avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 660 soluții astăzi
Acasă Subiect: firme
Subiect: firme
ACCES PREMIUM

Evaluarea salariaților: Ce persoană din firmă poate face asta și în ce condiții?

Andreea Tutulan în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
7 August 2020 | 0 | 2045 | Timp de citire: 2 min.

Atunci când angajatorul decide să-și supună salariații unor evaluări periodice, acesta trebuie să ia în calcul desemnarea unei persoane care să se ocupe de procedura de evaluare. Dan Năstase, consilier juridic specializat în dreptul muncii, avertizează asupra faptului că alegerea greșită a evaluatorului i-ar putea crea probleme mari angajatorului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fiscul a publicat lista firmelor cu datorii la stat la final de iunie

Andreea Tutulan în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
6 August 2020 | 0 | 2445 | Timp de citire: 1 min.

Fiscul a publicat lista datornicilor pentru trimestrul al doilea al anului 2020, respectiv pentru perioadele aprilie-iunie. Lista poate fi consultată pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum trebuie evaluată activitatea unui salariat și care este rolul unei astfel de evaluări în cadrul companiei

Andreea Tutulan în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
5 August 2020 | 0 | 3281 | Timp de citire: 3 min.

Evaluarea la locul de muncă este o procedură complexă care necesită parcurgerea mai multor etape și, de regulă, se face de către șeful ierarhic, rolul unei astfel de evaluări fiind acela de a eficientiza munca depusă de un angajat în cadrul companiei. Indicat ar fi ca, pe lângă eventualele sancțiuni, să existe și o modalitate de recompensare a muncii, dacă persoana evaluată și-a îndeplinit eficient atribuțiile, a explicat Dan Năstase, consilier juridic specializat în dreptul muncii, pentru redacția noastră. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Noi raportări pregătite pentru firme: Intermedierile online de vânzări de bunuri și prestări de servicii vor trebui raportate pe viitor

Deloitte România în Aspecte juridice
4 August 2020 | 0 | 1145 | Timp de citire: 3 min.

Comisia Europeană (CE) se pregătește să adopte o directivă care vizează reguli noi de raportare fiscală pentru platformele digitale, cu scopul de a monitoriza operațiunile din sfera economiei digitale, în special pe cele care implică intermedierea între furnizori persoane fizice sau juridice și clienți.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Șapte noutăți legislative care vizează activitatea comercianților

Andreea Tutulan în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
3 August 2020 | 0 | 2351 | Timp de citire: 4 min.

În luna iulie au fost publicate în Monitorul Oficial mai multe acte normative care vizează activitatea comercianților și care se referă la aspecte precum recuperarea costurilor cu casele de marcat, prevenirea spălării banilor sau diminuarea risipei alimentare. Totodată, două proiecte de lege au fost adoptate de Parlament și urmează să primească semnătura președintelui țării. Acestea vizează retragerea de pe piață a produselor care au un conținut mare de acizi grași trans (AGT) și colectarea separată a deșeurilor biodegradabile. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Fonduri de peste 1 miliard de euro prin Schema COVID, destinate companiilor afectate în perioada pandemiei. Cum se poate obține finanțarea dorită?

Rei Finance Advisors în Salarizare, taxare & relația cu statul
29 Iulie 2020 | 0 | 2237 | Timp de citire: 6 min.

Comisia Europeană a propus un plan excepțional de redresare economică în valoare de 2,4 trilioane de euro, sumă ce va fi direcționată către toate statele comunitare și sectoarele afectate de criza COVID, scopul acesteia fiind de a combate și minimiza eventualele pagube materiale ce ar putea apărea în urma crizei generate de perioada pandemiei, care a afectat toată Uniunea Europeană. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Pandemia COVID-19, catalizatorul schimbărilor radicale în politicile fiscale?

PwC România în Taxe și impozite
21 Iulie 2020 | 0 | 1161 | Timp de citire: 6 min.

Aducerea în discuție a elementelor fundamentale ale impozitării directe și indirecte arată că pandemia COVID-19 poate fi catalizatorul unor schimbări de substanță în politicile fiscale. Dacă ne referim doar la propunerile locale, observăm că de curând guvernul a emis o serie de principii pentru viitorul politicii fiscale, dar și că a reapărut în dezbaterea publică propunerea de schimbare a sistemului de impozitare centrat pe cota unică. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Capitalizarea companiilor poate deveni criteriu pentru obținerea unor facilități fiscale

Deloitte România în Aspecte juridice
9 Iulie 2020 | 0 | 1539 | Timp de citire: 3 min.

Măsurile necesare la nivel global pentru atenuarea efectelor sociale și economice ale pandemiei de COVID-19 intră într-o nouă etapă. Odată cu relaxarea graduală a restricțiilor impuse în acest context, pentru relansarea economiilor este nevoie de elaborarea și implementarea unor planuri de acțiuni etapizate, pe termen mediu și lung. În esență, este vorba de trecerea de la măsuri directe de sprijin la stimularea investițiilor pentru o dezvoltare durabilă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

BNR: Amânarea ratelor la bănci și IFN-uri nu afectează negativ relațiile cu banca

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
7 Iulie 2020 | 1 | 2253 | Timp de citire: 2 min.

Ratele către bănci ori instituții financiare nebancare (IFN), ce au fost amânate în contextul epidemiei de coronavirus, nu apar în Centrala Riscului de Credit (CRC) ca datorii, ci sunt înregistrate complet separat de acestea la CRC, transmite, printr-un comunicat de presă, Banca Națională a României (BNR). Asta înseamnă că amânarea nu le afectează celor cu rate la bănci relația cu instituțiile de creditare și șansa de a contracta un alt credit sau serviciu bancar viitor. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Stare de alertă

UPDATE Ce reguli trebuie respectate la organizarea cursurilor de formare sau workshop-urilor pentru adulți

Andreea Tutulan în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
6 Iulie 2020 | 0 | 3928 | Timp de citire: 5 min.

De la începutul lunii iulie au intrat în vigoare, potrivit unei hotărâri de Guvern, noi măsuri cu privire la starea de alertă. Astfel, se permite organizarea cursurilor pentru adulți cu cel mult 20 de persoane, activitățile recreative și sportive se pot desfășura cu până la zece persoane, iar polițiștii și militarii pot organiza evenimente cu până la 200 de persoane. Pentru a completa cadrul legislativ, vineri, autoritățile au publicat în Monitorul Oficial și regulile ce trebuie respectate la organizarea activităților. Citește articolul