă analiză prin care au propus autorităților soluții legislative menite să scoată acest sector din impas. Mai precis, cei de la CCF propun atât acordarea unei amnistii fiscale precum cea din 2015, cât și clarificarea tratamentului fiscal al diurnelor din cadrul Codului fiscal. O asemenea abordare ar evita falimentul angajatorilor și ar asigura un cadru legal stabil pentru viitoarele controale ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), însă ar fi de ajutor și pentru prestatorii de servicii de construcții și agenții de muncă temporară. Citește articolul
Dat fiind nivelul ridicat de infracționalitate din zona exploatării forestiere, pe viitor, jandarmii vor putea opri și controla mașinile care transportă material lemnos și, dacă vor constata nereguli și nu vor fi însoțiți de polițiști, vor putea aplica chiar ei sancțiuni, potrivit unui proiect de lege înregistrat miercuri la Camera Deputaților. Citește articolul
Controalele în trafic la transportatorii rutieri urmează să fie intensificate de Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), conform declarațiilor recente ale lui Cătălin Drulă, ministrul transporturilor. Acesta s-a referit în special la protejarea drumurilor pe care circulă, în mod frecvent, mașinile mari de transport de marfă, prin identificarea și sancționarea transportatorilor care încarcă mașinile peste limitele legale. Citește articolul
Guvernul vrea să facă, în următoarea perioadă, o serie de schimbări și investiții, inclusiv unele destinate reducerii poluării generate de transportul rutier. Astfel, în scopul obținerii de fonduri europene, Executivul a elaborat și prezentat acum câteva zile Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Printre altele, prin PNRR, Executivul are în vedere, în cazul vehiculelor mari, înlocuirea actualului sistem de rovinietă, ce este plătită pentru utilizarea rețelei de drumuri din țară, cu un sistem de taxare în care se va ține seama de distanța parcursă. Citește articolul
Autobuzele și microbuzele utilizate pentru transportul rutier național de persoane prin servicii regulate sunt reverificate o dată la doi ani în privința clasificării pe categorii de vehicule, nu anual, așa cum se întâmpla până recent, potrivit unui ordin al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI), publicat vineri în Monitorul Oficial. Ordinul a intrat în vigoare de la data publicării, adică 7 mai 2021. Citește articolul
Guvernul României contestă la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) o serie de prevederi cuprinse în pachetul legislativ cu noi reguli pentru transportatorii rutieri și cere anularea acestora. Printre aspectele considerate a fi în dezavantajul firmelor de la noi se numără regulile noi privind repausul șoferilor și aspectele ce țin de detașări. Citește articolul
Firmele active în domeniul transportului rutier de marfă și de persoane trebuie să îndeplinească anumite condiții, pentru a-și desfășura activitatea legal. În esență, firmele trebuie să se asigure că au un sediu stabil și real pe teritoriul unui stat al Uniunii Europene, că au o bună reputație, că au o capacitate financiară adecvată și că sunt conduse de (și angajează persoane) cu competență profesională specifică domeniului. Din 2022, anumite chestiuni de detaliu, de aici, se vor schimba, după ce Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1055/2020 va produce efecte. Citește articolul
Deși numele ar părea să sugereze că un transportator de mărfuri sau persoane ar avea nevoie de licență comunitară pentru a desfășura activitate specifică în cadrul Uniunii Europene, legislația românească îi obligă pe toți profesioniștii care vor să desfășoare activitate de transport să dețină o licență comunitară. Mai mult, legislația românească nu pare să excepteze niciun transportator de la această obligație, deși Regulamentul Uniunii Europene (UE) nr. 1.072/2009 - care a introdus obligația de deținere a licenței comunitare - o face. Citește articolul