Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Luna ianuarie vine cu o serie de modificări aduse Codului Fiscal care vor avea un impact asupra beneficiilor extrasalariale acordate de firme şi a felului în care aceste cheltuieli pot fi deduse. Citește articolul
Pentru angajații în regim de telemuncă, firmele ar trebui să le acorde acestora lunar anumite sume de bani care să acopere cheltuieli generate telesalariaților, precum cele ce țin de consumul de energie electrică, abonamentul de date sau cheltuieli pentru mobilier. Partea bună e că legiuitorul a decis ca, de anul acesta, firmele să poată deduce astfel de cheltuieli, într-un anumit plafon lunar per salariat, dar și că angajații nu ar trebui să plătească taxe salariale pentru banii respectivi. Din start însă trebuie făcută o distincție importantă: aceste sume de bani neimpozabile și deductibile pentru firme nu reprezintă salariu, scopul lor fiind altul. Citește articolul
Din prima zi a anului 2022, o să apară o îmbunătățire a condițiilor în care se pot deduce pierderile din creanțele neîncasate de la clienți. Mai precis, în zona de impozit pe profit, Codul fiscal se va modifica pentru ca ajustările pentru deprecierea creanțelor să devină deductibile integral, nu doar în proporție de 30%, așa cum se întâmplă acum. Măsura a fost stabilită inițial să se aplice de la 1 ianuarie 2021, însă Guvernul a intervenit și a amânat-o pentru 1 ianuarie 2022. Citește articolul
Cu toate că, cel puțin în primăvară, lucrurile au părut să stea în loc, anul 2020 a adus o serie de schimbări majore în activitatea de verificare a companiilor. Majoritatea noutăților țin de activitatea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), însă există chestiuni noi de reținut și despre alte autorități care pot veni în control. Citește articolul
Codurile fiscale au fost major modificate chiar la finalul anului 2020, inclusiv în materia taxei pe valoarea adăugată (TVA). Două dintre prevederile noi se aplică de la 1 ianuarie 2021, respectiv cea privind noul plafon la încasare și ajustările în cazul facturilor neîncasate în 12 luni de la persoanele fizice. Citește articolul
La articolul 287 din Codul fiscal, cel care face referire la reducerea bazei de impozitare a TVA-ului, s-a introdus recent o nouă facilitate pentru comercianți și prestatorii de servicii, valabilă de la 1 ianuarie 2021. Mai precis, aceștia pot reduce baza de impozitare atunci când au facturi neîncasate, de la persoanele fizice, de cel puțin 12 luni, conform unei noi legi. Citește articolul
Sumele de până la 400 de lei acordate salariaților care își desfășoară, temporar sau permanent, activitatea în regim de telemuncă intră în categoria „alte adaosuri” atunci când sunt prevăzute în contractul de muncă, dar nu și în cazul în care ele sunt prevăzute numai în regulamentul intern. Totodată, conform Codului fiscal ele sunt încadrate în categoria „Venituri din salarii și asimilate salariilor”, nefiind cuprinse în baza lunară de calcul al contribuțiilor și nici impozabile. Avem, așa cum ne-am obișnuit deja, cel puțin două opțiuni pentru acordarea sau primirea unei compensații financiare pentru activitatea prestată în regim de telemuncă. O discuție asupra acestor opțiuni, în cele ce urmează: Citește articolul
Sute de modificări la legislația fiscală au fost oficializate acum câteva zile, una dintre acestea vizând impozitul local pe clădirile cu destinație mixtă deținute de persoanele fizice. În plus, legea care modifică Codul fiscal prevede și reguli speciale pentru stabilirea acestuia, aplicabile doar pentru 2021. Citește articolul
Sistemul de TVA la încasare va putea fi aplicat de către contribuabilii înregistrați în scopuri de TVA, cu activitate în România, a căror cifră de afaceri în anul calendaristic anterior a fost de până în 4,5 milioane de lei. Așa prevede o lege oficializată luni. Citește articolul
Costurile angajatorilor cu testarea epidemiologică și vaccinarea salariaților devin scutite permanent de taxele salariale, începând din ianuarie 2021, conform unei legi publicate luni în Monitorul Oficial. Recent, această facilitate s-a stabilit prin OUG numai pentru testările făcute de angajatori pentru coronavirus și numai pe timp de stare de alertă sau de urgență. Astfel, de luna viitoare, testarea, dar și vaccinarea, vor fi scutite de taxe de fiecare dată când apare o epidemie, chiar și în afara stării de alertă sau de urgență. Citește articolul