avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 605 soluții astăzi
Acasă Act normativ: LEGE nr 81 / 2018

Act normativ: LEGE nr 81 / 2018

ACCES PREMIUM

Două beneficii ce pot fi acordate angajaților și care nu-i costă suplimentar pe angajatori. Cadrul legal al acestora

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
24 Februarie 2023 | 1 | 15230 | Timp de citire: 4 min.

La acest moment, legea fiscală prevede destul de multe beneficii, însemnând tratamente fiscale mai avantajoase, pentru diverse beneficii extrasalariale acordate angajaților din România, în sistemul privat. De la hrană, la vacanțe, sume destinate copiilor sau creșterii acestora, abonamente de sănătate ori contribuții la fondurile private de pensii, angajatorul român e încurajat din toate părțile, an de an, cu fiecare beneficiu care se adaugă listei deja existente, să le ofere cât mai mult angajaților săi. Desigur, în afară de voință trebuie să existe și bani. Dar dacă cei care se ocupă de aceste politici de beneficii l-ar întreba pe fiecare angajat în parte ce-și dorește cu adevărat sau dacă ar consulta statistici privind preferințele declarate ale angajaților, ar putea găsi că există cel puțin două beneficii care nu-i costă nimic. Citește articolul

ACCES PREMIUM

20 de aspecte pe care angajatorul trebuie să le comunice în faza negocierii contractului individual de muncă

Dan Năstase în Resurse umane
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
5 Februarie 2023 | 1 | 10081 | Timp de citire: 13 min.

Momentul semnării contractului de muncă nu ar trebui să fie și cel în care angajatul află că, de fapt, va munci în mai multe locuri sau departe de localitatea unde credea că o să muncească, faptul că e nevoie de munca sa doar o perioadă de timp, că va trebui să muncească, din când în când, peste program sau că salariul său e mai mic pe hârtie decât cel discutat la interviu. De multe ori, prea puține aspecte esențiale sunt discutate în momentul zero al angajării, iar faptul că salariatul nu întreabă de cutare sau cutare lucru nu înseamnă că angajatorul e scutit de obligația de a vorbi, din oficiu, despre aceste lucruri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Programul de muncă individualizat nu poate fi și imprevizibil

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
17 Ianuarie 2023 | 2475 | Timp de citire: 3 min.

Organizarea flexibilă a timpului de lucru înseamnă posibilitatea salariaților de adaptare a programului, inclusiv prin utilizarea formulelor de muncă la distanță, a programelor de muncă flexibile, programelor individualizate de muncă sau a unor programe de muncă cu timp redus de lucru. Iar toamna trecută, când Codul muncii a fost modificat prin lege, am văzut operate o serie de ajustări și la acest capitol. Acordul pentru un program de muncă individualizată nu poate presupune trecerea peste regulile de organizare a timpului de muncă stabilite în mod expres de lege. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Acoperirea cheltuielilor de telemuncă - de ce nu ar trebui să privim suma acordată lunar angajaților drept un avantaj extrasalarial

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
16 Ianuarie 2023 | 2398 | Timp de citire: 2 min.

Spre deosebire de tichete, abonamente medicale sau de fitness, vouchere sau acoperirea într-un alt mod a cheltuielilor de vacanță, acordarea banilor de telemuncă este indicată expres de lege în sarcina angajatorilor. Prin urmare, a merge pe principiul că banii pentru telemuncă sunt un beneficiu extrasalarial sau, mai mult, că telesalariatul poate alege, într-o lună, dacă ia acești bani sau alt beneficiu în schimb, e incorect. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Munca în regim hibrid, varianta preferată de telemuncă. Ce trebuie să știe angajatorii

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
10 Ianuarie 2023 | 5388 | Timp de citire: 3 min.

Încă de anul trecut, munca în regim hibrid s-a remarcat ca o preferință în creștere față de lucrul 100% de acasă, iar în anul curent se estimează o creștere a interesului pentru regimul hibrid. În realitate, acesta poate presupune ceva mai multă bătaie de cap decât varianta în care angajații muncesc numai de la distanță, dacă angajatorii nu sunt pregătiți să abordeze toate aspectele muncii hibride. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Telemunca în 2023: Zece repere importante pentru angajatori la început de an, precum și noutățile ce au intrat recent în vigoare

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
9 Ianuarie 2023 | 6160 | Timp de citire: 5 min.

Încă de la începutul anului, merită să fixăm câteva noutăți relevante în domeniul telemuncii: una ce ține de formalismul negocierii cu privire la desfășurarea activităților de către angajat în afara biroului și alta ce ține de regimul cheltuielilor acoperite de angajator. Pe lângă acestea, ne reamintim câteva puncte în discuția despre ce reprezintă și ce nu reprezintă telemunca. Citește articolul

ACCES GRATUIT

(P) Ce am învățat în 2022 – din perspectiva fabricii de scaune Antares Romania SRL

Advertorial în Știri & Revista presei
9 Ianuarie 2023 | 1662 | Timp de citire: 3 min.

Anul 2022 ne-a învățat câteva lecții valoroase. Aici, la Antares Romania, am realizat cât de important personalul nostru este pentru succesul afacerii noastre. Ei sunt inima și sufletul companiei și sănătatea și binele lor sunt prioritățile noastre principale. Știm că atunci când angajații noștri sunt fericiți și sănătoși, sunt mai productivi, implicați și mai motivați. De aceea crearea unui mediu de muncă sănătos și confortabil este o prioritate pentru noi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dacă vrei să-i chemi din când în când la birou pe angajații care lucrează la domiciliu, e util să treci asta în contract. Iată de ce

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
22 Decembrie 2022 | 2450 | Timp de citire: 2 min.

Dacă plănuiești să-i chemi din când în când pe lucrătorii la domiciliu sau pe telesalariați la birou („locul de muncă organizat de angajator”), cea mai bună variantă este să stipulezi acest lucru în contract, altfel, devin incidente prevederile legate de delegare. Citește articolul