avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 637 soluții astăzi
Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM

Interviu SGR: Care sunt dificultățile și provocările întâmpinate de companii

Acest departament este interesat de modul în care SGR afectează spațiile necesare pentru colectarea ambalajelor în cadrul magazinelor sau al facilităților companiei și de gestionarea acestor puncte de returnare.

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
5 Martie 2025 | 1 | 1036 | Timp de citire: 4 min.

La mai bine de un an de la operaționalizarea sa, Sistemul de garanție-returnare (SGR) a împărțit opinia publică între cei care îl laudă (în general, cei care au ajutat la crearea și implementarea sa) și criticii sistemului, unde majoritari ar fi cei care au direct de-a face cu el, de la comercianți la consumatori. Între cele două categorii se află optimiștii binevoitori, adică cei care îi recunosc meritul - incontestabil - de a fi scos din circuit niște ambalaje care ar fi avut toate șansele să fi sfârșit prin a polua mediul înconjurător. Despre cum i-a afectat SGR pe cei din "prima linie" - comercianții - vom discuta astăzi cu un expert: Oana-Andreea Fulgheci, auditor ISO și consultant de mediu. Citește articolul

ACCES GRATUIT

MDLPA: Noi sesiuni de atestare tehnico-profesională a verificatorilor de proiecte, experților tehnici și auditorilor energetici

Acest departament gestionează proprietățile și facilitățile companiei și trebuie să se asigure că acestea îndeplinesc standardele de eficiență energetică, ceea ce implică adesea folosirea serviciilor auditorilor și experților atestați.

Cristina Iacob în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
5 Martie 2025 | 3475 | Timp de citire: 2 min.

Ministerul Dezvoltării a anunțat că va organiza în vara acestui an sesiuni de atestare pentru auditorii energetici pentru clădiri, precum și pentru verificatorii de proiecte și experții tehnici în construcții. Examenele vor avea loc simultan în șase centre regionale: București, Brașov, Cluj, Constanța, Iași și Timișoara. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Asigurarea obligatorie a locuinței: La ce despăgubiri au asigurații dreptul în caz de cutremur sau alte dezastre naturale și cum se obțin banii

Dacă firma deține locuințe sau clădiri, acest departament este responsabil cu administrarea și întreținerea lor, iar asigurarea este vitală pentru protejarea acestor bunuri și evitarea problemelor în cazul unui eveniment neprevăzut.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
4 Martie 2025 | 5030 | Timp de citire: 3 min.

Polița de asigurare împotriva dezastrelor (PAD) este o asigurare obligatorie a locuinței împotriva riscurilor de cutremur de pământ, alunecare de teren și inundații. Despăgubirile pot ajunge până la 100.000 de lei, în funcție de materialele din care este făcută locuința. În contextul în care astăzi se împlinesc 48 de ani de la cutremurul din 1977, prezentăm mai jos costurile și modul în care se pot obține despăgubiri în baza unei polițe PAD. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Măsură oficială

UPDATE Modificarea vectorului fiscal: Firmele care datorează taxa pe stâlp anunță asta prin D700, D010 sau D013

Dacă firma deține construcții speciale (cum ar fi cele din telecomunicații sau energie), această taxă va crește costurile de întreținere sau deținere a acestor proprietăți. Departamentul trebuie să fie informat despre aceste costuri suplimentare legate de activele sale.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
4 Martie 2025 | 6511 | Timp de citire: 1 min.

Regulile pentru modificarea vectorului fiscal au fost ajustate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) astfel încât firmele care datorează taxa pe stâlp, începând din 2025, să poată să anunțe acest lucru prin declarațiile 700, 010 și 013, după caz. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Magazinele de bijuterii, în vizorul ANPC: Ce verifică inspectorii și ce amenzi riscă comercianții

Ghidează compania cu privire la obligațiile de a notifica autoritățile (ANPC) în cazul unor modificări ale datelor firmei sau ale locurilor unde se desfășoară activitatea, un aspect important pentru buna administrare.

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
3 Martie 2025 | 1517 | Timp de citire: 3 min.

Conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat săptămâna trecută demararea unor controale la companiile care comercializează obiecte din metale sau pietre  preţioase. În cele ce urmează, prezentăm fișa de control care stă la baza modului în care inspectorii de la Protecția consumatorului desfășoară aceste acțiuni. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Schema de reducere a facturilor de energie ale firmelor a fost prelungită din nou

Acest departament se ocupă de gestionarea clădirilor și facilităților firmei. Este important să știe noile prețuri plafonate pentru a gestiona eficient costurile cu utilitățile și a bugeta corect cheltuielile.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
3 Martie 2025 | 1525 | Timp de citire: 3 min.

Pentru că urma să expire la finele lunii martie 2025, schema de sprijin prin care se mențin reduse facturile de energie pentru companii a fost prelungită recent prin OUG. Astfel, plafonarea prețurilor la energie electrică este menținută încă trei luni, iar cea a prețurilor la gaze naturale - încă 12 luni. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Finanțarea de la buget a serviciilor sociale, condiționată acum de licența de funcționare

Prevederile legate de autorizația de securitate la incendiu sunt extrem de importante pentru acest departament, care se ocupă de gestionarea clădirilor și facilităților, asigurându-se că acestea respectă normele de siguranță.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
3 Martie 2025 | 1 | 1551 | Timp de citire: 3 min.

Printr-o ordonanță apărută vineri sunt prevăzute măsuri pentru îmbunătățirea serviciilor sociale din România, stabilindu-se, printre altele, o condiționare a finanțării serviciilor de la buget de deținerea licenței de funcționare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Notarii vor putea cere la ANAF înregistrarea fiscală a persoanelor nerezidente. Regulile procedurale au fost stabilite, dar mai e nevoie și de un sistem dedicat

Departamentul responsabil cu proprietățile și administrarea acestora trebuie să știe cum sunt tratați din punct de vedere fiscal nerezidenții implicați în achiziții sau vânzări de proprietăți, pentru a gestiona corect aceste tranzacții.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
3 Martie 2025 | 3851 | Timp de citire: 2 min.

Personele nerezidente care n-au cod de identificare fiscală vor fi înregistrate fiscal la solicitarea notarilor publici, conform unei modificări recente la Codul de procedură fiscală. Pentru a pune măsura în aplicare, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a oficializat procedura necesară, dar mai este nevoie și de un sistem dedicat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Campanie națională în 2025 pentru verificarea serviciilor externe de SSM. Ce urmăresc inspectorii

Este responsabil de buna funcționare și siguranța spațiilor de lucru și a echipamentelor din cadrul companiei.

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
28 Februarie 2025 | 1 | 1466 | Timp de citire: 3 min.

Angajatorii au obligaţia de a asigura securitatea şi sănătatea lucrătorilor în toate aspectele legate de muncă (SSM). Atunci când nu e posibilă organizarea la nivel intern a activităţilor de prevenire de protecţie, angajatorii apelează la servicii externe. În 2025, Inspecția Muncii va desfășura o campanie națională de verificare a acestor servicii, motivată de constatările anterioare privind neconformitățile și de numărul încă mare accidente de muncă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De ce se blochează proiectele cu fonduri nerambursabile? Cauze și soluții

Acest departament se ocupă de spațiile în care se desfășoară activitatea și de autorizațiile necesare. Articolul subliniază importanța unui spațiu adecvat și a obținerii la timp a tuturor permiselor pentru funcționarea proiectului.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
28 Februarie 2025 | 778 | Timp de citire: 3 min.

Implementarea unui proiect prin intermediul fondurilor nerambursabile implică întotdeauna respectarea unei birocrații suplimentare, pe care antreprenorii nu o întâlnesc atunci când își finanțează proiectele de investiții prin credite bancare sau surse proprii. Citește articolul