Atunci când vine vorba de executarea silită prin poprire a contribuabililor, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) se folosește la maximum de avantajele digitalizării pentru a-și eficientiza procesele. Iată cum se derulează, la momentul actual, popririle inițiate de autorități. Citește articolul
Un aspect foarte important legat de recenta amnistie fiscală pentru tichetele cadou recalificate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) este că aceasta vizează și companiile care deja au plătit sumele suplimentare stabilite prin decizii de impunere. Totuși, solicitările încă nu pot fi depuse, pentru că ANAF trebuie să vină mai întâi cu o procedură specială. Citește articolul
Un mare avantaj al sistemului e-Transport este că permite simplificarea semnificativă a formalităților de trecere a frontierei pentru operațiunile intracomunitare, reiese dintr-o informare recent publicată de Ministerul Finanțelor. Mai precis, verificările se fac folosind numai camerele video și cântarele, ceea ce înseamnă că nu mai e nevoie de oprirea vehiculelor de marfă și de scanarea și înregistrarea documentelor de transport într-o aplicație informatică dedicată. Citește articolul
Trei proceduri pentru aplicarea unor noutăți legislative procedural-fiscale, aduse pe finalul anului trecut prin OUG 188/2022, trebuiau să fie emise, până pe 27 februarie 2023, de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Acestea au apărut în dezbatere publică, dar momentan n-avem informații despre aprobarea lor efectivă. Citește articolul
Pentru a pune în aplicare recent oficializata amnistie fiscală pentru tichetele cadou reîncadrate, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) trebuie să vină cu o procedură specială în acest sens în următoarele săptămâni. Citește articolul
Recent, Poliția Română a primit acces la sistemul e-Transport, astfel că ofițerii și agenții de poliție pot și ei să controleze transporturile rutiere de bunuri riscante și să aplice amenzi de până la 100.000 de lei, conform informațiilor obținute de redacția noastră. Citește articolul
Până pe 27 februarie, când are termen declarația fiscală 112 pentru veniturile aferente lunii ianuarie 2023, angajatorii trebuie să se asigure că raportează în cuprinsul acesteia (noua formă, recent oficializată) și veniturile neimpozabile. Obligația a fost stabilită, de principiu, încă de anul trecut, cu aplicare însă din 2023, iar raportarea a fost deja extinsă prin chiar noua formă a D112 și se referă acum inclusiv la sumele pentru telemuncă, la contravaloarea hranei acordate de către angajator în locul tichetelor de masă, precum și la contravaloarea abonamentelor sportive (acestea din urmă se vor reflecta, însă, abia de luna viitoare în declarații). Citește articolul
Deciziile provizorii de impunere pot fi emise, la cererea unui contribuabil, în timpul derulării inspecției fiscale, regulile emiterii lor fiind actualizate recent de autorități. Deși acest instrument poate fi util pentru o companie verificată de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), nu mulți știu că se pot folosi de el pentru a reduce sumele ce trebuie plătite suplimentar statului. Citește articolul
Anul 2023 a venit cu numeroase schimbări fiscale cu impact asupra angajaților și angajatorilor. Una dintre ele constă în obligativitatea de a raporta prin declarația lunară 112 toate veniturile și beneficiile salariale, indiferent dacă sunt impozabile sau nu. Printre acestea se numără și beneficiile de tip stock option plan (planuri de remunerare în capitaluri proprii, respectiv acțiuni sau părți sociale) acordate angajaților, directorilor sau administratorilor. Raportarea acestor beneficii a fost opțională în a doua jumătate a anului trecut, iar din ianuarie a devenit obligatorie, primul termen fiind 27 februarie 2023. Citește articolul
Ca urmare a modificărilor procedural-fiscale de la finalul anului 2022, s-a stabilit că trebuie emisă o procedură specială pentru legitimarea în cadrul inspecțiilor fiscale derulate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). În acest sens, joi a apărut în dezbatere un proiect de ordin ce va acoperi regulile legitimării pentru toate situațiile întâlnite în practică, deci inclusiv când este nevoie ca inspectorii să se legitimeze, de la distanță, prin apel video. Citește articolul