avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 691 soluții astăzi
Acasă Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

Departament: Achiziții & Contract Management (Commercial - partea de "procurement")

ACCES PREMIUM

UPDATE Angajatorii plătesc taxe la nivel normal în cazul studenților angajați part-time. De ce e riscantă propunerea de a lucra doar pe bază de PFA

Dacă acest departament încheie contracte cu persoane fizice (PFA) pentru anumite servicii, informațiile din articol sunt cruciale pentru a se asigura că aceste contracte nu sunt interpretate greșit de autorități ca fiind contracte de muncă, ceea ce ar atrage taxe și amenzi suplimentare.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
9 Septembrie 2024 | 1 | 14653 | Timp de citire: 3 min.

Angajarea unui student chiar și pentru două sau trei ore nu va genera costuri suplimentare angajatorului, elevii și studenții de până la 26 de ani fiind printre angajații exceptați de la aplicarea suprataxării la contractele part time unde salariul e sub nivelul minimul de 3.700 de lei. Din contră, reticența de a lucra în condiții de legalitate cu studenții, adică cu contract de muncă și toate dările plătite la stat pentru veniturile salariale este un risc generator de costuri suplimentare în cazul controalelor autorităților. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Schimbări legate de îngrijirile paliative, spitalizarea adolescenților, dar și facilitarea accesului la medicamente, oficializate

Acest departament este interesat de noile tipuri de contracte care se încheie între furnizorii de servicii medicale și casele de asigurări, pentru a gestiona eficient relațiile cu partenerii și contractele firmei.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
6 Septembrie 2024 | 2853 | Timp de citire: 2 min.

Mai multe modificări ce vizează domeniul medical au fost oficializate azi, prin publicarea lor în Monitorul Oficial, fiind vizate, printre altele, îngrijirile paliative, respectiv tratamentul ce ameliorează simptomele unei boli, de cele mai multe ori, terminale, spitalizarea adolescenților și adulților tineri, respectiv a tinerilor cu vârsta cuprinsă între 15 și 21, dar și introducerea unui nou mecanism de facilitare a accesului la medicamente. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Dreptul la informare: Legislația europeană stabilește accesul larg al publicului la difuzarea unor evenimente naționale sau internaționale, de importanță majoră pentru societate

Acest departament este interesat să știe ce reguli trebuie respectate atunci când o companie vrea să cumpere drepturi exclusive de difuzare pentru evenimente mari, pentru a se asigura că acordurile și contractele sunt în conformitate cu legea și că achiziția este validă, fără a încălca dreptul publicului la acces gratuit.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
6 Septembrie 2024 | 782 | Timp de citire: 3 min.

Legislația europeană permite statelor membre să asigure că evenimentele importante din punct de vedere social și cultural sunt disponibile gratuit pentru cetățeni, promovând accesul echitabil la aceste transmisii, ca o aplicare a libertății de informare: evenimente sportive, culturale, ceremonii naționale, festivaluri, în funcție de relevanța lor socială. În România, o hotărâre de Guvern din 2003 stabilește care sunt cele cinci evenimente de importanţă majoră difuzate în cadrul programelor de televiziune și care pot fi difuzate în exclusivitate, dacă difuzarea nu privează o parte importantă a publicului din România de posibilitatea de a le urmări în direct sau în transmisie decalată în cadrul unui serviciu de programe cu acces liber. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Extinderea regimului de scutire de TVA din ianuarie 2025, în pregătire la nivelul autorităților fiscale

Dacă firma cumpără produse sau servicii de la parteneri din alte țări UE, noile reguli de TVA pot schimba costurile și modul în care sunt încheiate contractele cu aceștia.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Septembrie 2024 | 3370 | Timp de citire: 3 min.

O extindere a regimului de scutire de TVA pentru întreprinderile mici, începând cu prima zi din 2025, este în pregătire la nivelul autorităților fiscale și, teoretic, urmează să fie stabilită până la finalul anului curent. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Peste 2.000 de școli pot folosi catalogul electronic în 2024-2025. La finalul anului, catalogul electronic trebuie tipărit și arhivat

Pentru a înțelege cerințele și procesul de achiziție a soluțiilor de catalog electronic, precum și pentru gestionarea contractelor cu furnizorii de astfel de servicii.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
5 Septembrie 2024 | 1822 | Timp de citire: 2 min.

O serie de școli din țara noastră pot folosi un catalog electronic pentru a consemna situația școlară a elevilor. Ministerul Educației (ME) a stabilit recent lista școlilor ce pot folosi catalogul electronic în anul școlar 2024-2025, aceasta conținând aproape 2.000 de școli, cu câteva sute mai multe decât anul trecut. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Putem angaja orice persoană să ofere servicii de bonă, inclusiv un membru al familiei?

Dacă o companie vrea să achiziționeze servicii de bonă (de exemplu, pentru angajați sau un serviciu intern), departamentul de Achiziții trebuie să se asigure că furnizorul respectă toate cerințele legale și că contractul este corect.

Rebeca Bașuț în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
4 Septembrie 2024 | 3125 | Timp de citire: 2 min.

Serviciile de bonă în vederea îngrijirii și supravegherii copiilor se pot presta în conformitate cu cadrul legal în vigoare. În ceea ce privește angajarea unei bone pentru copil, indiferent că aceasta este membru al familiei sau nu, este nevoie ca persoana care dorește să presteze serviciile respective să îndeplinească o serie de condiții legale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Consultant: Atenție la utilizarea sigiliilor SGR. Există riscul contabilizării greșite a ambalajelor între punctele de returnare

Acest departament este responsabil cu comandarea și gestionarea accesoriilor necesare (saci, sigilii, containere) de la RetuRO, care sunt esențiale pentru procesul de colectare a ambalajelor, așa cum este descris în articol.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
3 Septembrie 2024 | 862 | Timp de citire: 2 min.

Comercianții care au constituite puncte de returnare pentru ambalajele SGR trebuie să respecte o serie de instrucțiuni în ceea ce privește depozitarea și predarea acestor ambalajle către administratorul de sistem. Ambalajele luate de la consumatori sunt păstrate în saci sau containere obținute de la RetuRo, iar sigiliarea lor se face cu sigilii cu coduri de identificare aferente punctelor de returnare - or, asta înseamnă că sigiliile nu pot fi folosite nici măcar între punctele de lucru ale aceluiași comerciant, pentru că va duce la „contabilizarea” greșită a ambalajelor predate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Noi schimbări oficiale la regimul armelor și munițiilor: Apare platforma online eARM, care va facilita comunicarea cu autoritățile din domeniu

Companiile care achiziționează arme sau muniții pentru diverse scopuri (ex: firme de pază, poligoane de tragere) vor beneficia de simplificarea procedurilor de obținere a documentelor prin intermediul platformei online.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
29 August 2024 | 1586 | Timp de citire: 2 min.

Pe lângă actualul registru naţional al armelor, potrivit unei ordonanțe oficializate azi, va apărea o platformă online, numită eARM, care va facilita interacțiunea personelor fizice sau juridice cu Direcția Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase din cadrul Poliției Române. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Diminuarea risipei alimentare: Donarea alimentelor, încurajată prin câteva facilități fiscale. Care sunt condițiile în care se poate face transferul gratuit

Acest departament se ocupă de încheierea și gestionarea contractelor cu partenerii. Articolul explică necesitatea semnării unor contracte pentru donarea alimentelor, o sarcină pe care acest departament ar trebui să o gestioneze.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
29 August 2024 | 1869 | Timp de citire: 6 min.

Una dintre măsurile impuse operatorilor economici pentru prevenirea și diminuarea risipei alimentare este donarea alimentelor - atâta timp cât se face în condițiile stricte din lege, plătitorii de impozit pe profit beneficiază de unele facilități fiscale pentru transferul gratuit al alimentelor către operatorii receptori. Transferul se face obligatoriu în baza unui contract-cadru, cu asigurarea trasabilității specifice domeniului agroalimentar, operatorii fiind obligați să păstreze evidența furnizorilor produselor pe care le primesc și a beneficiarilor acestora pentru o perioadă de trei ani. Produsele alimentare pot fi transferate doar până la anumite termene, fiind interzisă, de regulă, revânzarea acestora. Citește articolul

ACCES PREMIUM

CBAM: Anumite companii au început să primească notificări de la ANAF despre depunerea raportărilor

Trebuie să știe cum noile costuri legate de emisiile de carbon afectează prețul și strategia de achiziție a produselor importate, pentru a negocia și planifica eficient.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 August 2024 | 10475 | Timp de citire: 3 min.

Mecanismul de ajustare a carbonului la frontieră (cunoscut drept CBAM) a fost stabilit anul trecut printr-un regulament european aplicabil direct în toate statele membre ale UE și acesta deja produce efecte. Momentan, companiile vizate au de depus doar unele raportări, însă Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a început recent să trimită notificări celor care nu s-au conformat. Citește articolul