Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Competiția pentru forța de muncă determină angajatorii să caute diverse metode să atragă, să rețină și să recompenseze personalul performant. Recompensarea angajaților în instrumente de capitaluri, în plus față de pachetul salarial și beneficiile uzuale, a început, din aceste motive, să prindă tot mai mult teren. Conform studiului salarial PwC Paywell România, 10% dintre companiile respondente folosesc deja această soluție care poate fi realizată prin aderarea angajaților la planuri de tip stock option plan (SOP), restricted stock unit (RSU) plan, employee stock ownership plan (ESOP) și altele asemenea. Citește articolul
Conform prevederilor legale, selectarea contribuabililor ce urmează a fi supuși inspecției fiscale este efectuată de organul de inspecție fiscală competent, în funcție de nivelul riscului stabilit ca urmare a analizei de risc. Legislația nu prevede o definiție a gradului de risc, însă definește analiza de risc. Așadar, analiza de risc reprezintă activitatea efectuată de administrația fiscală, în funcție de procedurile și metodologia internă, în scopul de a identifica riscurile de nedeclarare a creanțelor fiscale, de a le evalua, precum și de a le gestiona. În practică, am identificat câțiva factori care pot influența gradul de risc și, așadar, includerea societății respective în planul de inspecție fiscală. Detaliem în cele ce urmează câțiva dintre acești factori. Citește articolul
În contextul financiar dificil din prezent, companiile pot lua în calcul inclusiv restructurarea afacerilor pe care le derulează. Asta poate să însemne atât fuziuni și divizări, cât și simple transferuri de activități. Fiecare operațiune vine cu avantaje și dezavantaje, însă firmele trebuie să fie atente și la potențialele riscuri fiscale. Citește articolul
Regulamentul 852/2020, numit și taxonomia europeană, definește o listă a activităților prietenoase cu mediul înconjurător care îndeplinesc anumite obiective de mediu și stabilește criteriile tehnice de performanță pe care o anumită activitate trebuie să le îndeplinească pentru a atinge aceste obiective de mediu. Lista conține trei tipuri de activități: cele primare, care contribuie direct la atingerea obiectivelor, cele de tranziție, pentru care nu există o alternativă viabilă cu nivel scăzut de emisii de CO2 din punct de vedere tehnologic și economic, dar care sprijină tranziția către o economie neutră din punctul de vedere al emisiilor de CO2 prin stabilirea unor praguri pentru determinarea celor mai performante companii din industrie, și cele suport, care facilitează indirect activitățile primare. Citește articolul
Operațiunile cu criptoactive sunt tot mai des utilizate în statele membre ale Uniunii Europene (UE), motiv pentru care autoritățile lucrează la elaborarea unor reglementări care să stabilească tratamentul fiscal și contabil al tranzacțiilor care implică astfel de active. Recent, Parlamentul European și Consiliul UE au ajuns la un acord provizoriu pe un proiect de lege care prevede că transferurile de criptoactive pot fi urmărite, iar tranzacțiile considerate suspecte - blocate. În plus, la nivelul UE există o propunere de regulament privind piețele de active de acest gen. Dar, până la definitivarea cadrului legal, utilizatorii de criptoactive se pot ghida după un set de recomandări și principii care, în anumite situații, au putere de lege. Citește articolul
Din moment ce unele firme sunt obligate să-și auditeze situațiile financiare anuale, al căror termen de depunere se apropie rapid, reunim în sinteza de astăzi principalele informații legate de auditarea financiară. Citește articolul
Deoarece unele firme sunt obligate să-și auditeze situațiile financiare anuale, al căror termen de depunere se apropie cu repeziciune, prezentăm azi, cu ajutorul specialiștilor, principalele etape ale unui audit financiar. Citește articolul
Războiul dus de Rusia în Ucraina, cu ajutorul celor din Belarus, și sancțiunile economice aplicate în acest context pot afecta activitatea anumitor companii, atenționează reprezentanții Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR). Deoarece pot apărea efecte atât asupra continuității activității, cât și asupra situațiilor financiare anuale și raportului de audit, Camera a venit recent cu recomandări pentru auditorii financiari și firmele de audit. Citește articolul
Anul 2021 şi începutul lui 2022 au venit cu câteva modificări importante în domeniul contabilităţii, cu impact asupra companiilor la închiderea acestui an financiar: modificări în planul obligatoriu de conturi, noutățile intervenite pentru entitățile care operează planuri de beneficii de tipul Stock Option Plan (SOP) acordate direct de societatea-mamă sau de către o altă entitate din grup și cele referitoare la obligațiile de organizare a contabilizării în România pentru persoanele juridice străine, care au locul conducerii efective în România. Citește articolul
Reglementările contabile referitoare la situațiile financiare anuale ale firmelor au fost ajustate aseară printr-un ordin oficializat de Ministerul Finanțelor. Actul se referă la aspecte privind evaluarea bunurilor, contul de profit și pierdere și situațiile financiare consolidate. Citește articolul